JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt teplo Na fyziku.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Pevné látky a kapaliny.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
PROČ SE TĚLESA ZAHŘÍVAJÍ PŘI TŘENÍ
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
První termodynamický zákon
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA LÁTKY
Digitální učební materiál
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Energie Sportovec posnídal pět 50g makových buchet. Vypočítejte kolikrát musí vzepřít činku o hmotnosti 20 kg, aby spálil veškerou přijatou energii. Délka.
okolí systém izolovaný Podle komunikace s okolím: 1.
Příklad tepelně izolované soustavy:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
 Téma:  VYPAŘOVÁNÍ  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
 Téma:  TEPLO  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
ZMĚNA TEPLOTY TĚLES TEPELNOU VÝMĚNOU
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
TEPLO.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vytápění Teplo.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
Třída 3.A 17. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Transkript prezentace:

JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ 6.11.2012 Téma: JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu Tajenka Slovo závěrem

1.13 JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ?

ZALOV DO PENÁLU A PIŠ…

Teplo přijaté tělesem při tepelné výměně určujeme použitím vztahu: Potřebujeme tedy změřit hmotnost tělesa. Dále také rozdíl teplot, o který zahříváme. c…neboli měrnou tepelnou kapacitu vyhledáme v tabulkách.

Při pokusném určování používáme kalorimetr.

Kalorimetr se skládá: 2 tenkostěnné válcové plechové nádoby 2 víka (vnitřní a vnější nádoby) Míchadlo Teploměr Dřevěný kříž – tepelný izolant – odděluje dna obou nádob.

Kalorimetr je zařízení, které tepelně izoluje vnitřní nádobu, v níž probíhá tepelná výměna. Pokud bychom dokázali zajistit, aby tepelná výměna probíhala jen mezi 2 tělesy (izolujeme od okolí), pak platí: teplo odevzdané je rovno teplu přijatému!

Some web tips… http://cs.wikipedia.org/wiki/Kalorimetrie http://www.zsondrejov.cz/Vyuka/F-8/Teplo_04.pdf http://radek.jandora.sweb.cz/f08.htm www.zskvary.cz/Zaci/Stranky/FrankHricko.ppt http://www.zsnadvodovodem.cz/pripravy/fyzika/8/fy zika%208%20-%20vnitrni%20energie%20teplo.pdf http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/580- kalorimetricka-rovnice

Křížovka

1) Jméno ledního medvíděte z Německa. 2) Orientovaný úhel, který svírá určitý směr jinak. 3) … Gaga. 4) Příjmení předsedy v Okresním přeboru. 5) Příjmení jediného československého kosmonauta. 6) Nepřímý důkaz jinak. 7) Základní jednotka délky. 8) Druhý nejnižší alkohol. Bezbarvá kapalina ostré, ale ve zředění příjemné alkoholické vůně, která je základní součástí alkoholických nápojů. 9) Organická kyselina, je významnou složkou žluči, je obsažen v každém energetickém nápoji. 10) Anglicky zapamatovat.

1) Knut 2) Azimut 3) Lady 4) Orel 5) Remek 6) Indicie 7) Metr 8) Ethanol 9) Taurin 10) Remember

Slovíčko závěrem… Teplo je energie. Při určování množství tepla využíváme kalorimetr.