Nevědomí Souhrn duševních procesů, které probíhají mimo duševní oblast a pozornost člověka. Zapomenuté a potlačené objekty a pudy. Neuvědomovaná oblast.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Carl Gustav Jung.
Psychologické směry Psychologie.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Pozornost, vědomí Škola:
SPÁNEK Šárka Blatná.
Pozornost Sternberg, R.J.(2002). Kognitivní psychologie. Praha: Portál, s Plháková, A. (2003). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, s.
5: Vědomí, pozornost.
Psychické stavy.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
PSYCHICKÉ JEVY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
Psychologie Rok 2013.
Analytická psychologie
Teorie osobnosti S. Freud, C.G.Jung, A. Adler.
Přístupy k osobnosti Škola:
Významní teoretici v historii psychologie
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
Krajina a krajinná sféra
Sigmund Freud zkoumání kreativity z hlediska tvořivé osobnosti
Psychoanalýza Sigmund Freud ( ).
Eriksonova teorie psychosociálního vývoje
Sebepoznání klientů KBT v porovnání s dalšími terapeutickými směry Mgr. David Kuneš Psychologický ústav FF MU v Brně.
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Psychologie osobnosti
26. července26. července 1875 – 6. června června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii.
DETERMINISMUS PSYCHIKY OSOBNOSTI Různá pojetí teorie osobnosti
Vědomí a jeho poruchy (bakalářské a magisterské studium) Česková E
SURREALISMUS.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Stanislav Grof Marešová, V8A
Obecná a vývojová psychologie
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Surrealismus.
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
ANNA FREUDOVÁ Jakub Novák, C4A Jakub Novák C4A Dorothy a Anna.
Transpersonální psychologie
Objasnění mechanismu percepce:. Pribram, K., H.: K.H. Pribram tvrdí, že mozek je sice závislý na přicházejících informacích při vytváření nervového modelu.
Počitky vjemy Vnitřní vjemy Aktuální myšlení endocepty uvědomění nevědomí předvědomí Jazyk ??? Krátkodobá paměť Střednědobá paměťspánek myšlení Generátory.
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Mgr. Michal Vičar.  Zrání (biologický vývoj) versus učení  Aktivita versus pasivita  Vědomý versus nevědomý vývoj  Nature vs. Nurture.
PSYCHOLOGICKÉ ŠKOLY Mgr. Jiřina Boušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.05.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Teorie a přístupy v SP. Podmínky atestace Písemný test.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Přednáška Wundt W., Freud S., Freudová A. Wundt-vznik vědecké psychologie Freud-zakladatel psychoanalýzy a psychodynamicky orientované psychologie.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dějiny psychologie Psychoanalýza.
Psychické procesy - vnímání
Transpersonální psychologie
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Sociální psychologie – CŽV 2012
Základy psychologie.
Nevědomí.
Analytická teorie Carl Gustav Jung.
Dějiny psychologie současná psychologie.
Transkript prezentace:

Nevědomí Souhrn duševních procesů, které probíhají mimo duševní oblast a pozornost člověka. Zapomenuté a potlačené objekty a pudy. Neuvědomovaná oblast psychického života. Podvědomí Přechodná zóna mezi nevědomím a vědomím, jimž musí projít potlačený či vytěsněný psychický vjem na cestě k uvědomění. (Předvědomí) Psychické obsahy a procesy, které jsou v daném okamžiku mimo oblast vědomí, jež se však mohou stát vědomými. (Předvědomí) Podvědomí je protiklad vědomí a je zdrojem libida Zdroj: Encyklopedie Diderot

Nevědomí v kognitivním pojetí Kognitivní procesy (zejména percepční), jejichž mechanismy nejsou přístupné uvědomění.

S. Freud *1856 + 1939 Id Ego Super Ego

Sebepoznání a sebeprojekce Potlačení do nevědomí Psychoanalýza Hypnóza, Přeřeknutí, Volné asociace, Výklad snů sublimace Sebepoznání a sebeprojekce

Hladiny psychiky podle S. Grofa Smyslová bariéra – dostupnost podnětů z vnějšího světa skrze receptory Individuální nevědomí – asociativní sladění emocionálně obdobných stavů Perinatální úroveň psychiky – porodní trauma Transpersonální oblast psychiky – splynutí s jinými osobami - empatie

C.G. Jung * 1875 + 1961 Ego Osobní nevědomí Kolektivní nevědomí

Já Vědomí Osobní nevědomí Kolektivní nevědomí Nevědomí, které nemůže být uvědoměno

1 – povrch našeho vědomí; 2 – sféra vnitřního řádu; 3 – cesta psychických obsahů vnořujících se do nevědomí; 4 – archetypy a jejich magnetické silové pole odkloňující psychické obsahy z jejich cesty;

Vývojová řada archetypů: mužství, ženství; A – noc; B – moře, voda; C – země, hora; D – les, údolí; E – jeskyně; F – drak, pavouk; G – čarodějnice; božská panna, princezna; H – dům krabice; I – růže, tulipán; J – kráva, kočka; K – prapředek; L – babička; M - vlastní matka

uvědomění počitky vjemy Vnitřní vjemy Aktuální myšlení Jazyk ??? Mémy nevědomí Mémy ??? endocepty Krátkodobá paměť Zhodnocené sny předvědomí archetypy Potlačené denní zážitky zákazy