Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
Aktivní reprosoustavy 1
Pasivní - aktivní pasivní jeden zesilovač pro jednu reprosoustavu vzdálenost zesilovač – reprosoustava obvykle několik metrů propojení dvojlinkou – záleží na průměru vodičů aktivní jeden zesilovač pro každé pásmo reprosoustavy ke každé reprosoustavě musí být přívod signálu napájení 230 V
Nevýhody pasivních reprosoustav tlumivka v sérii s basovým reproduktorem její odpor spolu s odporem přívodu podstatně zhoršuje tlumení vlastních kmitů především basového reproduktoru výšky basy zesilovač odpor dlouhého přívodu odpor drátu tlumivky
Nevýhody pasivních reprosoustav tlumivka v sérii s basovým reproduktorem basyzesilovač odpor dlouhého přívodu odpor drátu tlumivky signál ze zesilovačeto, co slyšíme z repro Vliv malého činitele tlumení Dochází k „huhlání – dunění“ reprobedny stále na jednom kmitočtu.
Ω jmenovitá impedance 8 Ω rezonanční kmitočet f r = 40 Hz rozsah použitelných kmitočtů Impedanční závislost dynamického reproduktoru Vliv pasivní výhybky
Nevýhody pasivních reprosoustav impedance reproduktorů se mění s kmitočtem při proměnném odporu nejde navrhnout výhybku tak, aby měla ideální průběh propustnosti pásem
Nevýhody pasivních reprosoustav impedance reprosoustavy se mění s kmitočtem vliv na výkon a zátěž zesilovače Ω log f [Hz]
Nevýhody pasivních reprosoustav vzájemné ovlivňování magnetických polí cívek
Rozložení výkonu průměr četnosti výkonu na kmitočtu u běžné hudby
Rozložení výkonu rozložení výkonu pro jednotlivá pásma výkon pásma odpovídá ploše grafu výšky 10 W basy 100 w středy: 30 W
Nevýhody pasivních reprosoustav možnost kritické zátěže reproduktorů výšky 10 W basy 100 w zesilovač 100 W středy: 30 W vstupní signál: 100 Hz nebo 2 kHz nebo 10 kHz
Nevýhody pasivních reprosoustav pasivní reprosoustavy použité pro hudební nástroje výšky 10 W 100 W ??? basy 100 w zesilovač 100 W středy: 30 W 100 W ??? vstupní signál: 100 Hz nebo 2 kHz nebo 10 kHz