Tvorba 3D modelu zástavby z databáze Michal Kramář skupina G462
Cíl projektu Vytvoření aplikace, schopné generovat z databáze objektů prostorový model zástavby. Schopnost aplikace uplatnit se u projektů, ve kterých bude zapotřebí vygenerovat prostorový model zástavby.
Zadání projektu Zadavatel a konzultant projektu Doc. Petr Rapant Zadání projektu: –Navržení struktury databáze schopné popsat obecně jakoukoli zástavbu. –Vytvoření aplikace schopné generovat kód jazyka VRML podle databáze objektů. –Vytvoření modelů základních objektů pomocí jazyka VRML.
Struktura databáze
Aplikace VRMLgen Základní pracovní prostředí aplikace Práce s databází (načtení DB, pohyb po záznamech, přidávání a odebírání záznamů, uložení DB) Generování modelu (stěny, dveře, okna, podlaha a objekty) Zobrazení vytvořeného modelu pomocí IE
Ukázka cvičného modelu
Jazyk VRML VRML ( V irtual R eality M odeling L anguage) Formát definován v roce ’95 firmou Silicon Graphics Současná verze VRML 2.0 (VRML 97) Prezentace prostorových dat na Internetu Nástupce VRML - Extensible 3D (X3D) –
Plán projektu Osvojení základů jazyka VRML na potřebné úrovni Návrh struktury databáze Naplnění databáze cvičnými daty Vytvoření potřebných stavebních prvků ve VRML Tvorba aplikace pro generování kódu VRML Rozšíření projektu v diplomové práci
Aktuální stav Postačující znalosti jazyka VRML 2.0 Tvorba potřebných objektů ve VRML Vytvořena struktura databáze Databáze naplněna cvičnými daty Práce na aplikaci pro generování prostorového modelu
Programové prostředky Microsoft Visual Basic 5 Microsoft Internet Explorer 5 Microsoft Access 2000 CosmoPlayer v2.1.1 od firmy Cosmo Software VrmlPad 1.2 od firmy Parallel Graphics WWW – – –
Literatura J. Žára - VRML 97 - Laskavý průvodce virtuálními světy, Computer Press Brno, 1999 – –
Závěr Děkuji Vám za pozornost KONTAKT