Evropská politika soudržnosti 2014 – 2020

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Kód VM: VY_32_INOVACE_3ZIM03 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Zimková Datum:
Nová směrnice o energetické účinnosti
Deset let inovační politiky Jihomoravského kraje Rámec konkurenceschopnosti města Ostravy 24. leden 2012 Petr Chládek.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Další vývoj IT v EU – CCN2 – IT Master Plan Národní vývoj - předpoklad.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Nástroj změny v místním prostředí
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
| DC-IA/MKT21 S.Nätscher | © Bosch Rexroth AG All rights reserved, also regarding any disposal, exploitation, reproduction, editing,
Únorové počítání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Horský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions VY_22_INOVACE_21 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_204_Systém organismů AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM:
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Konference „Pětiletka ROP Jihovýchod – A jak dál po roce 2013“ Ing. Daniel Braun, M.A. 1. náměstek ministra Víceletý finanční rámec EU.
Finanční perspektiva EU Ministerstvo financí, odbor Národního fondu.
Startegie a perspektivy trhu s biopalivy v ČR Česká zemědělská universita, Praha, listopad Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. prosince 2014.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Technické kreslení.
Přednost početních operací
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Transkript prezentace:

Evropská politika soudržnosti 2014 – 2020 Návrhy Evropské komise 1

Struktura prezentace Jaký je dopad politiky soudržnosti EU? Proč Komise navrhuje změny pro roky 2014-2020? Jaké jsou hlavní změny? Jak bude financování rozděleno? Kdy vstoupí změny v platnost? Kde získám podrobnější informace?

1. Jaký je dopad politiky soudržnosti EU?

V rámci Evropské politiky soudržnosti je investováno do … Podpory malých a středních podniků Školení Úspory energií Obnovitelných zdrojů energie Dopravy Spolupráce regionů Výzkumu a inovace 4

Výsledky Evropské politiky soudržnosti (údaje za období 2000-2006) 8400 km vybudované či opravené železnice 5100 km vybudované či opravené silniční komunikace Přístup k pitné vodě pro dalších 20 milionů lidí Školení pro 10 milionů lidí každý rok Vytvořen více než 1 milion pracovních míst HDP na obyvatele v nových členských státech vzrostl o 5 %

Přesto zůstávají rozdíly mezi regiony HDP na obyvatele* < 50 75-90 100-125 *index EU27=100 50-75 90-100 > 125 Průměr 2006 - 2007 - 2008 ► Odstraňování těchto rozdílů zůstává klíčovým cílem        Kanárské ostrovy Francouzská Guyana Réunion Guadeloupe/ Martinik Madeira Azory Malta © EuroGeographics Sdružení pro správní hranice 6

2. Proč Komise navrhuje změny pro roky 2014-2020?

Cíle Splnit cíle strategie Evropa 2020 inteligentního, udržitelného a solidárního růstu Zaměřit se na výsledky Maximalizovat dopad Evropského financování

Navrhovaný rozpočet EU pro roky 2014-2020 „Ambiciózní, ale realistické“ návrhy vydané Komisí v červnu 2011 v rámci víceletého finančního rámce (VFR) pro roky 2014-2020 Politika soudržnosti 33 % (336 miliard EUR) Ostatní politiky (zemědělství, výzkum, externí atd.) 63 % (649 miliard EUR) Infrastrukturální fond „Connecting Europe Facility“ 4 % (40 miliard EUR)

3. Jaké jsou hlavní změny?

Zvyšování efektivity a výkonnosti Zaměření na výsledky Společné ukazatele a ukazatele specifické pro každý program, vykazování, monitorování a hodnocení Výkonnostní rámec pro všechny programy Jasné a měřitelné milníky a cílové hodnoty Výkonnostní rezervy 5 % národních dotací (v závislosti na členském státu, fondu a kategorii regionu) Podmíněnost ex-ante Zajišťování podmínek pro výhodné investování Makroekonomická podmíněnost Sladění s novou správou ekonomických záležitostí

Systematičtější využívání dostupných evropských fondů Komplexní investiční strategie: v souladu s cíli strategie Evropa 2020 Soulad s národními programy reforem Koordinace: politika soudržnosti, rozvoj venkova, námořní a rybářské fondy Cíle a indikátory, pomocí kterých se měří plnění cílů strategie Evropa 2020 Účinnost: zavedení výkonnostního rámce Úspornost: posílení správní kapacity, snižování byrokracie v Evropě Společný strategický rámec Partnerská zakázka Operační programy

Nabídka tematických cílů Výzkum a inovace Informační a komunikační technologie Konkurenceschopnost malých a středně velkých podniků (SME) Přechod k nízkouhlíkové ekonomice Přizpůsobení se klimatickým změnám, řízení rizik a předcházení rizikům Ochrana životního prostředí a účinné využívání zdrojů Udržitelná doprava a odstraňování problémů v klíčových síťových infrastrukturách Zaměstnanost a podpora mobility pracovních sil Sociální začlenění a boj proti chudobě Vzdělávání, dovednosti a celoživotní vzdělávání Budování institucionálních kapacit a efektivní práce orgánů veřejné správy

Koncentrování prostředků pro maximální účinek Soustředění investic Evropského fondu pro regionální rozvoj Úspory energií a obnovitelné zdroje energie Konkurenceschopnost malých a středně velkých podniků Výzkum a inovace Více rozvinuté a přechodové regiony Méně rozvinuté regiony Flexibilita - různé regiony mají různé potřeby Zvláštní režim pro bývalé „konvergenční“ regiony 14

