INOVATIVNÍ METODY VÝUKY v projektu „Nebojme se změny“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KONJUNKTIV PLUSQUAMPERFEKT MIT MODALVERBEN
Advertisements

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NJ - gramatika Předložky – 3-4.pád.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Německý jazyk Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Zájmena přivlastňovací
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Vypracovala: Málková Jarmila
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky prvního ročníku Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Německý jazyk Školní rok: 2010 Jméno učitele: Mgr. Kateřina Vlachová
Verben im Präsens.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Délka trvání:10 minut Ročník:7.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Komm zu einer Party! ů.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
15.1 Präpositiotionen mit dem Dativ
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Přivlastňovací zájmena
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Označení DUM Fi- DUM Autor
Digitální učební materiál
Předložky se 3.a 4.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 2 Lektion 13 Kleidung Autor: Ing. XY.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_156_Gesundheit Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_30_NJ8_AZ-kvíz-wo,wohin TÉMA: Wo? Wohin? ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Konjugation der Hilfsverben
Doplňování členů do textu
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

INOVATIVNÍ METODY VÝUKY v projektu „Nebojme se změny“ "Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky." INOVATIVNÍ METODY VÝUKY v projektu „Nebojme se změny“ Německý jazyk- tříletý učební obor Prodavač 3. ročník Bc. Monika Švrčková, č. 259

Téma: Wohnen Rozsah: 3 vyučovací hodiny

Forma: Stacionární učení

Vyučovací metody: Skupinová práce Práce s neznámým textem Využívání slovníku Řízený rozhovor Hodnocení a sebehodnocení

Cíl vyučování: Procvičení a rozšíření slovní zásoby Nácvik popisu místností a činností v domě Orientace v inzerci s byty Gramatika: užití předložek se 3. a 4. pádem ve spojení s otázkami „wo, wohin?“

PŘÍPRAVA: Zopakování a rozšíření slovní zásoby, týkající se tématu Zopakování místních předložek a jejich užívání Práce s učebnicí

PŘÍPRAVA: Možnosti bydlení. Dům, vlastní byt, byt v pronájmu, zahrada Ceny bydlení, domů Bydlení ve městě , na vesnici Rozhovory, týkající se koupě, pronájmu bydlení

POMŮCKY: Pracovní listy Psací potřeby Slovník

Způsob práce: Je vytvořeno 7 stanic - 7 lavic s předem připravenými úkoly. Žáci pracují stále ve dvojicích. Střídají se u jednotlivých stanic, plní úkoly dle pokynů v německém jazyce. Řešení dle pokynů zapisují do pracovních listů tak, aby bylo možné je později zhodnotit. Všem jsou k dispozici slovníky.

ÚKOL 1 : Das Einfamilienhaus Žáci vkládají do připraveného plánku domu jednotlivé místnosti s německými názvy, schéma domu překreslují do pracovních listů.

ÚKOL 2 : Bei uns zu Hause. Žáci zodpovídají otázky dle připraveného obrázku , své odpovědi si zaznamenávají do PL: Wo sitzt der Hund? Wo ist der Ball? Wohin gibt Vati das Auto? Wo steht das Fahrrad? Wohin gehen Kinder schlafen? Wo arbeiten die Eltern? Wo steht der Baum? Wohin legt man die Kleidung und Schuhe ab? Wo kocht Mutti?

ÚKOL 3: Würfelspiel. Hra s kostkou: 1. hráč si táhne sloveso na obrázku ( kartičky s vyobrazením činností). 2. hráč hodí kostkou, číslo udává osobu podmětu věty. 1. hráč utvoří větu. 2. hráč ji opraví. Dále si vymění role.

ÚKOL 4: Lückentext. Text na doplňování: Das Buch liegt ……Tisch. Ich bin …… Bad. Die Katze schläft …… Haus Ich lege das T- Shirt ……Schrank. Peter geht ……Kinderzimmer. Die Kinder müssen um 8 Uhr……. Bett sein. Stelle das Fahrrad ……Garage!

ÚKOL 5: Wortfolge. Tvořte věty: Žáci sestavují z nastříhaných slov věty, dbají na pořádek slov ve větě. Wir wohnen in der Dreizimmerwohnung. Du siehst jeden Tag fern. Ich muss meiner Mutti zu Hause helfen. Unsere Kinder sollen noch aufräumen. Oma interessiert sich für alle Blumen.

ÚKOL 6: Mietmarkt - Sie suchen eine Wohnung. Welche Anzeige passt? Žáci se orientují v předložených inzerátech s nabídkami bydlení, s pomocí slovníku překládají, snaží se najít vyhovující byt.

MIETMARKT Zimmer frei! In Hamburg, 20qm, ruhig, mit Balkon,190E, 3 Monatsmieten Kaution, ab sofort. Tel. 0125/29293654 Student sucht in Hamburg dringend 1 Zimmer-Wohnung bis 250E warm, ab 01.04., Tel. 0355/22115445 Wohnen auf Zeit. Hamburg. Voll möbliertes 1-Zi- Apartment zu vermieten, großer Wohnraum,74 E pro Person/ Woche, Tel. 017/5869321 Schöne 2-Zi-Wohnung,in Hamburg, zentrale Lage, 350 E, +Nebenkosten 50 E, ab sofort. Tel. 0335/87411232 Hamburg,Glaserstraße, mitten in der City: sehr schöne 4-Zi- Wohnung im Dachgeschoß. 85qm Wohnfläche.1000 E+NK. Tel. 0335/58322114 Ich vermiete 2- Zi- Wohnung, 200E +NK, Hamburg, preiswert, nicht möbliert , 45qm, Balkon. Tel. 0225/88556633.

ÚKOL 7: Mietmarkt – Zimmer frei! Žáci vytvářejí vlastní nabídku pronájmu části svého bytu na určitou dobu. Tvorba inzerátu.

HODNOCENÍ Ke zhodnocení a korekci prací došlo během třetí závěrečné hodiny formou společné opravy. Při prezentaci jednotlivých vypracovaných úkolů žáky byly společně vyhledány a opraveny chyby. Podařilo se procvičit a rozšířit slovní zásobu týkající se tématu, základně se zorientovat v inzerci s byty. Žáci byli schopni vybrat si z inzerce bydlení i vytvořit vlastní nabídku na pronájem bytu. Žáci úspěšně vyhledávali neznámé výrazy ve slovníku.

Využitelnost metody: Během práce formou stacionárního učení dochází k aktivnímu zapojení všech žáků. Ve dvojicích spolupracují, reagují spontánněji a přirozeně využívají nabytých vědomostí. Při použití netradiční formy vyučování je možno pozorovat radost ze splněných úkolů a vytržením z navyklých stereotypů je možno značně zvýšit aktivitu žáků.

Použitá literatura: Fraus, Ing. Jiří Fraus a kol.: Německo- český, česko- německý slovník, Fraus, Ing. Jiří Fraus a kol.: Schritte International 1, Hueber Verlag, Dusilová a kol.: Sprechen Sie Deutsch? 1, Polygot, Doris Start mit Max 2 (Bilder)