13. ZÁKLADY A PRINCIPY VÝZKUMNÉ A TVŮRČÍ PRÁCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Irena Vlachynská, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
2.Marketingové prostředí
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR Číslo projektu – CZ /0024 Zřízení vzdělávacího střediska zařazeného do sítě Science.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
COMPARATIVES, SUPERLATIVES, TIME EXPRESSIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
Hodnototvorný řetězec a logistické procesy Kapitola 9: Technologické a logistické funkce článků procesních řetězců , Model článku řetězce – vstupy a.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
KAPITOLA 11: AKTIVNÍ BANKOVNÍ OBCHODY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Logistika průmyslového podniku Oblasti, vazby a rozhraní
Sociologie ?.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Visegrad, Norské fondy, veřejná výběrová řízení Mgr. Iva Minaříková.
ZÁKLADNÍ DISPOZIČNÍ PRINCIPY NAVRHOVÁNÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Kloubové mechanismy Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Mechanické převodovky s proměnným převodovým poměrem
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
KAPITOLA 9: ZÁKLADNÍ DRUHY OPERACÍ - KOMERČNÍ BANKOVNICTVÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
ÚČETNICTVÍ 2 7. KAPITOLA: ÚČETNICTVÍ 2 7. KAPITOLA: ZÚČTOVÁNÍ SE ZAMĚSTNANCI A INSTITUCEMI SOCIÁLNÍHO A ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ Vysoká škola technická a.
ÚČETNICTVÍ 3 4. KAPITOLA: ÚČETNICTVÍ 3 4. KAPITOLA: SPECIFIKA ÚČTOVÁNÍ V JEDNOTLIVÝCH PRÁVNÍCH FORMÁCH PODNIKÁNÍ – VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST Vysoká.
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
11. Výběr tématu odborného textu, bakalářská práce
STAVBY PRO KULTURU, OSVĚTU A DUCHOVNÍ SLUŽBY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Dodavatelsko- odběratelské vztahy při realizaci stavby
Revision of tenses, Pronouns,Numerals, Prepositions
STAVBy pro obchod a služby
Účetnictví 1 6. kapitola: Metodické prvky účetnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZÁKLADNÍ NORMOVÁ A PŘEDPISOVÁ USTANOVENÍ V OBORU DOPRAVNÍCH STAVEB (POZEMNÍ KOMUNIKACE) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
REGRESNÍ ANALÝZA Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Naklady a jejich členění
ÚČETNICTVÍ 1 3. KAPITOLA: ZDROJE KRYTÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Třískové obrábění I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
AUDIT ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Struktura podnikatelského plánu
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
1. ÚVODNÍ INFORMACE K PŘEDMĚTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
KONCEPCE NAVRHOVÁNÍ NÍZKOENERGETICKÝCH A PASIVNÍCH BUDOV Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
ÚČETNICTVÍ 3 1. KAPITOLA : ÚČETNÍ ZÁVĚRKA – OBSAH A FORMA ÚČETNÍCH VÝKAZŮ V ČR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of.
Vybrané manažerské nástroje
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
TEST DOBRÉ SHODY A TEST NEZÁVISLOSTI Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ČESKO - AMERICKÁ SPOLUPRÁCE V RÁMCI MEZIVLÁDNÍ DOHODY O VTS MEZI ČR A USA.
1 LETNÍ ŠKOLA MATERIÁLOVÉHO INŽENÝRSTVÍ – SUPMAT - Podpora vzdělávání pracovníků center pokročilých stavebních materiálů (CZ.1.07/2.3.00/ )
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
Praktická metodologie vědy 2016
Od „Transferu technologií“ k „Managementu znalostí
Transkript prezentace:

13. ZÁKLADY A PRINCIPY VÝZKUMNÉ A TVŮRČÍ PRÁCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice

Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07./2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

VĚDA systém metodicky podložených, objektivních vět o faktech zakládá se na obecně uznávaných předpokladech veřejná, historická, opakovatelná, provizorní a pravděpodobnostní

EPISTEMOLOGIE teorie vědeckého poznání základní problém „Jak vůbec světu rozumíme a jací jsme, že jej můžeme (nějak) poznávat?“

