Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Miloš Krejčí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Vyjednávání Jaroslav Bartoň.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÝ MIX.
Koncepce marketingového řízení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
1.Obsah marketingového řízení
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Nákupní chování spotřebitele
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategie prodeje textilního zboží
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
CRM a jeho možné využití
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Miloš Krejčí
Katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Miloš Krejčí
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Miloš Krejčí
Katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra řízení podniku ŘÍZENÍ OBCHODU (N_ROb) Pavla Břečková Vedoucí Katedry řízení podniku Fakulta ekonomických studií.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor.
Katedra managementu (řízení) ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářských zbožím Autor: Veronika Janáková Vedoucí práce: Ing.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
CRM – moderní trendy.
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Katedra řízení podniku
MARKETING 2.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Miloš Krejčí

2.2. ŘÍZENÍ OBCHODU 1. Podnik a jeho struktura. Obchod a jeho role v podniku. Činnosti v rámci obchodu. Řízení obchodu. Trh a konkurence. 2. Obchodní vztahy – situace a vývoj, Obchodní kroky - příprava jednání, obchodní jednání, dokumentace obchodu. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí

3.3. OBCHOD – kdo je kdo? Zákazník (customer) ten, kdo od nás produkt kupuje či objedná, ale nemusí jej sám spotřebovat Spotřebitel (consumer) ten, kdo produkt nebo službu užívá - nemusí ale zboží sám nakoupit Kupující (shopper) ten, kdo zboží koupí (užívá nebo dále distribuuje). Kupující může tedy být jak zákazník, tak i spotřebitel

4.4. VZTAHOVÝ MARKETING - „INTENZITA VZTAHŮ“ ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí

5.5. OBCHODNÍ VZTAHY ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí Smlouvání VyjednáváníProdej Koncepční ProdejCRM

6.6. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí SMLOUVÁNÍ SMLOUVÁNÍ (bargaining) krátkodobé vztahy Důraz (především) na: cenové podmínky

7.7. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí VYJEDNÁVÁNÍ VYJEDNÁVÁNÍ (negotiation) dlouhodobé vztahy Důraz na:  vlastní výhody  dlouhodobé cíle  vnitřní motivace účastníků

8.8. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí PRODEJ PRODEJ (sales) odbyt zboží („expedice“) Důraz na:  objem a zisk  jednorázovost  4 P mix

9.9. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí KONCEPČNÍ PRODEJ KONCEPČNÍ PRODEJ (conceptual sales) prodej „výhod“ (větší rámec) Důraz na:  win - win  dlouhodobost  „řešení“  data

10. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí Customer Relationship Marketing (CRM) VZTAHOVÝ MARKETING (CRM) zákaznický mktg. MIX = 4C Důraz na:  customer  cost to customer  convenience  communication CRM

11. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí OBCHODNÍ JEDNÁNÍ – příprava 1 Ano x Ne ? Čistá IMPROVIZACE s kým jednám + styl jeho jednání: KLÍČOVÉ! s kým si u tohoto ZÁK konkuruji cenová hladina + současný servis INFO o protistraně Nevím-li, čeho chci optimálně dosáhnout – nedosáhnu toho! Výchozí ZÁMĚR + předpokládané zájmy protistrany (PROTIARGUMENTY + příprava reakce) CÍL a důvod jednání

12. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí OBCHODNÍ JEDNÁNÍ – příprava 2 reálně stanovit přepokládaný MAX zisk vymezení MIN hranice, při níž se ještě vyplatí obchod uzavřít positioning (naše pozice – vyjednávací síla) Manévrovací prostor / vyjednávací rozpětí plán strategie jednání z naší strany + pořadí použití argumentů Určení způsobu jednávání měkké faktory první sekundy rozhodují typické drobné projevy nervozity Vliv neverbální komunikace

Meeting agenda písemná odsouhlasená Meeting report písemný podepsaný Sumarizace dohod – rekapitulace jednání 13. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí OBCHODNÍ JEDNÁNÍ – stěžejní dokumenty

14. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí PRODEJ Kroky prodejního jednání 1. Příprava a stanovení cíle 2. Zhodnocení situace 3. Potvrzení / úprava cílů 4. Prodej – prezentace, jednání, dohoda… 5. Následné kroky (merchandising, dokumentace…) 6. Administrativa – reporting, recording 7. Analýza

15. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí PRODEJ Kroky prodejní prezentace 1. Shrnutí – podmínky, potřeby, limity, příležitosti 2.Prodejní návrh 3.Detaily návrhu 4.Klíčové výhody 5.Uzavření obchodu

16. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí KONCEPČNÍ PRODEJ KONCEPČNÍ PRODEJ (conceptual sales) prodej „výhod“ a řešení = „co může produkt pro Vás udělat“ = „jak může produkt uspokojit Vaše potřeby“ vlastnosti (features) x výhody (benefits) win – win _______________________________________________ zasazení prodeje do rámce dlouhodobé spolupráce a/nebo zákazníkovi strategie důraz na data

17. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí VYJEDNÁVÁNÍ “ Vyjednávání je proces, který vám umožní získat nejlepší možnou dohodu pro vaši firmu, jednotku nebo pro vás osobně. Vyjednávání znamená konflikt zájmů.” (M. Armstrong) Vyjednávání je proces, s jehož pomocí se obě strany s odlišnými motivy a potřebami pokoušejí shodnout na věci společného zájmu.

Žádáme-li něco PŘED podpisem dohody = vyjednávání žádáme-li něco PO podpisu = žebrání Nedostanete to, co si zasluhujete, ale co si vyjednáte Můžete dostat cokoliv, pokud pomůžete druhé straně dostat to, co chce O všem lze jednat, ale vše má svoji cenu 18. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí VYJEDNÁVÁNÍ – základní pravidla

STRATEGIE – komplex jednotlivých rozhodnutí o přípravě a vedení jednání, které ovlivňují celkový výsledek obch. činnosti TAKTIKA – techniky během rozhovoru, tj. aktuální chování a reakce během jednání STRATEGIE x TAKTIKA Dohoda na základě vzájemných ÚSTUPKŮ Ústupek učiněný v zájmu dohody KOMPROMIS Vyhrávají obě strany Shodné mínění Shoda partnerů nad společným úkolem, problémem, situací KONSENSUS - DOHODASMLOUVÁNÍ x VYJEDNÁVÁNÍ 19. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí VYJEDNÁVÁNÍ – základní pojmy

20. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí ROZHODUJÍCÍ FAKTORY VYJEDNÁVÁNÍ MOC - POZICE INFORMACE ČAS VYJEDNÁVACÍ ROZPĚTÍ

21. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí VYJEDNÁVACÍ ROZPĚTÍmin maxmin jednací rozpětí

Otevřená spolupráce Obě strany mají kompletní informace Cílem je oboustranný zisk Rozumná dohoda s odkrytými kartami OTEVŘENÁ HRA - Koncepční Vědomé a zavádějící informace Cílem je jednostranná výhoda Soutěživost a snaha přelstít, zvítězit za každou cenu KLAMAVÁ HRA Snaha jednat z pozice síly Informace se pouští jen účelově Více manipulace, jednostranný výsledek PŘESILOVKA Pasivní jednání, kopírování postupu protistrany Pomalý postup krok za krokem / opatrnost a nedůvěra „Jak VY, tak MY“ 22. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí VYJEDNÁVACÍ STRATEGIE

23. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí NEFINANČNÍ ZISKY NEFINANČNÍ ZISKY - možno získat / nabídnout: SLEVA BONUS (zprav. roční / zpětně n. na příští období) SLIB - diplomacie BENEFIT - kreativita KOMPENZACE

24. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí Prodej – důležité zásady  Další PODMÍNKY – stejně důležité jako peníze (příklad benefitů)  Jednejte se SPRÁVNOU osobou – má právo říci ANO  Vyměňujte výhody / nedávejte ty své zdarma  Chcete-li něco, řekněte si o to  VZTAHY – vyjednávání je dočasné x vztahy trvalé

Klíčové pojmy: -Zákazník, spotřebitel, kupující -Smlouvání, Vyjednávání, Prodej, Koncepční prodej, CRM -Strategie - taktika -Kroky prodejního jednání, Kroky prodejní prezentace -Dokumenty obch. jednání: Meeting agenda, report, příp. rekapitulace -Vyjednávací rozpětí -Princip WIN-WIN -Kompromis, konsensus -Vlastnost, Výhoda, sleva, kompenzace 25. ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí SHRNUTÍ + KLÍČOVÉ POJMY

26. Děkuji za pozornost Ing. Miloš Krejčí ŘÍZENÍ OBCHODU [ROb] Ing. Miloš Krejčí