ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Advertisements

Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Diagnostika ve sportovních hrách
Zvláštnosti ekonomických předmětů z hlediska jejich zařazení do rozvrhu hodin ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Struktura výuky.
Výukové strategie a organizace výuky
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Zdravá škola.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Didaktika přírodopisu 2
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
Postavení pedagogiky mezi vědami
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Pedagogická diagnostika
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Organizace výuky a výukové strategie Školní pedagogika 2 Teorie vyučování (didaktika) 2015 Hana Filová, katedra prim. pedagogiky PdF MU.
Organizační formy práce v tělesné výchově
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Organizační formy výuky
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
Téma 8. ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Teorie a metodika výchovy Lekce 2: Alternativní školství
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY Organizačními formami výuky rozumíme uspořádání vnějších organizačních podmínek výuky tak, aby učitel mohl specifické výukové cíle optimálně realizovat v reálných podmínkách konkrétní školy

Základní organizační formy výuky: Individuální Hromadná (frontální) Individualizovaná Diferencovaná Skupinová Týmová

Individuální výuka Výuku řídí jeden učitel. Žáci pracují individuálně, nespolupracují, jsou různého věku a různé úrovně vědomostí. Učivo je pro každého žáka stanoveno individuálně Doba vyučování není přesně určena, rozmístění žáků a výukových prostředků je libovolné. V dané chvíli pracuje učitel vždy jen s jedním žákem. Efektivita této formy výuky je velmi nízká

Hromadná (frontální) výuka Pavel Klapil: Hromadná (frontální) výuka Teoretické i praktické základy frontální výuky navrhl již J.A.Komenský. Její podstatou je třídně hodinový systém. Výuku celé skupiny žáků (třídy) řídí jeden učitel, jež má koordinující roli. Skupina žáků - třída – je stejného věku a přibližně stejné mentální úrovně. Třída tvoří sociální skupinu se značnými výchovnými možnostmi. Systém učiva je uspořádán v učebních předmětech, které převážně vycházejí z vědních disciplín. Výuka probíhá v předem určených časových jednotkách – vyučovacích hodinách.

Typy vyučovacích hodin Motivační Osvojování nových vědomostí Opakování a upevňování vědomostí Vytváření a upevňování dovedností Použití vědomostí a dovedností v praktických činnostech Diagnostické Kombinované – všechny etapy vyuč. procesu

Individualizovaná výuka Usiluje o odstranění nebo zmírnění nedostatků hromadného vyučování Mění roli učitele i žáka ve vyučování Umožňuje individuální přístup k žákům a respektování jejich osobnosti Rozvíjí samostatnost žáků a jejich odpovědnost za výsledky vlastní práce Umožňuje žákům získat individuální zkušenost při řešení praktických úloh Méně respektuje systematičnost ve výuce

Podoby individualizované výuky Historické podoby – pueblovská, daltonská, winetská soustava (USA – poč. 20. stol.) Diferencovaná výuka kvalitativní x kvantitativní diferenciace vnější x vnitřní diferenciace Skupinová výuka systematicky rozvíjí sociální vztahy ve třídě usnadňuje proces učení učí žáky komunikovat a spolupracovat

Projektová výuka Žáci za pomoci učitele řeší úkol komplexního charakteru – projekt