Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pletiva vodivá.
Advertisements

VODIVÁ PLETIVA.
Ukázky borky.
Transport (8. ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_07_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
BOXING DAY. Boxing Day is a public holiday celebrated in the United Kingdom and most other Commonwealth countries on December 26, the day after Christmas.
Jitka Škopová & Radek Marták ALCOHOLS. Main characteristics: Contains -OH hydroxyl group Common formula is R-OH –alcohols: R is alkyl group (e. g. methyl,
Tutorial: Physics Topic: Spring-mounting Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Makrofág a apoptotická buňka
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Scissor Jack (Nůžkový zvedák)
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_10_AJ_ACH Ročník:1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
 Piston pumps are a type of water pumps which cause the liquid to flow using one or more oscillating pistons.
STRUCTURE OF THE EUCARIOTIC CELL 2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA ŽENY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VEGETATIVE ORGANS Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem do.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_19.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada 01 AnotaceMédia.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Trvalá pletiva. Rostlinná pletiva (dělení) Podle schopnosti dělení rozlišujeme: Meristematická (dělivá) – umožňují růst Trvalá – vznikají činností dělivých.
FYLOGENEZE DÝCHACÍ SOUSTAVY ŽIVOČICHŮ
KOŽNÍ DERIVÁTY 25. února 2013 VY_32_INOVACE_110216
KAPRADINY 29. října 2013 VY_52_INOVACE_210121
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NERVOVÁ SOUSTAVA 29. prosince 2012 VY_32_INOVACE_110101
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
OPĚRNÁ SOUSTAVA BEZOBRATLÝCH
Landscape and climate I.
TĚLNÍ TEKUTINY 6. února 2013 VY_32_INOVACE_120111
DÝCHACÍ SOUSTAVA VY_32_INOVACE_ října 2013
Digitální učební materiál
SVALOVÁ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Ecosystems Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
PLANT POPULATIONS 2014 Výukový materiál EK
A healthy life with wine
OBĚHOVÁ SOUSTAVA VY_32_INOVACE_ října 2013
Czech Christmas.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
The distribution of plants, where can plants grow
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Animals VY_22_INOVACE_01_26
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
LIST 26. července 2013 VY_52_INOVACE_210108
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FYLOGENEZE OBĚHOVÉ SOUSTAVY
VODNÍ REŽIM 27. července 2013 VY_52_INOVACE_210113
Petr Michálek Datum konání:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VODIVÁ PLETIVA VY_52_INOVACE_ července 2013

Jakou funkci plní listová žilnatina? [1 ] [2 ] [1 ]

Vodivá pletiva [1 ] [2 ] se vyvíjela postupně s přechodem rostlin z vodního prostředí na souš první náznaky vodivých pletiv mají mechorosty, zřetelně jsou vyvinuta u tzv. cévnatých rostlin umožňují rozvádění živných roztoků v rostlině vodivá pletiva tvoří cévní svazky, které procházejí jako žilky (žilnatina – nervatura) všemi orgány rostliny

CÉVNÍ SVAZKY [1 ] [2 ] [4 ] Cross section of celery stalk, showing vascular bundles, which include both phloem and xylem.

Cévní svazky se skládají z částí: [1 ] [2 ] dřevní (dřevo, xylém) – část dřevní tvoří cévy (tracheje) a cévice (tracheidy) a podpůrné buňky (parenchym, prosenchym, sklerenchym) lýkové (lýko, floém) – část lýkovou tvoří živé buňky - sítkovice

[1 ] [2 ] [3 ] [4 ]

LÝKO - floém [1 ] [2 ] [4 ]

[1 ] [2 ] [5 ] [4 ]

DŘEVO - xylém [1 ] [2 ] [6 ] [4 ]

[1 ] [2 ] [7 ] [4 ] [8 ]

Xylem sap [1 ] [2 ] Xylem sap consists primarily of a watery solution of hormones, mineral elements and other nutrients. Transport of sap in xylem is characterized by movement from the roots toward the leaves. Over the past century, there has been some controversy regarding the mechanism of xylem sap transport; today, most plant scientists agree that the cohesion-tension theory best explains this process, but multiforce theories that hypothesize several alternative mechanisms have been suggested, including longitudinal cellular and xylem osmotic pressure gradients, axial potential gradients in the vessels, and gel- and gas-bubble- supported interfacial gradients. [ [

Phloem sap [1 ] [2 ] [4 ] Phloem sap consists primarily of water, with sugars, hormones, and mineral elements dissolved in it. It flows from where carbohydrates are produced or stored to where they are used. The pressure flow hypothesis proposes a mechanism for phloem sap transport, although other hypotheses have been proposed. Phloem sap is also thought to play a role in sending informational signals throughout vascular plants. "Loading and unloading patterns are largely determined by the conductivity and number of plasmodesmata and the position-dependent function of solute- specific, plasma membrane transport proteins.

[1 ] [2 ] [9 ] [4 ] Leafhoppers feeding on plant sap, attended by ants

MAPLE SYRUP [1 ] [2 ] [4 ] is made from reduced sugar maple xylem sap. The sap often is harvested from the Sugar Maple, Acer saccharum. [ [ In some countries (e.g., Russia, Latvia, Estonia or Finland) harvesting the early spring sap of birch trees (so called „birch juice“) for human consumption is common practice; the sap can be used fresh or fermented and contains xylitol. Preparations made from the plant sap of Aloe vera, often referred to as „aloe vera“, are widely used for their purported soothing, moisturizing, and healing properties. They are largely distinct substances, different from each other and different from the true phloem and cellular saps. They also are produced in different cellular structures, much as other distinct materials such as latex and resin are produced in special vessels in various other species of plants.

[1 ] [2 ] [11 ] [10 ] [12 ]

Použité zdroje : [1 ] ZEPHYRIS. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [2] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [3] KELVINSONG. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [4] KELVINSONG. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [5] Juha Kämäräinen. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [6] KELVINSONG. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [7] PHOTOHOUND. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [8] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [9] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:

[10 ] Miguel Andrade. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [11 ] Bruce Marlin. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [12 ] Juliancolton.[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:

[20 ] MYLITTLEFINGER. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: