Osobní management – úvodní přednáška

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Jak na to, aniž bychom se zničili
Management Ing. Jan Pivoňka.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Efektivnost řídící práce
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Didaktické prostředky
Taktická příprava Michal Lehnert.
„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?
Technická, taktická a psychologická příprava
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
1 K čemu ještě 8. návyk S.R. Covey „Od efektivnosti k velikosti, vyjímečnosti“ Obsah: 1.Proč 8. návyk 2.Rámcové objasnění 8. návyku 3.Úloha leadership.
Jak se stát dobrým právníkem?
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Jak se stát dobrým právníkem?
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Teorie vzdělávání dospělých
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Přednáška ESF MU 11. října 2012 Název přednášky
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
OM 1. přístup k OM Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Úkoly a otázky pro samostudium.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
1 Cvičení č. 4 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM 2.Změna naše příležitost k úspěchu.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Osobní management – Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Osnova 1.Model systému managementu 2.Dva přístupy k osobnímu managementu 3.Přístup v pojetí.
Manager nebo leader? Management je pozice
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Systém managementu Osobní management
Vůdcovství - leadership
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Osobní management Cvičení a otázky.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Řízení a plánování kariéry
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Model struktury strategického managementu
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
Didaktické metody Androdidaktika.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
3. konzultace Systém managementu Osnova
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Osobní management – úvodní přednáška Osnova Klíčové informace o výuce a jejím zabezpečení Model systému managementu Dva přístupy k osobnímu managementu Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Úkoly a otázky pro samostudium a příprava 1. cvičení Osobní management - úvodní přednáška

Klíčové informace o výuce a jejím zabezpečení Přehled plánovaných přednášek přednáška: Úvod do přednáškového cyklu („OM“ v rámci systému managementu, 2 přístupy k osobnímu managementu, organizace a zabezpečení výuky a samostudia, zadání k přípravě na 1. cvičení) přednáška: Osobní “leadership” (tradiční pojetí a pojetí P. U. Bendera, zadání k přípravě na 2. cvičení) přednáška: Je účelné využívat v rámci “OM” zdravý rozum? přednáška: Osobní přístup ke změnám přednáška: Co nám poskytuje osvojení osmého návyku S. R. Coveyho? (1. část) přednáška: Co nám poskytuje osvojení osmého návyku S. R. Coveyho? (2. část) a rekapitulace klíčových poznatků z přednáškového cyklu přednáška: Návštěva Mendelova opatství – představení geniality a “leadershipu” Johanna Gregora Mendela – zakladatele genetiky Osobní management - úvodní přednáška

Klíčové informace o výuce a jejím zabezpečení Přehled plánovaných cvičení cvičení: 2. přístupy k “OM” cvičení: Osobní leadership cvičení: Zadání seminárních prací cvičení: Prezentace seminárních prací (1) cvičení: Prezentace seminárních prací (2) cvičení: Prezentace seminárních prací (3) + kolokvium Osobní management - úvodní přednáška

Klíčové informace o výuce a jejím zabezpečení Podmínky pro kolokvium (úspěšné ukončení studia předmětu) Účast na přednáškách Účast na cvičeních Zpracování seminární práce Prezentace výsledků seminární práce Aktivní přístup studenta k řešení úkolů souvisejících s přípravou na výuku cvičení a zadaných v rámci cvičení! Osobní management - úvodní přednáška

Klíčové informace o výuce a jejím zabezpečení Přehled základní a doporučené studijní literatury Základní studijní literatura: VÁGNER, I., WEBER, M. Osobní Management. Brno : VMU, 2006, 142 s. ISBN 80-210-3949-3. KATRŇÁKOVÁ, H., VÁGNER, I., WEBER, M. Personal Management and Leadership. 1. vyd. Brno : VMU, 2006. s. ISBN 80-210-3535-3. (Multimediální studijní pomůcka v angličtině) Doporučená studijní literatura: BENDER, U.P. Miterný leadership (Leadership from Within). Praha : Management Press, 2002. 219 s. ISBN 80-7261-069-4. DRUCKER, F.P. Výzvy managementu pro 21. století. Praha : Management Press, 2000. 183 s. ISBN 80-7261-021-X. COVEY, R.S. 7 návyků vůdčích osobností. Pro úspěšný a harmonický život. Praha : PRAGMA, 1997. 327 s. ISBN 80-85213-41-9. COVEY, R.S. The 8th Habit. From Effectiveness to Greatness. New York : FREE PRESS, 2004. 409 p. ISBN 0-684-84665-9. COVEY, R.S. 8. návyk. Od efektivnosti k výjimečnosti. Praha : Management Press, 2005, 361 s. ISBN 80-7261-138-0. KOTTER, P.J., COHEN, S.D. Srdce změny. Praha : Management Press, 2003. 200 s. ISBN 80-7261-095-3. SISKIND, B. Čmeláci přece nemohou létat. Sedm strategií rozhodování a řešení problémů. Praha : Management Press, 2003. 119 s. ISBN 80-7261-091-0. VÁGNER, I. Systém managementu. 1. vyd. Brno : VMU, 2006, 432 s. ISBN 80-210-3972-8. Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška Dva přístupy k osobnímu managementu 1. Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Specifické zaměření Základní úkol teorie a praxe na počátku 21. století Faktory výkonnosti ZP Obsah OM 2. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Univerzální zaměření Člověk je součást vyšších systémů Požadavek respektování přírodních zákonů a mentálních principů „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Kontinuum zralosti“, „soukromé“ a „veřejné“ vítězství Důraz na osvojení sedmi návyků Osobní management - úvodní přednáška

