L A S E R Y kvantové generátory světla LASERY Michal Svoboda & Ľuboš Bednárik.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elipsa chyb a Helmertova křivka
Advertisements

Základní experimenty s lasery
 Cíle práce  Seznámení s výpočtem  Cenová rozvaha  Závěr.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Měření charakteristik pevnolátkového infračerveného Er:YAG laseru
Od difrakce a interference světla k holografii a difraktivní optice P. Paták, Z. Safernová, D. Renát, M. Daněk, M. Šiška.
Model atomu.
Fyzika atomového obalu
Měření laserinterferometrem
44 zdroje světla Jan Klíma.
referát č. 20: ČINNOST LASERU
Pevnolátkové lasery Jan Berka1, Július Horváth2, Jan Kraček3
1 20. hodina FYZ2/20 Učební blok: Fyzika atomu Učivo: Laser Cíle vzdělávání: Žák: -vysvětlí činnost laseru Studijní materiály: učebnice Fyzika.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_19  Název materiálu: Fyzika elektronového obalu atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace:
Lukáš Král Laser mezi hvězdami.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření Tadeáš Trunkát 2.U.
KVANTOVÁ OPTIKA 17. Kvantová optika, příklady I.
Ohyb světla, Polarizace světla
Světlo.
Praktické ověření teoretického rozboru činnosti interferometru typu Nomarski s jednou čočkou KHAYDAROV RAVSHAN.
Tato prezentace byla vytvořena
Atomová spektroskopie Petr Zbořil. Možnosti absorbce Počet energetických hladin je omezen, jednoduché částice, disperze nevýznamná Dovolené přechody (H)
Ochrana před neionizujícím zářením PŽP II Teze přednášky Podzim 2009.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_01 Tematická.
Anihilace pozitronů v polovodičích záchyt pozitronů ve vakancích mechanismy uvolnění vazebné energie: 1. tvorba páru elektron-díra 2. ionizace vakance3.
Co je to čas?? Šimon Zdvořák, Tomáš Gogár Čas je trik, kterým se příroda brání tomu, aby se vše stalo najednou. John A. Wheeler.
Filip Fiala, 4.C.  Základní deska  Procesor  Paměťové karty  Grafické karty  Pevný disk.
LES ŘASY.
Postavte si Nd:YAG laser
ELEKTRICKÝ PROUD V PEVNÝCH LÁTKÁCH
Vybrané kapitoly z fyziky Radiologická fyzika
Světlo - - veličiny, jednotky
K čemu vede rozladění laserového rezonátoru
Laserový telefon Otto Hartvich Michal Farník Dagmar Bendová.
Princip laseru Zdrojem energie (např. výbojka) je do aktivního média dodávána energie. Ta energeticky vybudí elektrony aktivního prostředí ze zákl. energetické.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření.
Fyzikální seminář 2014 Jak zapálit bublinu?? Laserem! Ondřej Tyle.
ZF2/5 Polovodičové optické prvky
Parametry záření z laserové zubní vrtačky a její použití Vypracoval : Filip Janda Garant : Ing. Michal Němec Ph.D.
Trendy v optoelektronice
Urychlování částic pomocí laseru Pavel Berger, František Navrkal, Tomáš Novotný.
Lasery.
Michal Schnürch. Úvod Kde všude Laser najdeme Co to Laser je a jak funguje Zkoumaný Laserový systém (obecně) Jednotlivá měření Závěr.
IEAP – CTU Prague 3D detektory - radiační odolnost, elektrické a laser testy Tomáš Slavíček, Cinzia Da Via, Vladimír Linhart.
Měření tlakového účinku světla
Základní experimenty s lasery Danica Ž ilková Ond ř ej Pleticha Ladislav Hustý.
Nevaž se, PROVAŽ SE I Kvantová teleportace
Princip laseru Deexcitace elektronu Excitace elektronu Spontánní emise
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluLaser AutorMgr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
FOTOELEKTRICKÝ JEV.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Přenosová média OB21-OP-EL-ELN-NEL-M Zapojení optického spoje zdroj světla přijímací optický systém modulátor vysílací optický systém zpracování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_09 Název materiáluKvantování.
Model atomu. Ruthefordův experiment Hmota je prázdný prostor Rozměry atomu jádro (proton, neutron) průměr m průměr dráhy elektronu (elektronový.
POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA. Okolní svět vnímáme smysly vysvětlujeme rozumem necháváme působit na sebe ovlivňujeme svou činností 1/8.
Název: VY_32_INOVACE_ ICT_9A_15B Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jaroslava Broumová Ročník: 9. Tematický.
Periferní zařízení počítače - opakování
LASER vs. INK JET: úskalí použití technologií na různých materiálech
Elektrické vlastnosti fázových rozhraní
Základní experimenty s lasery
Fotodioda Nina Lomtatidze
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Získávání energie pro život
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
CO2 laser v kufříku Vypracovali: Ondřej Hladík, Matouš Vondrák, Jindřich Šafran, Pavel Souček, Michal Werner.
Miniprojekt 8 Základní experimenty s lasery
Elektrické vlastnosti fázových rozhraní
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

L A S E R Y kvantové generátory světla LASERY Michal Svoboda & Ľuboš Bednárik

Co je to LASER? Rozdíl mezi laserem a světlem žárovky? Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation

a)kontinuální b)impulsní Rozdělení laserů z hlediska režimu práce

Vznik aktivního laserového prostředí a)tříhladinové soustavy kvantových přechodů b)čtyřhladinové soustavy kvantových přechodů

a)opticky b)elektricky c)chemicky d)termodynamicky e)jadernou energií Rozdělení laserů podle způsobu čerpání energie

a)pevnolátkové b)kapalinové c)plynové d)lasery využívající svazky nabitých částic Rozdělení laserů podle povahy aktivního prostředí

Příklady některých laserů a)rubínový (Al 2 O 3 ) b)neodymový (Nd: YAG) c)helium-neonový d)s oxidem uhličitým (CO 2, N, He) e)polovodičový s dvojitou heterostrukturou (GaAs)

Praktické užití laserů a)čárový kód b)kompaktní disk c)přesné chirurgické zákroky d)hologramy e)radiolokace

Měření hustoty záznamu CD,DVD pomocí laseru

…………mřížková konstanta ……….záznamová plocha CD ………hustota záznamu

Závěr Laser se stal běžnou součástí našeho každodenního života a značně ulehčuje práci v mnoha oborech lidské činnosti.Přesto však máme v jeho potenciálním využití ještě značné rezervy. Použitá literatura Engst Pavel: Aplikace laserů (SNTL 1989) Štoll Ivan: Laser a optoelektronika (Panorama 1989)