© Tom Vespa. Měkota 1) reakční rychlostní schopnost: a) jednoduchá: od podnětu do začátku pohybu (podněty mohou být dotykové - taktilní, sluchové - akustické,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak přežít sezení u počítače?
Advertisements

Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
7. Mechanika tuhého tělesa
Název úlohy: 1.3 Čas. Reakční doba
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Rychlostní schopnosti
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
Jako se rychlost v průběhu kmitání mění
Měření délky.
Jak správně sedět u počítače
Historie překážkového běhu
Rovnoměrný pohyb – test 1
(soubory vnitřních předpokladů organismu k dané pohybové činnosti)
MICHAL LEHNERT. OSNOVA PŘEDNÁŠKY: 1. Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. 2. Biologické základy R. 3. Členění rychlostních schopností.
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI. Struktura přednášky –Charakteristika rychlostních schopností –Taxonomie rychlostních schopností –Biologické předpoklady –Ontogeneze.
INTERFERENCE VLNĚNÍ.
Pravidla atletiky 2014/2015.
Testování silových schopností © Tom Vespa.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
© Tom Vespa. Měkota Je to soubor předpokladů provádět aktivitu: a) určitou nižší intenzitou co nejdéle b) stanovenou dobu (vzdálenost) co nejvyšší intenzitou.
VY_32_INOVACE_11-11 Mechanika II. Gravitační pole – test.
Motorické schopnosti (Physical Abilities, Motorische Eigenschaften) Integrace vnitřních vlastností organismu, která podmiňuje splnění určité skupiny pohybových.
Propozice volné střelecké soutěže
Terénní testy a jednoduché funkční zkoušky
Fyziologie sportovních disciplín
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Historie krátkých sprintů
Testování koordinačních schopností © Tom Vespa.
Starty Účelem startu je zajistit podmínky pro maximálně rychlé zahájení běhu Obr.11.
Která čísla označují správné držení těla?
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.3.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_02_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Zásady práce u počítače  Práce s počítačem může být zábavná, ale přináší i různá rizika.  Nevhodné prostředí a chování u počítače může přivodit i některé.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI Kateřina Hanáková Lucie Hinnerová Andrea Kuczmanová.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
I. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Lukáš Hochmann. Definice rychlostních schopností Schopnost uskutečnit pohybový akt v co nejkratším čase Schopnost vyvíjet činnost s maximální intenzitou.
Rychlostní a silové schopnosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Koordinační schopnosti
Testování koordinačních schopností © Tom Vespa.
TECHNIKA PRSA – ČINNOST HORNÍCH KONČETIN DÝCHÁNÍ
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Ivana Cholková Klára Korešová
STARTOVNÍ SKOK Z BLOKU Lekce č. 21
Vytrvalostní schopnosti
Historie překážkového běhu
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Testy koordinačních schopností
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Vybrané testy pro diagnostiku motorických schopností
Testování rychlostních schopností © Tom Vespa.
LEKCE č. 12 PRSA TECHNIKA Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Transkript prezentace:

© Tom Vespa

Měkota

1) reakční rychlostní schopnost: a) jednoduchá: od podnětu do začátku pohybu (podněty mohou být dotykové - taktilní, sluchové - akustické, zrakové – vizuální), reakční časy se pohybují okolo jedné až dvou desetin sekundy b) výběrová: zde platí Hickův zákon, který říká, že vztah mezi výběrovou reakční dobou a logaritmem počtu alternativ je lineární. 2) akční ( realizační ) rychlostní schopnost: ČÁSTI TĚLA, KOMPLEXNÍ a) akcelerační: dosažení maximální rychlosti pohybu (šlapavý způsob běhu) b) frekvenční: rychlost střídání kontrakce a svalové skupiny (švihový způsob běhu, tečkování, dotýkání) c) rychlost se změnou směru: rychlost spojená se změnou směru: (sportovní hry, člunkový běh, hvězdicový běh)