THOMAS SAMUEL KUHN ( ) americký filozof, fyzik, teoretik vědy dílo Struktura vědeckých revolucí = novým způsobem definoval slovo paradigma neslučitelné s pojetím vědy jako poměrně kontinuálního procesu

VĚDA, VĚDCI -si tvoří své pojmy (vědecký jazyk), pomocí nichž poznávají svět a své poznání sdělují -stanovují předpoklady (hypotézy), ze kterých musí věda vycházet a které stojí v základu jejich poznávacích schopností -stanovují způsob a pravidla, podle kterých se dobírají poznání (metody vědecké práce)

neexistuje univerzální definice vědy vědní obor vytváří po jistém vyzrání určité postupy tzv. paradigmata (příklady, vzory, modely) změna paradigmatu - postupná či náhlá změna starých vzorů a způsobů poznání

VĚDECKÁ KOMUNIKACE ústní (rozhovor, přednáška, diskuze, kulatý stůl, panelová diskuze, obhajoby, oponentní řízení); konference, kongresy; odborné publikace; populárně-vědecká sdělení; projekty, posudky, redakční řízení; databáze (bibliografické a abstraktové), digitální knihovny; dopisy (klasické, ); plakát (poster)

VĚDECKÉ WEBOVÉ SLUŽBY A NÁSTROJE COS Research Support Suite ( Academia.edu ( Mendeley ( ResearchGate ( Sociální síť informatiků v regionech České republiky (

ZÁSADY VÝZKUMNÉ PRÁCE a)rozšíření hranic vědeckého poznání b)prakticky využitelné výsledky sloužily ku prospěchu společnosti c)neohrozil společnost, životní prostředí či kulturní hodnoty d)respektování specifiky své disciplíny e)odpovídá za přesnost a objektivitu f)úplnost a ověřitelnost a nezkresleně je interpretuje g)účelné a efektivní využívání prostředků na výzkum h)neduplikuje výzkum provedený jinde i)předává výsledky svého výzkumu (Etický kodex výzkumných pracovníků v Akademii věd České republiky)

VĚDECKÉ INSTITUCE V ČR zákon 341/2005 Sb. o veřejných výzkumných institucích orgán české vlády pro tuto oblast je Rada pro výzkum, vývoj a inovace ( dva největší poskytovatelé finanční podpory vědy a výzkumu 1.Technologická agentura České republiky ( 2.Grantová agentura České republiky (

NEJVÝKONNĚJŠÍ VĚD. INSTITUCE V ČR Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy fyzikální ústavy Akademie věd ČR, přírodovědeckých fakult Univerzity Karlovy, Masarykovy univerzity a Univerzity Palackého

AKADEMIE VĚD ČESKÉ REPUBLIKY ustanovena 1992 hlavní veřejnoprávní instituce zabývající se základním výzkumem 6400 zaměstnanců navazuje na činnost těchto institucí: 1.Československá akademie věd (ČSAV) (1953– 1992) 2.Česká akademie věd a umění (1890–1952) 3.Královská česká společnost nauk (1784–1952)

PŘÍKLADY KLÍČOVÝCH VYNÁLEZŮ a) rozvoj komunikací – telefon, telegraf, počítače, internet, mobil, počítač b) technologie ve volném čase – rozvoj konzumní společnosti – TV, rozhlas, I-pod, I-phone, počítače, domácí spotřebiče – pračka, mikrovlnka, myčka na nádobí atd. c) transport osob –železnice, letadlová doprava, automobilová doprava, lodní doprava, metro

d) prodlužování délky lidského života – penicilin, rentgen, laser atd. e) nové zdroje energie - elektřina, jaderná energie, bio

PŘÍNOS APOLLA PRO EKONOMIKU 24 miliard dolarů investovaných= během následujících dvaceti let vrátilo nejméně dvanácti- až patnáctinásobně integrované obvody automatické obráběcí stroje ohnivzdorné nátěry přístroje s akumulátory technologie sušení a konzervace potravin vymrazováním raketa Saturn-V se skládala ze dvou milionů součástek