Faktory ovlivňující výkonnost ZP Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (1) Faktory ovlivňující výkonnost ZP Jednoznačnost vnímání působnosti ZP Schopnost ZP řídit sebe sama (OM) Ochota ZP inovovat svou působnost Ochota ZP vzdělávat sebe i své spolupracovníky Přijetí faktu, že výkonnost ZP není primárně spojena s kvantitou vykonané práce, ale s její kvalitou Osobní management - úvodní přednáška

Obsah osobního managementu (OM) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (2) Obsah osobního managementu (OM) Proces sebepoznávání!! Identifikování a nalezení pracovní pozice se šancí dosahovat největších přínosů Naučení se sebe sama rozvíjet Naučení se, jak a kdy měnit svou působnost Příprava na to zůstat biologicky mladý a duševně aktivní po celou dobu profesní kariéry Osobní management - úvodní přednáška

Proces sebepoznávání – otázky, na které je třeba hledat odpovědi Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (3) Proces sebepoznávání – otázky, na které je třeba hledat odpovědi Otázka : „Kdo jsem?“ Odpověď není jednoduchá - proč?! Důsledky neznalosti odpovědi: Chybně směrované studium ZP vykonávají nevhodné pracovní funkce Základem pro poznání “kdo jsem”: přijetí faktu, že mnohé z toho “kdo jsme” je determinováno geneticky a výchovou zejména v raném věku Profesionální přístup: AOP versus APP Osobní management - úvodní přednáška

Metoda profilových analýz (1) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (4) Metoda profilových analýz (1) Zkoumané klíčové faktory: Dominance Vliv na lidi Potřeba stability Ochota se přizpůsobit Komparace osobního a pracovního profilů Vyšší kompatibilita profilů – předpoklad pro úspěšný výkon funkce Osobní management - úvodní přednáška

Metoda profilových analýz (2) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (5) Metoda profilových analýz (2) Osobní profil kandidáta B.H. Motivy: Volnost v projevu Kontakt s lidmi Oproštění od kontroly a detailů Hmatatelná odměna Osobní management - úvodní přednáška

Metoda profilových analýz (3) Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (6) Metoda profilových analýz (3) Osobní profil kandidáta J.S. Motivy: Využití odborných znalostí Práce v soukromí Precizní určení práce Osobní management - úvodní přednáška

Metoda profilových analýz (4) - Porovnání AOP s APP Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (7) Metoda profilových analýz (4) - Porovnání AOP s APP Profil B.H. Profil soudce Profil J.S. Profil notář Osobní management - úvodní přednáška

Otázka: V čem jsou mé přednosti? Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (8) Otázka: V čem jsou mé přednosti? Existující mýty: Lidé znají své přednosti a slabiny Výkonnost lze zvýšit jedině odstraněním slabin Metoda analýzy zpětné vazby: Prozradí, v čem spočívají naše přednosti, Ukáže činnosti, které nás připravují o plné využití našich schopností Ukáže, kde žádné přednosti nemáme Závěry, jimiž bychom se měli řídit: Soustředit se na své přednosti a nalézt si odpovídající povolání Pracovat výhradně na zdokonalování svých předností Identifikovat oblasti “intelektuální arogance” Osobní management - úvodní přednáška

Otázka: Jakým způsobem pracuji? Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (9) Otázka: Jakým způsobem pracuji? Nejasnosti kolem způsobu práce Vhodný způsob práce je individuální - závisí na osobnosti a lze ho modifikovat nikoliv změnit! ZP dosahují dobrých výsledků, když pracují v souladu s jejich osobnostním vybavením! K zjištění “jak pracuji” – hledat odpovědi na otázky: Jsem čtenář nebo posluchač? Jakým způsobem se učím? Jaké jsou moje hodnoty? Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (10) Otázka: Kam patřím? Podle P. Druckera: Většina lidí neví kam patří cca do svých cca 25 let! Později by měli být ZP schopni dospět k poznání kam patří, resp. naopak nepatří - jak svou pracovní kariéru směrovat, čemu se v ní vyhnout Finální rozhodnutí nepřijímat na samém začátku profesní kariéry Úspěšné kariéry nejsou plánované - ideální být připraven na příležitosti Závěr: Vědět kam patřím, pomáhá průměrně způsobilým lidem dosahovat vynikající výkonnost!!! Osobní management - úvodní přednáška

