Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 2. cvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy HTML – vkládání objektů
Advertisements

Vstup a výstup Ing. Lumír Návrat  katedra informatiky, A-1018 
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Název projektu: Výuka programování na střední škole.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
MATLAB LEKCE 7.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Stránka je základní pracovní plochou, na kterou tvoříme dokument – píšeme text, vkládáme objekty… Možnosti nastavení vzhledu stránky jsou široké – okraje.
Cvičení 2 Proměnné(jednoduché a složené) a konstanty První program Zápis výrazů.
Pro Nekonečno – RC Palouček
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
KASKÁDOVÉ STYLY 4.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Tvorba - PREZENTACE Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/4.
Seznam - menu Seznam a jeho položky lze použít například i na vytvoření vysouvacího menu. Seznam a jeho položky lze použít například i na vytvoření vysouvacího.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
CSS – rámečky Mgr. Lenka Švancarová.
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Excel – vzorce.
CSS: šířka prvku, rámečky, okraje, výplně plovoucí prvky #CSS – šířka prvku, rámečky, okraje, výplně #CSS – plovoucí prvky.
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
TEXTOVÝ EDITOR.
ActionScript Moderní počítačové aplikace. Charakteristika Je odvozen od JavaScriptu Integruje do Flashe interaktivní ovládání Umožňuje vytvořit přehledné.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.19 PowerPoint - Vkládání grafických objektů Anotace: Žák se seznámí se zásadami vkládání grafických objektů jako fotek, klipartů.
TNPW1 Technologie pro publikování na webu Cvičení č. 7 Menu Martin Adámek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
CSS Cascading Style Sheets Kaskádové styly
DHTML Jan Felger. Kapitola 0: Základní tagy Základy HTML © Jan Felger 2005 Úvod Tato prezentace zobrazuje pouze zcela základní minimum znalostí, které.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
IB111 Programování a algoritmizace
Power Point– sestavujeme prezentaci
Tvorba www stránek Seznam, tabulky, grafika a barvy (1.část) Ing. Miroslav Vachůn, Ph.D.
CSS – float a clear Mgr. Lenka Švancarová. CSS – float Vlastnost určuje obtékání prvku. Hodnoty:  right – prvek bude zarovnán vpravo, okolní obsah stránky.
Dokumentace informačního systému
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
CO NÁS ČEKÁ ve cvičení 5 Oč. - KIT PEF CZU 1. O DKAZY Chceme-li, aby čtenář naší html stránky někam odklepnul..... Oč. - KIT PEF CZU.
Šrafování a odkazy Modul 6.
Databázové systémy 2 Zkouška – 8:00. Příklad I – Procedura – 5 bodů Vytvořte proceduru P_ZK4(p_oddeleni_id_from NUMBER, p_oddeleni_id_to NUMBER)
VISUAL BASIC PRALG. 19. Chyby a ladění programu Kompilační chyby - chybná syntaxe, neexistující objekt, chybný parametr,... Run-time chyby - dochází k.
Stručný průvodce vytvářením GUI v Python / Tk
2 UDÁLOSTI ONMOUSEOVER, ONMOUSEOUT Odkaz Událost je část kódu vyvolana za určité (uživatelem vyvolané) situace (kliknutí myší, přejetím kurzorem myši,
Autor: Jakub Černek jakub(zavináč)cernek.cz µŠkolení Efektivnějšího využívání PowerPointu 2003.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 3. cvičení.
Stručný průvodce vytvářením GUI v Tk
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
HTML – TABULKY. - uzavírá celou strukturu tabulky atributy tabulky:  align - obtékání tabulky ostatním textem – right, left, center  cellpadding – vnitřní.
hledání zlepšující cesty
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhranícvičení Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 4. cvičení.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 10. cvičení Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 8. cvičení.
Řízení pro smyčky. Algoritmizace V prezentaci o algoritmizaci jsme se seznámili s cykly s různými podmínkami (na začátku, na konci). Našim cílem bude.
Algoritmizace a programování Aritmetické, Relační a Logické operátory, Knihovny.
Grafické rozhraní. Modul Tkinter Pro práci s grafickým rozhraní využíváme modul Tkinter Po naimportováni modulu můžeme vytvářet velice jednoduše tlačítka,
Ovládání a přizpůsobení prostředí AutoCADu uživatelské rozhraní možnosti nastavení profily.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Základy tvorby www stránky v HTML kódu. © Mgr. Petr Loskot, leden Časopis PPK Časopis PC World.
Moduly.
Úvod do Pythonu – IO operace se soubory.
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
KLÁVESNICE A MYŠ NA PC VY_32_INOVACE_06
ZAL – 3. cvičení 2016.
Tvorba WEBOVÝCH stránek – obrázky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Bloky – tvorba a vkládání
Transkript prezentace:

Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 2. cvičení

IDLE (Python GUI)

Praktická úloha  Pro cvičení použijeme šablonu, na které se budeme dále seznamovat s jazykem Python a grafickou knihovnou TK.  Design si můžete rozšířit libovolně podle sebe. Pokuste se vyzkoušet základní prvky, včetně nastavení jejich základních vlastností.

Praktická úloha Jak se má GUI chovat ?

Praktická úloha Jak se má GUI chovat ?

Praktická úloha Jak se má GUI chovat ?

Praktická úloha Rozložení komponent Frame Label Button Entry Dnes vystačíme se správcem rozložení – pack obj.pack (side= ?; fill= ?; expand= ?; padx=?; pady=?; anchor=?;)

Frame - rámeček Frame(master=None, **options) background= Barva pozadí. borderwidth= Nastavení šířky okraje. (defaultně je 1) Relief – nastavení okraje – FLAT (default) – SUNKEN – RAISED – GROOVE – RIDGE

Příklad vstupního řádku – Entry 1 … self.fr = Frame(master) self.en = Entry(self.fr) self.bv = Button(self.fr, text="Vymazat", width=10, command=self.vymaz) self.bz = Button(self.fr, text="Zpracovat", width=10, command=self.zpracuj) self.la = Label(self.fr, foreground="red") … def vymaz(self): self.en.delete(0, END) #smaže vše v Entry def zpracuj(self): self.la.configure(text=self.en.get()) #změní hodnotu textu u labelu na obsah vstupního řádku Entry …

Proměnné a= b=7 print "Výsledek %.4f + %.4f = %.4f" % (a,b,a+b) #Výsledek = print "Vysledek {0:.4f} + {1:.4f} = {2:.4f}".format(a, b, a+b) #Výsledek = #Matematické operace from math import * a=sqrt(d)

Zachytávání výjimek try:#blok pro zachycení vyjímky prikaz... except ValueError: # konkrétní vyjímka chybná hodnota proměnné prikaz... except: #pokud dojde k obecné vyjímce prikaz... else:#pokud nedojde k vyjímce (nepovinné) prikaz...

Zachytávání výjimek Příklad konkrétních vyjímek ZeroDivisionError - dělení nulou NameError - použití neexistujícího objektu TypeError - pokus o operaci se špatným typem ValueError - chybná hodnota proměnné IOError - chyba vstupu/výstupu ImportError - chyba při načítání modulu příkazem import

Zachytávání výjimek a="text" # a=1.256 try: b=float(a) except ValueError: print "Chybná hodnota proměnné" else: print "Vše v pořádku" >>> Chybná hodnota proměnné

Dopracovat výpočet a vzhled. Děkuji za pozornost. Odkazy: