Lektion 1 Warum ich Deutsch lerne? (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Mein Praktikum
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
Význam způsobových sloves, slovosled
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Lektion 12 Hobbys mit Problemen (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Lektion 11 Österreich (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová. Dostupné.
Lektion 9 Die Polizei – dein Freund und Helfer (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Lektion 10 Zuerst das Leben genieβen (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_02 Schulsystem in der BRD TEMA:Reálie.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_229.NEJ.34 Infinitiv mit “zu“, Infinitiv ohne „zu“
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Tagesablauf I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 11: Wie bleibe ich fit? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Lektion 5 Eine Woche in Trier (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Lektion 8 Reiseland Tschechien (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Lektion 7 Lebenslauf (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová. Dostupné.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková. Dostupné.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 2: Die Stadt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Lektion 2 Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
Digitální učební materiál
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie II.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1
Němčina pro jazykové školy nově 1
Konjugation der Hilfsverben
Němčina pro jazykové školy nově 1.
Němčina pro jazykové školy nově 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie III.
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Tschechien – Schulsystem
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

Lektion 1 Warum ich Deutsch lerne? (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (1. část): 1.r Abschluss 2.e Aufgabe 3.sich bewerben um 4.r Brief 5.e Fachkenntnis 6.e Grundschule 7.e Messe 8.e Wirtschaft a)odborná znalost b)veletrh c)základní škola d)hospodářství e)ukončení f)ucházet se o g)úkol h)dopis

Slovní zásoba – Vokabeln Řešení (1. část): 1e, 2g, 3f, 4h, 5a, 6c, 7b, 8d

Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (2. část): 1.s Glück 2.r Verwandte 3.r Handelspartner 4.r Fehler 5.beruflich 6.r Anfänger 7.beantworten 8.vorhaben a)začátečník b)zodpovědět c)v povolání d)mít v úmyslu e)příbuzný f)chyba g)obchodní partner h)štěstí

Slovní zásoba – Vokabeln Řešení (2. část): 1h, 2e, 3g, 4f, 5c, 6a, 7b, 8d

Doplňte do textu vhodná slova z nabídky (Petra): Aufgaben Touristen Gäste arbeite Briefe fahren Messen Hotel Briefe fahren Messen Hotel Ich _____als Managerin in einem Prager ______ Ein groβer Teil unserer _____ sind ______ aus den deutschprachigen Ländern. Zu meinen _______ gehört auch, s und _______ zu beantworten und zu ______ nach Deutschlad ________.

Řešení (Petra): Ich arbeite als Managerin in einem Prager Hotel. Ein groβer Teil unserer Gäste sind Touristen aus den deutschprachigen Ländern. Zu meinen Aufgaben gehört auch, s und Briefe zu beantworten und zu Messen nach Deutschland zu fahren.

Doplňte do textu vhodná slova z nabídky (Martin): Handelspartner Investor exportiert Handelspartner Investor exportiert Firmen Mitarbeiter Deutschland Firmen Mitarbeiter Deutschland Meine Firma _____ vor allem nach Deutschland. Unsere Handelspartner sind kleine und mittlere ________, deren _______ meistens nicht Englisch können. Ich fahre als Geschäftsmann oft dienstlich nach _______ und muss mich dort gut verständigen können. Deutschland ist für Tschechien _______ und ________ Nummer 1.

Řešení (Martin): Meine Firma exportiert vor allem nach Deutschland. Unsere Handelspartner sind kleine und mittlere Firmen, deren Mitarbeiter meistens nicht Englisch können. Ich fahre als Geschäftsmann oft dienstlich nach Deutschland und muss mich dort gut verständigen können. Deutschland ist für Tschechien Handelspartner und Investor Nummer 1.

Doplňte do textu vhodná slova z nabídky (Šimon): Wirtschaft Abschluss Gymnasium Uni Wirtschaft Abschluss Gymnasium Uni Chancen Stipendium Kontakte Chancen Stipendium Kontakte Unser ______ hatte gute ______ mit unserem Partnergymnasium in Ingolstadt. Wir waren mehrmals dort und die deutschen Gymnasialschüler waren auch bei uns. Jetzt studiere ich _______ an der _______ und möchte mich um ein _______ bewerben. Nach _______ des Studiums habe ich vor, bei einer deutschen Firma zu arbeiten. Mit Deutsch habe ich bessere _______, dort eine Arbeit zu bekommen.

Řešení (Šimon): Unser Gymnasium hatte gute Kontakte mit unserem Partnergymnasium in Ingolstadt. Wir Waren mehrmals dort und die deutschen Gymnasialschüler waren auch bei uns. Jetzt studiere ich Wirtschaft an der Uni und möchte mich um ein Stipendium in Deutschland bewerben. Nach Abschluss des Studiums habe ich vor, bei einer deutschen Firma zu arbeiten. Mit Deutsch habe ich bessere Chancen, dort eine Arbeit zu bekommen.

Warum ich Deutsch lerne? Doplňte: Ich lerne Deutsch, weil: a)……………………………………………. b)……………………………………………. c)…………………………………………….

Infinitiv s „zu“ Doplníte „zu“ či nikoliv?  Ich habe die Möglichkeit, in Deutschland __ studieren. studieren.  Ihr Bruder hat Zeit, in die Kneipe mit dir __ gehen.  Wir haben vor, nach Prag am Freitag __ fahren.  Ich sehe deinen Bruder Fuβball ___ spielen.  Meine Eltern müssen zum Arzt ___ gehen.  Ich höre sie ____ kommen.

Infinitiv s „zu“ Řešení:  Ich habe die Möglichkeit, in Deutschland zu studieren. zu studieren.  Ihr Bruder hat Zeit, in die Kneipe mit dir zu gehen.  Wir haben vor, nach Prag am Freitag zu fahren.  Ich sehe deinen Bruder Fuβball spielen.  Meine Eltern müssen zum Arzt gehen.  Ich höre sie kommen.

Infinitiv s „zu“ Přeložte věty do německého jazyka: a)Je důležité učit se cizí jazyky. b)Petr má dnes čas hrát fotbal. c)Můžeme navštívit veletrh v Brně. d)Slyším přicházet našeho učitele. e)Musím si zlepšit moje znalosti němčiny.

Infinitiv s „zu“ Přeložte věty – řešení: a)Es ist wichtig, die Fremdsprachen zu lernen. b)Petr hat heute Zeit, Fuβball zu spielen. c)Wir können Messe in Brünn besuchen. d)Ich höre unseren Lehrer kommen. e)Ich muss meine Deutschkenntnisse verbessern.

Tvoření podst. jmen skládáním Vytvořte složená slova: hoch Deutsch Jahr Bücher Jahr Bücher Gemüse Rind Gemüse Rind Schweine Park Kartoffel Kartoffel Lehrerin Suppe Braten Platz Braten Platz Schule Salat Hundert Schrank Fleisch Fleisch

Složená slova – řešení:  e Hochschule  e Deutschlehrerin  r Bücherschrank  s Jahrhundert  s Gemüsesalat  e Gemüsesuppe  s Schweinefleisch  s Rindfleisch  e Kartoffelsuppe  s Kartoffelsalat  r Parkplatz

Použitá literatura: Prof. PhDr. HÖPPNEROVÁ, V. DrSc. Němčina pro jazykové školy – nově, 2. díl. Plzeň: Nakladatelství Fraus, ISBN Lekce 1