Praha. Upozornění: Nelekejte se zvuků a skřeků, které v následující chvíli uslyšíte.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jižní a Jihovýchodní Asie III2-Z7-II-11
Advertisements

P L I T V I C K Á J E Z E R A.
AFRIKA Geografická poloha.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Tropický pás OK.
AMERIKA přírodní krajiny
Devátá Marta Devátá Monika
NOVÝCH 7 DIVŮ PŘÍRODY.
Modelační činnost ledovce
Biomy - popis.
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Šířkové pásy tropický pás.
Biosféra Tropické deštné lesy
ROSTLINSTVO A ŽIVOČIŠSTVO AFRIKY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční.
Podnebí (climate) a přírodní krajiny Ameriky – Opakování!
Anna SIKOROVÁ 2. ročník GGI Olomouc 2006
2.Kolik % povrchu zabírá světový oceán
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
Stepi.
Hlavní světové ekosystémy (biomy)
AMERIKA poloha, rozloha, členění
Asie – hranice, přírodní poměry INTERAKTIVNÍ TEST
kontinenty a oceány Velké přírodní celky
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
OCEÁNIE.
Počítačová prezentace
Rg austrálie – úvod a přírodní podmínky
JAK SE JMENUJE ZVÍŘE NA OBRÁZKU?
Křížovka - Tropický deštný les
Fytogeografické člení zemského povrchu
Tropický Deštný Les ‘‘Plíce Země‘‘.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Afrika – celkový přehled
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – světové rozložení Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Povrch Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – Tropické deštné lesy Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
Tropické lesy.
PRAŽSKÁ ZOO stavba pražské zoo Kůň převalského žirafa Lachtani
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Subtropický podnebný pás
VEGETAČNÍ PÁSY.
POUŠTĚ VY_32_INOVACE_XVII-C-15.
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Cizokrajné suchozemské ekosystémy
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_31
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_
Základní škola, Hradec Králové
Světadíly Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
P L I T V I C K Á J E Z E R A.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Hydrosféra – vody pevnin
Hydrosféra – vodní obal země.
Markéta Dorovínová , 8.třída
Pouště a polopouště.
Tropický deštný les.
Melanésie
Šablona III/2 Subtropická vegetace
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Transkript prezentace:

Praha

Upozornění: Nelekejte se zvuků a skřeků, které v následující chvíli uslyšíte.

Střední část skleníku je věnována tropickému nížinnému lesu čtyř kontinentů. Horní patro deštného lesa tvoří především vysoké stromy s deskovitě rozšířenými bázemi. Značnou plochu v tropické části zabírá sladkovodní tropické jezero, rozdělené proskleným průchodem na dvě části. Atrakcí je i šestimetrový vodopád s potůčkem, stékajícím do malé tůňky, zvuk padající vody oživuje celý prostor tropické části. Téměř celá severní stěna tvořená přírodní skálou je věnována flóře Střední a Jižní Ameriky. Velký prostor dostaly i dvě asijské expozice. První je zaměřena na rostliny z Vietnamu a pevninské části jihovýchodní Asie, druhá přibližuje flóru Sundských ostrovů a Filipín.

Nejmenší část skleníku přibližuje flóru vysokých hor z oblastí celoročně bohatých na srážky. Horské rostliny musí odolávat především velkým rozdílům teplot mezi dnem a nocí, prudkým větrům a silnému ultrafialovému záření. Drsným podmínkám se přizpůsobily především nižším vzrůstem, menšími, často tuhými až kožovitými listy. Chlazená část je rozdělena na čtyři expozice. Skalní stěna je věnována vegetaci horských oblastí tropické Ameriky a Asie, které jsou od sebe opticky odděleny uměle vytvořenou vápencovou žilou. Na protější straně jsou vysazeny rostliny z pohoří subtropické jižní Afriky. Samostatná expozice uprostřed skleníku představuje jednu z floristicky nejzajímavějších končin světa – stolové hory Venezuely. Zajímavostí je prameniště ve skalní stěně, odkud voda volně stéká po přírodním terénu do malého jezírka.

Eucharis grandifloraHunnemannia fumariaefolia Strongylodon macrobotrysFerraria crispa

Senecio petropicanus ‘Buštěhrad’Aloe bulbillifera Stapelia cf. hirsuta Scadoxus puniceu

Pachypodium lamereiAloe gariepiensis Tillandsia ionanthaUncarina grandidieri

Prezentace Pražské Botanické zahrady Zvuky Zdroj: internet Zpracoval: Samuel Trávníček Obrázky Zdroj: internet Zpracoval: Samuel Trávníček Text Zpracoval: Samuel Trávníček Zdroj: internet ZPRACOVÁNO V PROGRAMU MICROSOFT OFFICE POWERPOINT 2007