© Tom Vespa TO sedí rozkročmo na židli, ruku opřenou o opěradlo, examinátor vloží do otevřené dlaně tyč tak aby nulový bod byl na úrovni horního okraje ruky, v dalších 4 sekundách pustí tyč, opakujeme 5x měříme v cm, nejlepší a nejhorší škrtáme a ze zbývajících počítáme aritmetický průměr účel zrakový analyzátor, inervace HK, jednoduchá reakce

© Tom Vespa TO sedí u stolu, ruka je přes okraj stolu, chycení plochého měřítka se děje pomocí protipohybu palce a prstů, opakujeme 20x měříme v cm, 5 nejlepších a nejhorších škrtáme a ze zbývajících počítáme aritmetický průměr účel zrakový analyzátor, inervace HK, jednoduchá reakce

© Tom Vespa TO sedí čelem ke stěně a padající ploché měřítko zachycuje přitisknutím špičkou ke stěně, opakujeme 20x měříme v cm, 5 nejlepších a nejhorších škrtáme a ze zbývajících počítáme aritmetický průměr účel zrakový analyzátor, inervace DK, jednoduchá reakce

© Tom Vespa Reaktometr je zařízení, které současně podá signál (zvukový, vizuální) a zapne stopky. TO okamžitě reaguje stisknutím příslušného tlačítka. Toto zařízení dovoluje testovat jak jednoduché podněty tak i podněty složené (výběrová reakční rychlost).

© Tom Vespa TO se střídavě dotýká dvou terčů (průměr 20cm), které jsou připevněny na stole ve vzdálenosti jejich středů 81 cm měříme počet celých cyklů za 20s účel frekvenční rychlost HK

© Tom Vespa TO stojí čelem ke zdi, kde je upevněn terč (20x20 cm ve výšce středu 36cm), zvedne nohu ze země, 2x se špičkou dotkne terče a opět ji položí na zem, totéž provede i druhou měříme celkový počet dvoudotyků za 15s účel frekvenční rychlost DK

© Tom Vespa TO sedí na židli a pohybuje preferovanou nohou přes 15cm vysokou desku tak aby se vždy dotknula špičkou země, počítáme cykly = 2 dotyky země měříme celkový počet cyklů za 20s účel frekvenční rychlost DK

© Tom Vespa TO vybíhají z polovysokého atletického startu ve skupinách nejméně dvoučlenných měříme čas s přesností na 0,1s účel akcelerační rychlost DK, maximální běžecká rychlost Věk1418 Výkonchlapcidívkychlapcidívky slabý8,99,37,89,3 průměrný8,28,67,38,7 výborný7,68,06,88,1

© Tom Vespa TO má 35 metrový náběh za kterým následuje 20 metrový měřený úsek a 20 metrový doběh, časoměřič vytváří s počáteční a cílovou metou rovnostranný trojúhelník měříme čas s přesností na 0,1s účel maximální běžecká rychlost

© Tom Vespa dvě mety ve vzdálenosti 10m z nichž jedna je na startovní čáře, TO obíhá první dvě mety tak aby tato dráha tvořila osmičku, třetí a čtvté mety se dotýká měříme čas s přesností na 0,1s, zaznamenáváme lepší ze dvou pokusů účel rychlost se změnou směru www testy sokol Výkon/věk slabýdo 15,1do 14,8 průměrnýdo 13,3do 12,8 dobrýdo 11,6do 11,1 výbornýdo 10,2do 9,7

© Tom Vespa TO startuje z polovysokého startu a přebíhá co nejrychleji 4x mezi čarami (alespoň jednou nohou se musí dotknout za čarou měříme čas s přesností na 0,1s účel rychlost se změnou směru www testy sokol

© Tom Vespa TO stojí čelem k žebřinám, pažemi se přidržuje a na povel běží namístě maximální frekvencí po dobu 10s zaznamenáváme počet kroků za 10s účel frekvenční rychlost DK

© Tom Vespa Programové vybavení – kamery, program, např. SIMI MOTION

© Tom Vespa