JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
Rostliny a živočichové
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
STONEK.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Třídění rostlin - stonek
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Listy, květy a plody rostlin
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Rostlinné orgány - květ
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Rostlinné orgány - stonek
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
Rostliny na jaře 4. ročník
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Byliny.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Podzemní a nadzemní části rostlin.
STONEK.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Vegetativní rostlinné orgány
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Živá příroda.
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Rozmnožování rostlin Obr.1.
Stonek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY. KVETOUCÍ ROSTLINY JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.

BYLINY - mají dužnatý stonek, kořeny, listy, květy a plody. Části rostlinného těla A - (o)květní lístky B - kališní lístky C - tyčinky D - pestík E - list F - stonek G - kořen

KOŘENY tvoří podzemní část upevňují rostlinu v půdě přijímají vodu a živiny buď hlavní kořen s postranními kořeny (pampeliška) nebo tvoří svazek (tráva)

PODZEMNÍ ČÁSTI kořeny přeměněné části těla (např. stonku nebo listu) CIBULE (sněženka, bledule, tulipán, narcis) viz obrázek ODDENEK (sasanka) HLÍZA (brambor)

ODDENEK A HLÍZA

STONKY stvol (stonek bez listů) lodyha (stonek s listy stéblo (duté s listy, s kolénky)(

LISTY Vyrůstají ze stonku nebo tvoří přízemní růžici. Zajišťují dýchání rostlin, příjem sluneční energie a oxidu uhličitého. Vyrábějí potravu (cukr). Jsou jednoduché nebo složené. Mají čepel a řapík (stopku). Složené listy mají čepel z více lístků.

KVĚTY Slouží k rozmnožování rostliny. Opylení je přenesení pylu z tyčinek na pestík jiného květu. Po opylení a oplození (tj. splynutí samčí a samičí pohlavní buňky) vzniká z pestíku plod. Opylovači jsou nejčastěji hmyz nebo vítr.

PLODY Najdeme je u bylin a listnatých dřevin. Jsou v nich uložena semena. Ze semene vyroste nová rostlina. Mohou být suché nebo dužnaté. U ovocných stromů a keřů známe peckovice, malvice a bobule.