Kroužkovci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLOŠTĚNCI – ŽIVOČICHOVÉ S PLOCHÝM TĚLEM
Advertisements

OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Mnohobuněční živočichové Obr.1
KROUŽKOVCI Rozhodni o pravdivosti následujících tvrzení.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
KROUŽKOVCI 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Kmen: Kroužkovci.
Bezobratlí živočichové
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
KROUŽKOVCI - ZÁSTUPCI Rozdělení podle množství a umístění štětin
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Mlži Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_9B11 KROUŽKOVCI morfologie a anatomie
Mnohobuněční bezobratlí živočichové
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
ZOOLOGIE KMEN: KROUŽKOVCI
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
Kmen: KROUŽKOVCI (Annelida)
PIJAVICE (hirudinea).
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
KROUŽKOVCI (Annelida)
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI.
Živočichové rybníka KROUŽKOVCI.
Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Opakování učiva Mgr. Pavlína Marková
Škola:. Základní škola Kladruby
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
Kmen: Kroužkovci tělo ze stejných článků (kromě prvního a posledního)
kmen: ANNELIDA (kroužkovici)
KROUŽKOVCI Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Kroužkovci.
PLOŠTĚNCI Dělení: PLOŠTĚNKY MOTOLICE TASEMNICE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 08 TEMA: Přírodopis 6 - Kroužkovci.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_23_16 Název materiáluKroužkovci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Měkkýši, kroužkovci, členovci - korýši
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výpisky a výtah Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Duben 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
2 třídy: 1. Opaskovci – Máloštětinatci(žížala, nítěnka) Pijavice(Pijavka, Chobotnatka) 2. mnohoštětinatci (Nereidka)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
kroužkovci, Annelida, opaskovci, máloštětinatci, mnohoštětinatci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CLITELLATA 19. července 2013 VY_52_INOVACE_210218
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Kroužkovci Název školy
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Transkript prezentace:

Kroužkovci

Charakteristika: stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE MALOŠTĚTINATCI  

MNOHOŠTĚTINATCI mořští na každém článku mnoho štětinek ve svazečcích dýchají žábrami většinou oddělené pohlaví zástupci: NEREIDKA HNĚDÁ PALOLO ZELENÝ AFRODITKA PLSTNATÁ

palolo zelený nereidka afroditka

MALOŠTĚTINATCI Opaskovci – opasek v přední části těla, vylučuje sliz (přenos pohlavních buněk a vývin vajíček) půdní a sladkovodní na každém článku nepatrné štětiny ŽÍŽALA OBECNÁ Je známo přes 5 500 druhů žížal. Jsou rozšířené na celém světě s výjimkou polárních a pouštních oblastí. v Česku je hojná žížala obecná a žížala hnojní. Žížaly mají značný přísun do ekosystému. Svojí činností vytvářejí v půdě malé kanálky, které provzdušňují půdu. Žížaly vstřebají za 24 hodin tolik potravy, kolik samy váží. Ve střevu žížal žije obrovské množství mikroorganismů, takže jejich výměšky mají daleko větší mikrobiální aktivitu než polykaná zemina. Tak vzniká humus vázaný na jíl – tedy právě to, co tvoří strukturní úrodnou půdu. Často se také využívají v rybářství jako návnada při rybolovu. Žížaly často vylézají během deště na povrch, kde se pak pohybují. Dělají tak proto, aby se neutopily ve vodě, která se dostane do jejich chodbiček a tunýlků.

Žížala obecná http://www.youtube.com/watch?v=ROdec9ROiyY

Stavba těla: Tělo kryto pokožkou, v předu hmatový prstík Trávicí trubice (ústa –řitní otvor) Reducenti Dýchá celým povrchem těla Uzavřená cévní soustava (hřbetní a břišní céva) Vylučovací ústrojí v každém článku – nálevky Žebříčkovitá nervová soustava Obojetník: páření – oplozená vajíčka ve slizovitém obalu – kokon – malé žížaly VÝVIN PŘÍMÝ

Pijavice- okrouhlé přísavky - živí se sáním krve Nitěnky – žijí v znečištěných vodách Pijavice- okrouhlé přísavky - živí se sáním krve Pijavka koňská: 10cm, živí se drobnými živočichy Pijavka lékařská: používá se v lékařství, 10-15cm , http://www.youtube.com/watch?v=6x2R7Td1_SM

Chobotnatka rybí: parazit na těle ryb Přenáší krevní parazity ryb

Zúrodňování půdy Součást potravních řetězců Paraziti Lékařské účely Význam kroužkovců: Zúrodňování půdy Součást potravních řetězců Paraziti Lékařské účely