Podzemní a nadzemní části rostlin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Advertisements

Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Rostliny 1.třída.
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_437, 22. sada, Prvouka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
STONEK.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Třídění rostlin - stonek
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Listy, květy a plody rostlin
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_439, 22. sada, Prvouka
Rostlinné orgány - stonek
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
VY_32_INOVACE_414, 21. sada, Přírodověda
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Stonek autor: David Hainall.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Byliny.
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Krytosemenné rostliny
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STONEK.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
ROSTLINY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_107_Stonek bylin
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vegetativní rostlinné orgány
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Živá příroda.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Podzemní a nadzemní části rostlin

Autor: Mgr. Adriana Benšová Šablona: V/II DUM 62 Období: duben 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/Anotace Žáci získají poznatky o různých kořenech rostlin, o nadzemních částech rostlin (o stoncích a listech).

Podzemní a nadzemní části rostlin - kořeny - upevňují rostlinu v půdě - z půdy přijímají vodu a živiny - kořeny mají různý tvar a velikost - kořenem můžou být i cibule, oddenky a hlízy

Nadzemní části rostlin: stonky listy květy plody Stonky - vyrůstají na něm listy a květy, z nichž se vyvíjejí plody - stonek přivádí výživné látky listům, květům a plodům z kořenů STONEK Dužnatý Dřevnatý Rostliny Dřeviny stromy keře Dřevnatý stonek je kmen. Rozvětvuje se z kmene nad zemí. Kmen a větve tvoří korunu stromu.

Koruny stromů

Stromy - listnaté jehličnaté ovocné stromy Listnaté stromy Lípa Jírovec Maďal (Kaštan)

Jehličnaté stromy Smrk Jedle

Ovocné stromy

Keř - má dřevnatý stonek, který se rozvětvuje hned u země Šípkový keř Zlatý déšť

Šeřík Kalina

Byliny - mají dužnatý (nedřevnatý) stonek Druhy stonků: a) Stvol - stonek bez listů Pampeliška Jitrocel

b) Lodyha - stonek s listy Kopretina Mateřídouška

c) Stéblo - dutý stonek s kolénky (obilí) Žito Ječmen

Zdroje - obrázky: www.obrazky.cz www.google.cz www.biolib.cz