Evropský sociální fond (ESF) 2007-2013 2014-2020 Podíl ESF v rámci rozpočtu politiky soudržnosti Z celkové podpory Strukturálního fondu (EFRR a ESF), představuje ESF: 25 % v méně rozvinutých regionech 40 % v přechodových regionech 52 % ve více rozvinutých regionech

Evropský sociální fond (ESF) Zcela v souladu se strategií Evropa 2020 Propagace zaměstnanosti a podpora mobility pracovních sil Investování do vzdělávání, dovedností a celoživotního vzdělávání Propagace sociálního začlenění a boje proti chudobě Posilování institucionálních kapacit a efektivní práce orgánů veřejné správy Posílený sociální rozměr 20 % dotací ESF na sociální začlenění Větší důraz na boj proti nezaměstnanosti mladých Soustředění se na a zvláštní podpora pro rovné postavení žen a mužů a boj proti diskriminaci

Fond soudržnosti Podporuje členské státy s HND na obyvatele < 90 % průměru EU27 Investice do oblasti životního prostředí Přizpůsobení se klimatickým změnám a předcházení rizikům Sektor vody a odpadů Biologická rozmanitost včetně zelené infrastruktury Městské životní prostředí Nízkouhlíková ekonomika Investice do dopravy Transevropská dopravní síť (TEN-T) Systémy nízkouhlíkové dopravy a městská doprava

Zjednodušení Společná pravidla - fondy v rámci společného strategického rámce Politika soudržnosti, rozvoj venkova, námořní a rybářská politika Možnost programů financovaných z více fondů Evropský fond pro regionální rozvoj (EFRR), ESF a fond soudržnosti Zjednodušený systém doručení Sjednocená pravidla pro způsobilost a dobu trvání Častější využívání zjednodušených nákladů Propojení plateb s výsledky e-soudržnost: posílené jediné kontaktní místo pro přijímající země Úměrný přístup ke kontrole

Posilování územní soudržnosti Zaměření na udržitelný rozvoj měst Minimálně 5 % prostředků fondu EFRR Vytvoření platformy pro městský rozvoj Spolupráce měst a sdílení zkušeností v oblasti městských politik Inovativní kroky pro udržitelný rozvoj měst Maximálně 0,2 % ročního financování Oblasti se specifickými přírodními a demografickými rysy Mimořádné dotace pro odlehlé a řídce obydlené regiony

Politika zaměřená na investice Propagace inovativních finančních nástrojů Rozšiřování rozsahu do všech oblastí investování Jasnější předpisový rámec 10% bonus na inovativní finanční nástroje a rozvoj vedený komunitami Řada možností, které nabízí flexibilitu programovým manažerům Maximální míra spolufinancování 75-85 % v méně rozvinutých a odlehlých regionech 60 % v přechodových regionech 50 % ve více rozvinutých regionech

Řízení a kontrola Finanční řízení Nový systém účetních závěrek Roční prohlášení o hospodaření Roční schvalování účetní závěrky Komisí Systémy řízení a kontroly Vnitrostátní akreditace (větší odpovědnost členských států) Řídicí orgány mohou vystupovat jako schvalovací úřady Komise může akreditaci posoudit (s ohledem na rizika a zaznamenané výsledky) Větší proporcionalita Výjimky pro méně rozsáhlé programy Výjimky pro systémy, které konzistentně vykazují dobré výsledky Omezení auditů Komise na jednotlivých operacích

Územní spolupráce Oddělená regulace Navýšení finančních prostředků (+30 %) Zaměření programů až na 4 tematické cíle Zjednodušení programového řízení (spojení řídicích a schvalovacích orgánů) Jednodušší vytvoření evropských seskupení pro územní spolupráci (ESÚS)

4. Jak bude financování rozděleno?

Systém vhodný pro všechny regiony EU (simulace způsobilosti) < 75 % průměru v EU HDP na obyvatele* 75-90 % > 90 % *index EU27=100 3 kategorie regionů        Kanárské ostrovy Francouzská Guyana Réunion Guadeloupe/ Martinik Madeira Azory Malta Méně rozvinuté regiony Přechodové regiony Více rozvinuté regiony © EuroGeographics Sdružení pro správní hranice 24

Jak bude financování rozděleno? Méně rozvinuté regiony / členská země Přechodové regiony Více rozvinuté regiony Fond soudržnosti¹ 68.7 Méně rozvinuté regiony 162.6 Přechodové regiony 38.9 Více rozvinuté regiony 53.1 Evropská územní spolupráce 11.7 Odlehlé regiony a řídce obydlené oblasti 0.9 Celkem 336.0 Rozdělení rozpočtu (v %) Zahrnuté obyvatelstvo (v milionech) ¹ 10 miliard EUR z fondu soudržnosti bude investováno do nástroje pro propojení Evropy 25

5. Kdy vstoupí změny v platnost?

Časový harmonogram 5. Zpráva o ekonomické, sociální a územní soudržnosti a veřejné konzultaci Dohoda o víceletém finančním rámci a přijetí nového legislativního balíčku Návrhy ohledně politiky soudržnosti 2014-2020 Březen 2010 Listopad 2010 Červen 2011 Říjen 2011 Březen 2012 2012 – 2013 2014 Přijetí strategie Evropa 2020 Návrh Komise na víceletý finanční rámec (VFR) Společný strategický rámec Vstup v platnost a přijetí programů

Kde získám podrobnější informace? www.ec.europa.eu/inforegio Následujte @EU_Regional na Twitteru 28