Otázka: Co je, resp. může být mým přínosem? Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (11) Otázka: Co je, resp. může být mým přínosem? Odpověď na tuto otázku vede od vědomosti k aktivnímu jednání Správná otázka: "čím bych měl přispívat?“ V návaznosti odpovědět na dílčí otázky: Odpovídá to mým přednostem? Shoduje se to s tím, co chci sám dělat? Nacházím v tom motivaci? Kde a jak dosáhnu nějakých významných výsledků? Potřeba rovnováhy reakcí na 3 prvky: Co vyžaduje daná situace? Jak mohu k tomu, co je potřebné udělat max. přispět? Jak postupovat, abych něco skutečně změnil? Osobní management - úvodní přednáška

Otázka: Jsem schopen brát na sebe vztahovou odpovědnost? Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (12) Otázka: Jsem schopen brát na sebe vztahovou odpovědnost? Většina lidí spolupracuje s jinými lidmi - z toho nutnost ZP vzít na sebe vztahovou odpovědnost! Přijmout vztahovou odpovědnost znamená: Porozumět lidem, naučit se využívat jejich předností, jejich pracovní metody a jejich hodnotovou orientaci! Identifikovat “kdo co potřebuje vědět?”, “na kom jsem závislý?” a “kdo je závislý na mně?”! Převzít odpovědnost za komunikaci - komunikovat se spolupracovníky vhodným způsobem, tj. s ohledem na jejich osobnost a způsobilost! Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP: Úkoly a otázky v rámci samostudia Otázky Proč je žádoucí zvýšit výkonnost ZP a proč je jejich výkonnost doposud nízká? Co je obsahem OM podle výkonnostního přístupu a co v rámci tohoto obsahu považujete osobně za prioritní a proč? Co je podstatou profilových analýz a jaké jsou možnosti jejich využití? Úkoly Pokuste se odpovědět si na jednotlivé otázky související s procesem sebepoznávání! Zpracujte vlastní SWOT analýzu zaměřenou na Vaše budoucí profesní uplatnění! Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (1) Přírodní zákony Zákon bezpodmínečné lásky Zákon neustálého zdokonalování Zákon tendence k rovnováze Zákon předurčeného poslání Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (2) Mentální principy Princip integrity Princip čestnosti Princip tolerance Princip trpělivosti Princip poctivosti Princip odvahy a statečnosti Princip zevnitř ven Osobní management - úvodní přednáška

„Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (3) „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Etika osobnosti“ - dosažení životních úspěchů pomocí vnějšího dojmu, postojů a chování člověka s využitím obratnosti a dovednosti aplikace vhodných technik „Etika charakteru“ - vychází z existence a lidmi neovlivnitelného působení přírodních zákonů a potažmo mentálních principů Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (4) Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (5) Kontinuum zralosti Buďte proaktivní Začínejte s myšlenkou na budoucnost Tomu nejdůležitějšímu dávejte prioritu Myslete způsobem „Výhra-Výhra“ Nejdříve se snažte pochopit a potom být pochopeni Vytvářejte synergii Obnovujte svůj potenciál Osobní management - úvodní přednáška

Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (6) „Citové konto“ Metafora pro míru vzájemné důvěry v mezilidských vztazích: každý kontakt s jiným člověkem lze posuzovat jako výběr nebo vklad z resp. na citové konto Neúcta, nezdvořilost Laskavost, zdvořilost Porušování slibů Dodržování slibů Citové konto Neplnění očekávání Plnění očekávání Neloajálnost, neupřímnost Loajalita k nepřítomným Pýcha, domýšlivost, arogance Omluvy Osobní management - úvodní přednáška

Osobní management - úvodní přednáška Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení: Úkoly a otázky v rámci samostudia Otázky Proč by měl být náš OM založen na etice charakteru a ne na etice osobnosti? Co představuje osobní paradigma a co způsobuje jeho posun? Co představuje kontinuum zralosti a jak s ním souvisí soukromé a veřejné vítězství? Souvisí naše návyky s našim charakterem? Úkoly Uveďte příklady porušování mentálních principů! Proveďte sebereflexi vašeho postavení v rámci kontinua zralosti! Zamyslete se nad tím, co byste mohli udělat, abyste si osvojili návyky efektivních lidí! Proveďte ta cvičení, které nebyly uskutečněny při výuce! Osobní management - úvodní přednáška