Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Prezentuje: Komzák Tomáš, ICT manažer FEMAX a.s. ICT ve FEMAX a.s.
2
Představení KOMZÁK Tomáš, ICT manager of FEMAX, a.s. FEMAX, a.s. (Strategie, Projekty, Procesy…) Co je ICT pro vedení FEMAX a.s. Realizované kroky… Výhled pro rok 2006 Vnímání informatiky Vstup strategického partnera v ICT
3
FEMAX a. s. Obchodní organizace – velkoobchod s ocelí (12 let) Jednoduchá organizační struktura (pružná reakce na změny trhu) Jednoduché procesy – téměř žádná výroba 120 zaměstnanců Sídlo v Hranicích na Moravě Pobočky 2x Ostrava, Praha, Plzeň Roční obrat cca 1,6 mld Kč „Strategie a vize FEMAX 2010“ „ICT = konkurenční výhoda“ = součást strategie
4
Postavení ICT ve FEMAX a. s.
5
FEMAX a.s. v IT číslech (r.2005) Počet zaměstnanců na IT = 1 (ICT manažer) Serverová farma s 9 servery (IBM, Microsoft), 90 stanic ve 4 lokalitách: 57 ks terminálů 28 ks notebooků 5 ks specializovaných pracovišť MS OFFICE 2003/XP Centralizované dokumenty Centralizovaný tisk Centralizovaný ERP systém Controllingový a reportingový systém IS pro podporu plánování strategického a taktického Dostupnost IT podpory z celého světa
6
ICT strategie Jednoduchá organizační struktura (pružná reakce na změny trhu) Jednoduché procesy – téměř žádná výroba Obchodovat s ocelí znamená obchodovat s informacemi… Dobře řídit podnik, to znamená řídit jeho budoucnost. Dobře řídit budoucnost, to znamená řídit informace.
7
Co je ICT pro vedení FEMAX a.s. 2002 – velké potíže s informatikou, mizerná podpora „IT = počítače, servery a tak“ (někdo jim pověděl, že to chce strategii a IT manažera, pozvali je na 2denní párty, kde tekl proudem všechno(mimo informací) a do hlavy jim vtloukli nutnost investice. Rozhodně jim nikdo neukázal, jak o informatice přemýšlet.) Outsourcing IT – odezva 3 dny, komunikační problémy 2003 – bez IT strategie, „IT = informační systém a počítače“ (vytýčení hlavního směru – bylo nutné přesvědčit vedení společnosti) Výběr strategického partnera v oblasti informatiky. Outsourcing odborných činností informatiky(K-NET), odezva 2hod. 2004 – projekt „Náprava infrastruktury“ „IT = informační systém, podpora strategie, počítače“ - Plošná implementace Citrix Metaframe - Strategie obsahuje prvky ICT, žádná samostatná strategie ICT
8
Co je ICT pro vedení FEMAX a.s. 2005 „IT = podpora práce s informacemi, podpora procesů… je to naše konkurenční výhoda“ – projekt „Mobilní obchodník“ = podpora strategie, zajištění plné mobility obchodníků a klíčových prac. FEMAX a.s. – není dosud samostatná strategie 2006 – bude počet zaměstnaců na ICT rozšířený na 2 ks (ICTM+1) – podpora procesů generujících zisk – „IT = naše skutečná konkurenční výhoda protože…“ 2007 – re-implementace EPR 2008 – větší investice do obnovy infrastruktury
9
2004 – Náprava infrastruktury Zvolená technologie = terminálové služby Citrix Metaframe Projekt zrealizován za provozu – BEZ OMEZENÍ PROVOZU Všech 90 stanic převedeno na THIN KLIENTA Úspora nákladů na obnovu PC Standardizace prostředí pro všechny skupiny uživatelů (stejná rychlost, stejná kvalita, stejné prostředky) Centralizace dat do 1 místa Centralizace údržby a trvalé snížení nákladů Zvýšení bezpečnosti informací Zrychlení komunikace v rámci ČR na ONLINE Zvýšení dostupnosti na KDYKOLIV – KDEKOLIV
10
Porovnání investic "STANDARD" a "CITRIX“
11
2005 – „Mobilní obchodník“ Citrix Metaframe + Citrix Secure Access Manager - portál Citrix Metaframe + Citrix Secure Access Gateway – brána Appsense Application Manager
12
2005 – „Mobilní obchodník“ Zajištění plné mobility obchodníka Zajištění dostupnosti všech systémů v režimu „KDYKOLIV – KDEKOLIV – Z ČEHOKOLIV“ Zajištění minimální údržby notebooků Zajištění bezpečnosti
13
HLAVNÍ DŮRAZY ICT v roce 2006 AKTIVNÍ ZVYŠOVÁNÍ UŽIVATELSKÉ ÚROVNĚ MAXIMALIZACE VYUŽITÍ ERP DŮRAZ NA DIGITALIZACI DOKUMENTŮ MAXIMÁLNÍ PODPORA VZTAHU FIRMA – ZÁKAZNÍK (mktg) ZKVALITNĚNÍ PODPORY UŽIVATELŮ
14
ICT – nejdůležitější úlohy PODPORA PROCESŮ GENERUJÍCÍCH ZISK PODPORA VŠECH PROCESŮ GENEROVÁNÍ KONKURENČNÍ VÝHODY
15
3 rozměry DŮVĚRNOST (Informace je přístupná právě těm, kteří jsou autorizováni k přístupu.) INTEGRITA (Přesnost a úplnost informací a metod zpracování.) DOSTUPNOST (Autorizovaní uživatelé mají přístup k informacím přiřazeným aktivům.)
16
ICT – největší problémy NÍZKÁ VZDĚLANOST UŽIVATELŮ MALÉ VYUŽITÍ SOUČASNÝCH PROSTŘEDKŮ ZASTARÁVÁNÍ IMPLEMENTACE ERP SYSTÉMU NÍZKÉ POVĚDOMÍ O BEZPEČNOSTI INFORMACÍ
17
ICT –Výzvy a perspektivy Výzvou je prostor pro budování týmu ICT oddělení (nová etapa ICT ve FEMAX a.s.) Výzvou je také vnímání ICT ve FEMAX jako „pasivní“ proces Výzvou je realizované procesní inženýrství Výzvou pro ICT je sledovat trendy ve společnostech obdobného typu a konkurenci v oblasti ICT(…konkurenční výhoda…).
18
ICT – Výzvy a perspektivy Přistupovat k řízení informatiky jako k řízení podniku: Dobře řídit podnik, to znamená řídit jeho budoucnost. Dobře řídit budoucnost, to znamená řídit informace. Výzvou je také chuť vedení podporovat informatikou vztahy se zákazníky…
19
ICT – Výzvy a perspektivy Dobré informace jsou základem dobrého obchodu. Dobrý obchod = dobré zisky. Dobré zisky = ochota investic do rozvoje ICT.
20
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.