Interaktivní personální portál pro potřeby zaměstnanců ve veřejné správě Lubomír Valenta – vedoucí pracoviště projektů eGovernmentu, Ministerstvo vnitra ČR Lucie Zajícová – administrátorka projektu, MV ČR Marek Šmíd – lektor PePo, IVS Praha Jana Malinovská – metodička obsahové části PePo IVS Praha
Organizace 8:30 – 9:00 Registrace 9:00 – 9:20 Zahájení – stručný přehled eGovernmentu 9:20 – 10:30 Představení PePo 10:30 – 11:00 Přestávka cca 30 minut 11:00 – 12:30 Funkcionality PePo 12:30 – 13:30 Diskuse / dotazy účastníků 12:00 – 13:00 Oběd
Cíle eGovernmentu Od nekoordinovaného řízení ICT státu ke koordinovanému, které bude vycházet z Národního architektonického plánu; Od vysoké závislosti na externích dodavatelích ICT k vlastní kompetenci k řízení a provozu ICT; Od nejednotných procesů veřejné správy ke standardizovaným, efektivním a měřitelným službám ICT ve veřejné správě a samosprávě; Stávající legislativní rámec a způsob spolupráce různých orgánů veřejné správy samy o sobě nezabránily tomu, že musíme řešit několik náročných výzev – a to především: .... ... Překonávat tzv. rezortní přístup, kdy neexistuje centrální orgán s pravomocí standardizace a řízení rozvoje eGovernmentu
Cíle eGovernmentu Od izolovaných IS ke sdíleným ICT službám, od izolovaných prostředí ke koordinované síti Národních a regionálních datových center; Od izolovaných identitních systémů k jednotným identitním systémům uživatelů služeb; Od úředních přepážek k digitální samoobsluze
Rada vlády pro informační společnost vznikla usnesením vlády v roce 2014 má 27 členů; trvale pověřeným předsedou je náměstek ministra vnitra pro řízení sekce ICT hlavním cílem činnosti je rozvoj veřejné správy a eGovernmentu, především v oblastech vyplývajících ze strategických dokumentů Evropské komise a vlády ČR (Strategický rámec rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014-2020, Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti ČR 2012-2020, Národní program reforem České republiky 2014 a Evropa 2020).
Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR 2014-20 Systematický přístup k rozvoji eGovernmentu zvolený na základě odborné diskuze a zapojení více zainteresovaných stran. Ke specifickému cíli 3.1 bylo definováno 10 hlavních aktivit jeho implementace. Další snímek – priority pro 2015+
Projektové okruhy SC 3.1 1. Správa, řízení eGovernmentu (včetně systému pro řízení – NAP) 2. Informační a ICT gramotnost a systémy pro vzdělávání 3.1 Úplné elektronické podání 3.2 Kontaktní místa 3.3 Elektronizace odvětví: eLegislativa, eSbírka 3.4 Elektronizace odvětví: eCulture 3.5 Elektronizace odvětví: eEducation 3.6 Elektronizace odvětví: sociální služby, pojištění, dávky 3.7 Elektronizace odvětví: eHealth 3.8 Elektronizace odvětví: výběr daní a pojištění 3.9Elektronizace odvětví: eJustice 3.10 Elektronizace odvětví: eProcurement 3.11 Elektronizace odvětví: eArchivace (NDA) 4. Zpřístupnění obsahu, transparentnost, opendata 5.1 Rozšíření, propojení a konsolidace datového fondu veřejné správy a jeho efektivní a bezpečné využívání dle jednotlivých agend 5.2 Prostorová data a služby 6.1 Technologická a komunikační infrastruktura (datová centra) 6.2 Bezpečnost a krizové řízení 6.3 Sdílitelné služby technologické infrastruktury 7. Kybernetická bezpečnost 8.1 Elektronická identita 8.2 Elektronické doručování a ekvivalence dokumentů (eIDAS) 9. Elektronizace podpůrných procesů
Úplné elektronické podání autentizace životní situace eOP ISDS IdP.. formulář výběr výběr Uložit Uložit Identita Uložit validace dat vstup uživatele předvyplnění formuláře AIS, dat.fond... PDF otisk před podáním DS – AIS AIS PODÁNÍ občan OVM
Prvky procesního řízení ve veřejné správě Strategický rámec rozvoje veřejné správy 2014 – 2020 Globální cíle a strategie Výstupy PMA (Projekt PMA) Metodika modelování agend Procesní modely Typové ukazatele procesů Standard agendy (Projekt A121) Aktualizace procesů agendy dle platné legislativy Výběr a upřesnění ukazatelů Měření výkonnosti na 30 vybraných OVM Definice standardu agendy Integrovaný systém řízení výkonnosti a kvality úřadu Instanční procesní model agendy (40 procesů) Systemizace pracovních rolí ve vazbě na typy procesů Optimalizovaná sestava KPIs agendy (úřad – agenda – úředník) Procesně generované pracovní náplně úředníků Kompetenční modely úředníků pro výkon agendy Výkonnostní modely úředníků provázané na standard agendy MVČR MÚ
www.ipepo.cz
KonferenČNÍ VZDĚLÁVACÍ AKCE PEPO Plzeň - Magistrát Města Plzně, od 9 hod do 17 hod 21. září 2015: Jihlava - Krajský úřad Kraje Vysočina, od 9 hod do 17 hod 1. října 2015: Brno - Krajský úřad Jihomoravského kraje, od 9 hod do 17 hod 8. října 2015 Benešov – školící středisko IVS Praha, od 9 hod do 17 hod
Projekt: interaktivní personální portál pro potřeby zaměstnanců ve veřejné správě reg.č. CZ.1.04/4.1.00/38.00002 Financování: Operační program lidské zdroje a zaměstnanost Spolufinancování: Ministerstvo vnitra ČR Poskytovatel služby : Institut pro veřejnou správu Praha Délka realizace: do 30.11.2015 Hlavní cíl: vytvoření metodického nástroje a podpora efektivity rozvoje a řízení lidských zdrojů ve veřejné správě (pro územní samosprávu : obce I. , II. a III. typu) Dílčí cíle: podpora řízení lidských zdrojů v územní samosprávě podpora lepšího výkonu řízení lidských zdrojů u obcí I. a II. typu (cca. 5000 obcí) podpora postupného sjednocování personálních činností v obcích I. a II. typu nabídnout interaktivní portál www.ipepo.cz (doména registrována) Cíle projektu vychází z provedené analýzy stavu VS, ze Strategie rozvoje VS a eGovernmentu.
Cílové skupiny: Zaměstnanci dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů, který upravuje pracovní poměr úředníků územních samosprávných celků a jejich vzdělávání (zejména pro zaměstnance obcí I. a II. stupně)
PříjemnÝ DEN Přejí realizátoři