Analýza obrazu MUDr. Michal Jurajda. Definice n V biologických vědách pod pojmem analýza obrazu rozumíme získání kvantitativní informace z obrazových.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Zvuk v počítači.
Počítačová grafika.
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Magdaléna Kršňáková Štěpán Holubec
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Vektorová a bitmapová grafika
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní pojmy počítačové grafiky
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
Přehled a parametry digitálních fotoaparátů
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Gis pro krajinné ekology
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Počítačová grafika.
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
GRAFIKA.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Užití skeneru.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Počítačová grafika.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní pojmy Grafiky
Digitální fotografie Bohumil Bareš.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Analýza obrazu Přehled programů  Sigmaimage (Mocha)  NIH-image, NCSA-image, ImageJ  Lucia  Gelmanager, Gelcompare,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Bistable multivibrator Worked out: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ2V Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Všeobecné.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Video a fotografie z mikroskopu Michal Jurajda. Obsah  Funkce optického mikroskopu  Možnosti instalace kamery/fotoaparátu  Výhody a nevýhody jednotlivých.
1 Fotogrammetrie - úvod Proč?? Co ?? Jak?? snímek mapa.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
8/1 The video task 1. The balls are made of a) steel b) iron c) wood 2. The water based liquid is there to.
Fyzika v digitální fotografii Část 4 : Detekce světla – film a CCD Stanislav Hledík
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Fotoaparát.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
GRAFIKA.
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Digital Photography Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Analýza obrazu MUDr. Michal Jurajda.
Transkript prezentace:

Analýza obrazu MUDr. Michal Jurajda

Definice n V biologických vědách pod pojmem analýza obrazu rozumíme získání kvantitativní informace z obrazových dat.

Lidský zrak X kamera n Lidský zrak má schopnost vnímat světlo s obrovským rozsahem intenzit (noční šero až osluněná zasněžená krajina). n Lidský zrak je však schopen rozlišit po adaptaci na dané světelné podmínky pouze 20 úrovní jasu (20 úrovní šedé) n 8-bitový čb obrázek má 256 úrovní šedé

Parametry obrazu n Rozlišení obrazu – udává velikost rastru. n Bitová hloubka – udává počet barev, kterých může každý bod nabývat. Čím víc barev tím víc bitů potřebujeme ke kódování. n Množství informace nesené obrazovými daty je dáno rozlišením násobeno bitovou hloubkou.

Obrazový formát n Formátem obrazu je dán způsob popisu obrazových dat. n Zásadně analyzujeme rastrové obrázky bez ztrátové komprese (TIF, BMP) –CAVE *.jpg

Postup při analýze obrazu n Získání obrazu n Předzpracování (histogram, LUT) n Segmentace (binární obraz) n Operace s binárním obrazem n Měření

Získání obrazu n Digitalizace analogovového záznamu. –A/D převodník, framegrabber n Digitální fotoaparát, kamera

Zařízení k získání obrazu n Optika – vytváří skutečný obraz předmětu na světlocitlivém prvku –Ohnisková vzdálenost, světelnost, zoom, atd……. n Kontrola expozice – závěrka, clona n Světlocitlivý element –Film, CCD, CMOS

CCD Vs CMOS n Today, most digital still cameras use either a CCD images sensor or a CMOS sensor. Both types of sensor accomplish the same task of capturing light and converting it into electrical signals. n A CCD is an analog device. When light strikes the chip it is held as a small electrical charge in each photo sensor. The charges are converted to voltage one pixel at a time as they are read from the chip. Additional circuitry in the camera converts the voltage into digital information.CCD n A CMOS chip is a type of active pixel sensor made using the CMOS semiconductor process. Extra circuitry next to each photo sensor converts the light energy to a voltage. Additional circuitry on the chip converts the voltage to digital data.active pixel sensorCMOS n Neither technology has a clear advantage in image quality. CMOS can potentially be implemented with fewer components, use less power and provide data faster than CCDs. CCD is a more mature technology and is in most respects the equal of CMOS.[[

Expozice n Čas n Clona, světelnost n EV

Histogram n Kontrola podexpozice a přeexpozice –Přesaturované a nesaturované pixely

Lookup table n Umožňuje různé zobrazení získaného obrazu

Segmentace n Definujeme, co je objekt zájmu a co pozadí.

Binární obraz n Černobílý (1bitový obraz) n Umožňuje poměrně snadno určité specifické operace. –Dilatace, eroze open, close

Analýza obrazu n Pro analýzu histologických řezů použijeme například program ImageJ.

Zdroje n R. Wotton et al. Image analysis in histology