BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 – FIGURY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Advertisements

Odpovězte laskavě na následující otázky. Vaše odpovědi určí výši vašeho platu na příští rok. Další.
Název: PERIODIZACE NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Název: LITERÁRNÍ HISTORIE A TEORIE Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Název projektu: Moderní škola
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:VÝZNAM A PROBLEMATIKA RUKOPISŮ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.1.
Literatura / Shakespeare
Název: JOSEF DOBROVSKÝ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:3. FÁZE NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor:Mgr.
Básnické tropy a figury
Struktura literárního díla
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.4.
Název: LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:SLOVANSKÁ VZÁJEMNOST Autor:Mgr.
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
VY_32_INOVACE_06_ Český jazyk – čtení 2.ročník ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jeMgr. Miloš Kaplan Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Figury II Marcela Jurková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Figury I Marcela Jurková.
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
Živočichové v lese.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.7.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. 1.
Božena Němcová Babička Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.7.
Název: NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:1. FÁZE NÁRODNÍ OBROZENÍ Autor:Mgr.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
Próza s dívčí hrdinkou a dívčí román
CHIASMUS Ondřej Mužík.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Markéta Prokopová Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OPAKOVÁNÍ.  Přečti si pozorně následující texty a rozhodni, o jaký druh básnického pojmenování se jedná.  Odpověz kliknutím na bublinu obsahující zvolenou.
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 FIGURY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
KVINTA.  JEN TRADOVANÁ  ÚSTNÍ  UŽ ZAPSANÁ SLOVESNOST  LITERATURA  PÍSEMNICTVÍ.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA JAZYKOVĚ STYLISTICKÁ Mgr. Michal Oblouk.
Společná práce. 1.Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji zvol jeden, o kterém nevíš vůbec nic, jako neznámou. 3. Pomocí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_1E_SEI_FIGURY.
Figury a obrazná pojmenování Texty k procvičení učiva Jazyková vrstva uměleckého díla.
LITERÁRNÍ POJMY STATISTIKA Jakub Kunt 8.D Jan Chlachula 8.D Matěj Rachůnek 8.D.
Eliška Krásnohorská
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mgr. Hana Lavičková, Ph.D. Jazykové prostředky uměleckého textu Mgr. Hana Lavičková, Ph.D.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Slovní druhy.
Klimax, antiklimax Barbora Novotná.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Oběhová soustava.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Opakujeme základní pojmy
MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST
VOŠ A SPŠ ŠUMPERK V PROJEKTU MOV
1 2 FIGURE 1.
Národní obrození Opakování
Transkript prezentace:

BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 – FIGURY OPAKOVÁNÍ

Přečti si pozorně následující texty a rozhodni, o jakou básnickou figuru se jedná. Odpověz kliknutím na bublinu obsahující zvolenou odpověď.

Chuť měla podzimkovou a něhu měla podzimkovou a úzkost měla podzimkovou ANAFORA EPANASTROFA EPIFORA

Chuť měla podzimkovou a něhu měla podzimkovou a úzkost měla podzimkovou EPIFORA

jako akrobat jenž přešel po lanu jako matka která porodila dítě jako rybář který vytáh plné sítě ANAFORA EPANASTROFA EPIFORA

jako akrobat jenž přešel po lanu jako matka která porodila dítě jako rybář který vytáh plné sítě ANAFORA

Jednou zbude, matičko, po tom květu jablíčko Jednou zbude, matičko, po tom květu jablíčko. Jablíčko si jádra chová, z jádra vyroste tu znova. EPIFORA EPIZEUXIS EPANASTROFA

Jednou zbude, matičko, po tom květu jablíčko Jednou zbude, matičko, po tom květu jablíčko. Jablíčko si jádra chová, z jádra vyroste tu znova. EPANASTROFA

A stoupá, stoupá, stoupá hladina a taje kamení a taje, taje židle i ruka taje, taje na inkoust i báseň. EPIFORA EPIZEUXIS ALITERACE

A stoupá, stoupá, stoupá hladina a taje kamení a taje, taje židle i ruka taje, taje na inkoust i báseň. EPIZEUXIS

Kdyby mi jen oči pro pláč zbyly, já se tam vrátím, já se tam i poslepu vrátím. TAUTOLOGIE GRADACE PLEONASMUS

Kdyby mi jen oči pro pláč zbyly, já se tam vrátím, já se tam i poslepu vrátím. GRADACE

Stává se – člověku nezbyde ani na cigarety, na vrabčí pírko, na kapku deště. ANTIKLIMAX GRADACE PLEONASMUS

Stává se – člověku nezbyde ani na cigarety, na vrabčí pírko, na kapku deště. ANTIKLIMAX

Potkal potkan potkana pod kamenem, pod kamenem ALITERACE ANTIKLIMAX PLEONASMUS

Potkal potkan potkana pod kamenem, pod kamenem ALITERACE

po modrém blankytu bělavé páry … ALITERACE ANTIKLIMAX PLEONASMUS

po modrém blankytu bělavé páry … PLEONASMUS

Pokud jsi všechny figury určil/určila správně, blahopřeji! V případě, že ses dopustil/dopustila více než dvou omylů, doporučuji znovu si téma projít, příště budeš jistě úspěšnější. PhDr. Eliška Vacková

Literatura: Prokop, V. Teorie literatury. Sokolov. O.K. – Soft 2008 Hrabák, J. Poetika. Praha. Československý spisovatel 1977 Vlašín, Š. a kol. Slovník literární teorie. Praha. Československý spisovatel 1984 Martinková, V. Teorie literatury 1 – 4. Praha. Fraus 2012 http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php [cit. 2013-10-15] Vlastní archiv