Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

2 Was tun Sie für unsere Umwelt? (cvičební materiál)
Lektion 16 Was tun Sie für unsere Umwelt? (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

3 Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (1
Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (1. část): r Abfall schützen e Umwelt r Rauch sortieren e Abgase umweltfreundlich öffentlich kouř veřejný třídit odpad ekologický chránit životní prostředí výfukové plyny

4 Slovní zásoba – Vokabeln Řešení (1. část):
1d, 2f, 3g, 4a, 5c, 6h, 7e, 8b

5 Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (2
Slovní zásoba – Vokabeln Přiřaďte správně české a německé výrazy (2. část): e Brennstoff s Gas e Kernenergie r Strom erwärmen e Pfandflasche recyclen e Verschmutzung znečišťování proud ohřívat recyklovat palivo jaderná energie plyn vratná lahev

6 Slovní zásoba – Vokabeln Řešení (2. část):
1e, 2g, 3f, 4b, 5c, 6h, 7d, 8a

7 Umweltschutz – doplňte správná slovesa:
sortieren schützen recyclen verschmutzen belasten die Umwelt ………………... den Müll …………………… Wasser …………………….. Luft ………………………… Papier ………………………

8 Umweltschutz – řešení:
die Umwelt schützen den Müll sortieren Wasser verschmutzen Luft belasten Papier recyclen

9 Umweltschutz – přeložte věty:
Třídím pravidelně odpad doma a ve škole. Kupuji nápoje ve vratných lahvích. Jezdím často veřejnými dopravními prostředky. Nevyhazuji baterie do domácího odpadu.

10 Umweltschutz – řešení:
Ich sortiere den Abfall regelmäβig zu Hause und in der Schule. Ich kaufe Getränke in den Pfandflaschen. Ich fahre oft mit den öffentlichen Verkehrsmitteln. Ich werfe die Batterien in den Hausabfall nicht.

11 Předložky se 2. pádem – přeložte věty:
Moji rodiče bydlí mimo město. Během jednoho měsíce jedu do Německa. Uprostřed lesa stojí nová rozhledna. Kvůli našemu bratrovi zůstáváme doma. Místo psa jsme koupili kočku.

12 Předložky se 2. pádem – řešení:
Meine Eltern wohnen auβerhalb der Stadt. Während eines Monats fahre ich nach Deutschland. Inmitten des Waldes steht ein neuer Aussichtsturm. Wegen unseres Bruders bleiben wir zu Hause. Statt des Hundes haben wir eine Katze gekauft.

13 Konjunktiv plusquamperfekta – přeložte slovní spojení:
byl bych (býval) pracoval byli bychom (bývali) jeli byla by (bývala) koupila byli by (bývali) jedli bratr by (býval) maloval Jana by (bývala) vařila

14 Konjunktiv plusquamperfekta – řešení:
ich hätte gearbeitet wir wären gefahren sie hätte gekauft sie hätten gegessen der Bruder hätte gemalt Jana hätte gekocht

15 Použitá literatura: Prof. PhDr. HÖPPNEROVÁ, V. DrSc.
Němčina pro jazykové školy – nově, 2. díl. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2011. ISBN Lekce 16.


Stáhnout ppt "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google