Východní Asie – Čína, Mongolsko a KLDR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Advertisements

Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Asie Jihozápadní Asie.
Amerika – Jižní Amerika Peru Ostatní státy. Peru – obecně Rozloha: km 2  velká země Obyvatelstvo: 26,7 mil. (2002) Málo zalidněná (20 obyv./
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
Sociekonomická geografie
Čína Jarmila Kovářová. Čína - republika Říše středu Říše středu komunistický stát komunistický stát rozloha: 9,6 mil.km²- 4. na světě rozloha: 9,6 mil.km²-
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Evropa – Jihovýchodní Evropa
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
střecha rozporuplného světa
VÝCHODNÍ ASIE.
Asie – vodstvo, přírodní krajiny
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
ASIJŠTÍ TYGŘI. Tyto státy se nacházejí v monzunové oblasti. Mají dobrou polohu na pobřeží Tichého oceánu. V posledních letech se velice rychle zlepšilo.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_52_INOVACE_03/2/15_ZEMĚPIS
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Celkový počet věží se odhaduje na šířku kolem 7 až 8 metrů, Zeď je dlouhá téměř 2900 kilometrů.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Východní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
Evropa – Západní Evropa
Evropa – Střední Evropa Slovensko Maďarsko. Slovensko – obecně Rozloha: km 2  spíše menší evropská země Obyvatelstvo: 5,4 mil. (2002)  málo lidnatá.
Evropa – Jižní Evropa Portugalsko.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Asie Turecko a Kypr.
Název kraje Obr. Typický prvek kraje - přírodní. Znak a vlajka a mapa kraje v rámci ČR.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
CESTOVNÍ RUCH.
Viet Nam.
Čína
Evropa – Střední Evropa
Evropa – Východní Evropa Bělorusko Moldavsko Ukrajina.
Evropa – Střední Evropa Polsko. Polsko – obecně Rozloha: km 2  velká evropská země Obyvatelstvo: 38,6 mil. (2002)  lidnatá evropská země Hustě.
Evropa – Jihovýchodní Evropa Chorvatsko Bosna a Hercegovina Černá Hora.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Amerika – Severní Amerika
Čína Jan Dušek.
Evropa – Západní Evropa
Evropa – Jižní Evropa Malta Řecko 1.
Asie Indie. Jižní Asie Indický subkontinent Indie, Nepál, Srí Lanka a Maledivy Architektura, (hinduistická, budhistická a mughalská), velehory, exotika.
Evropa – Střední Evropa
Mongolsko Vytvořil: Jiří Burda
ČÍNA (ČÍNSKÁ LIDOVÁ REPUBLIKA)
Evropa – Západní Evropa
Evropa – Východní Evropa Rusko. Rusko – obecně Rozloha: km 2  největší země Obyvatelstvo: 143 mil. (2002)  nejlidnatější země v Evropě Málo.
Evropa – Jižní Evropa Španělsko Andorra. Španělsko – obecně Rozloha: km 2  velká evropská země Obyvatelstvo: 41,2 mil. (2002)  lidnatá země.
Itálie Vatikán San Marino
Amerika – Střední Amerika
Asie Jihovýchodní Asie.
Evropa – Jihovýchodní Evropa
Amerika – Severní Amerika
Afrika – Severní Afrika
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Východní Asie - Japonsko, Korejská republika a Taiwan
M AKROREGIONY SVĚTA V ÝCHODNÍ A SIE - Č ÍNA Autor: Hana Brýdlová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Čína Gobi Peking.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Čína a Korejský poloostrov Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-15 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ASIE.  Největší světadíl (8,6% povrchu Země, 29,9% souše)  Nejlidnatější – cca 4 mld. (60% populace)  ½ obyvatel – do 20 let  Hlavně S a V polokoule.
Č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev š kolyGymn á zium, Soběslav, Dr. Edvarda Bene š e 449/II K ó d materi á luVY_32_INOVACE_63_06 N á zev materi.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_18 Název materiáluVýchodní.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_9.ročník 14_Východní Asie Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Prezentace.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS Téma: Hlavní město Praha Ročník:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
A S I E. A S I E Rozloha Počet obyvatel Nejvyšší pohoří Nejvyšší bod Nejnižší bod Asie je světadíl superlativů: ze všech světadílů je největší, nejlidnatější,
VY_32_INOVACE_Z7. 14 Autor: Mgr
Státy Evropy Švédsko Michal Man A (2018/19)
Čína - Peking 1,4 mld. oby. (1. na světě), 9,5 mil. km2 (4. na světě),
Transkript prezentace:

Východní Asie – Čína, Mongolsko a KLDR

Čína – obecně Rozloha: 9 560 787 km2  3. největší země Obyvatelstvo: 1,34 mld. (2002)  nejlidnatější země Hustě zalidněná (140 obyv./ km2) Hlavní město: Beijing (Peking) Komunistická země s tržním hospodářstvím Autonomní území – Hongkong a Macao

Čína – cestovní ruch Aktivní CR – 54,7 mil. turistů (4.) a příjmy (5.) 41,9 mld. USD Pasivní CR – výdaje (5.) 29,8 mld. USD Domácí CR Hongkong – 17,2 mil. turistů (15.), příjmy (15.) 13,8 mld. USD, výdaje (14.) 15, 1 mld. USD a tranzit Macao – 12,9 mil. turistů (19.)

Peking

Velká čínská zeď

Tibet Lhasa – Potala Huettenberg-Harrer Kailash železnice

Hongkong a Macao

UNESCO (37) císařský palác a chrám Nebes, Letní palác a císařské zahrady v Pekingu, Velká čínská zeď, palác Potala, čínské zahrady v Sučou ad., Tři souběžné řeky (Chang Jiang, Mekong a Salwin)

Mongolsko a KLDR Mongolsko Dobré přírodní předpoklady, ale špatná infrastruktura UNESCO: Orchon a Uvs núr KLDR CR je téměř vyloučen (organizované propagandistické zájezdy)