Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Založen 1926 Petr Prokůpek Certifikace systémů. Akreditace k certifikaci výrobků pro inspekční orgán pro kalibrační laboratoř pro zkušební laboratoř k.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Založen 1926 Petr Prokůpek Certifikace systémů. Akreditace k certifikaci výrobků pro inspekční orgán pro kalibrační laboratoř pro zkušební laboratoř k."— Transkript prezentace:

1 Založen 1926 Petr Prokůpek Certifikace systémů

2 Akreditace k certifikaci výrobků pro inspekční orgán pro kalibrační laboratoř pro zkušební laboratoř k certifikaci systémů managementu kvality k certifikaci systémů řízení bezpečnosti informací k certifikaci systémů environmentálního managementu k certifikaci systémů managementu IT k ověřování environmentálních prohlášení k ověřování emisí skleníkových plynů

3 Certifikace systémů managemtu Manažer lidských zdrojů Marketingový manažer Manažer logistiky Manažer BOZP Manažer IT Projektový manager Manažer PR Manažer pro jakost Interní auditor Manažer komunikace ??? ČSN EN ISO 9001 ČSN EN ISO 13485

4 Certifikace systémů BOZP BS 8800 OHSAS 18001 OHSAS 18002

5 Certifikace systémů managementu bezpečnosti informací Certifikát podle ČSN BS 7799 (ISO/IEC 27001) Značka GoodPriv@cy (CQS)

6 Certifikace systémů environmentálního managementu ČSN EN 14 001

7 Ověřování emisí skleníkových plynů

8 Certifikace kvality služeb IT podle ISO/IEC 20000:2005

9 Historie: cca 1980 – 1990..... objednávka britské vlády cca 1990 – 2000..... rozvoj dle „Best Practices“ cca 2000...... BS 15 000 2005...... ISO 20 000 (2006...... v ČR certifikovány 2 firmy) I nformation T echnology I nfrastructure L ibrary

10 Využití Definice procesů pro řízení poskytování služeb IT Definice rolí v procesech Definice cílů implementace vč. KPI a CSF Sjednocení terminologie Rámec pro implementaci procesů ITSM včetně vztahů mezi nimi Definice „Best Practices“ -> stanovení cílového stavu řízení IT

11 ISO/IEC 20000 Vychází z ITIL, společné prvky s ISO 9001 Procesní řízení Orientace na zákazníka Jednoznačná terminologie Proces řízení IT je u IT firem (prakticky) realizačním procesem dle ISO 9001 … systém je plně kompatibilní s ISO 9001

12 PDCA model … jako ostatní moderní systémy managementu P... plan D... do C... Check A... act Plánuj Dělej Kontroluj Konej

13 Základní model Procesy dodávání služeb Management kapacit Management kontinuity a dostupnosti služeb Management úrovně služeb Hlášení o službě Management bezpečnosti informací Rozpočtování a účetnictví pro služby IT Řídící procesy Management konfigurace Management změn Proces implementace Management implementace Procesy v rámci řešení Management incidentů Management řešení problémů Procesy vzájemných vztahů Management obchodních vztahů Management dodavatelů

14 Dvoustupňový audit Předcertifikační zjistit závady poskytnout čas pro jejich odstranění Certifikační ověřit shodu s požadavky normy podklady k vystavení certifikátu Systém je plně kompatibilní s ISO 9001, audit lze spojit s certifikací nebo recertifikací ISO 9001...

15 K čemu je? Poskytovatel IT služeb – externí i interní „Umím“ Každá služba má svou cenu Odběratel externí i interní „Vím co za co, jak rychle a v jaké kvalitě“ Interní dodavatel i odběratel (velké firmy a instituce) Vymezení IT sektoru jako poskytovatele služeb

16 Izolované systémy

17 Kvalita řízení – integrované systémy ??? SMBOZP EMSQMS Systém řízení Kombinované systémy Izolované systémy Integrované systémy

18 Co je integrace systémů?

19 Systémy se kontinuálně prolínají Případně další - ISMS ISO/IEC 27001, EMS – ISO 14000, EMAS OH&SMS – OHSAS 18001, BS 8800, SCC QMS QUALITY EMS ENVIRONMENT OH  SMS OCCUPATIONAL HEALTH and SAFETY QMS – ISO 9000:2000, TQM, EFQM

20 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Založen 1926 Petr Prokůpek Certifikace systémů. Akreditace k certifikaci výrobků pro inspekční orgán pro kalibrační laboratoř pro zkušební laboratoř k."

Podobné prezentace


Reklamy Google