Ž ivot v č el Zdroje: www.wikipedie.cz. O v č eli č kách V č ely musí opoušt ě t své komfortní a bezpe č né hnízdo v dob ě rojení, mnohem č ast ě ji ale.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Advertisements

TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Způsob života a dorozumívání včely medonosné
Takhle může vypadat ráj. Hlavní ideou tvůrců projektu byl pokus o syntézu současných nároků na bydlení se vším komfortem v neporušeném a jedinečném.
Jaro Evropy 2009 Vzkažte Evropě. Neodolali jsme výzvě zapojit se do soutěže v rámci aktivity „Spring Day 2009“. Město Varnsdorf bylo kdysi největší vesnicí.
VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE
Člověk a příroda.
V Č ELSTVO BEZ V Č ELA Ř E OSUD jednoho ROJE auTO Ř I: Sladkovský Jiří - foto a zpracování Mišoň Karel - text.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Hmyz v sadech a zahradách
Lichoběžník Obsah lichoběžníku.
DISASTER RECOVERY Aneb – je potřeba počítat s každou možností, či hrozbou…
Hvězdy Michal RODINA. Barva hvězdy Hvězdy mohou mít různé barvy, nejčastěji v závislosti na povrchové teplotě. Stejně jako při zahřívání kovů se barva.
Přestavba zimního stadionu LHK Jestřábi Prostějov
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Moderní žena myslí na budoucnost II. Jan Diviš. Bude v ČR důchodová reforma? Demografické okénko Rok 2003 Poválečné ročníky na prahu důchod Dobrá zpráva,
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Včelařský kroužek při ZŠ a MŠ VŠETATY
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Vestavěné skříně, nábytek na míru, dveře, truhlářské a tesařské práce.
Adam Jur č o 4.A Obnovitelné Zdroje. Co jsou obnovitelné zdroje ? „Obnovitelné p ř írodní zdroje mají schopnost se p ř i postupném spot ř ebovávání č.
Bezobratlí v sadech a zahradách
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Včelařství je jedním z nejstarších oborů lidské činnosti
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_235_ŽIVOT_VČEL Téma: ŽIVOT VČEL Číslo.
DISASTER RECOVERY Aneb – je potřeba počítat s každou možností, či hrozbou…
STŘELNÁ zdroj: strelna.cz zdroj: strelna.cz
Personální plánování.
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Včelí produkty, jejich získávání a využití
MVDr. Jana Houdková (SVS ČR)
VČELA MEDONOSNÁ.
ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Život na louce – Včely TÝDEN U PŘEDŠKOLÁKŮ
VČELY = ŽIVOT prosba o podporu
Atmosféra planety Země
Střední škola stavební Jihlava
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s běžnými druhy hmyzu, vyskytujícími.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Místní spolupráce v environmentálním vzdělávání na příkladu projektu Mgr. Lenka Pavelčíková Přírodovědné centrum Trnka při DDM Šikula Uherské Hradiště.
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
Moderní logistický systém pro skladování zboží Klára Horáčková EP2.
-Slune č ní soustava je pojmenována podle SLUNCE -Soustavu tvo ř í 8 planet, více ne ž 3 trpasli č í planety, p ř es 150 m ě síc ů a další menší t ě lesa.
Název projektu: „Výstavba pavilonu E v MŠ Pod Hájem„ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.2.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Výstavba pavilonu E v.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Jak to všechno začalo?. Začalo to v roce 2011 s původní myšlenkou: „Budou to jen takové odlehčené lekce malování, nic složitého, jen prázdninová zábava“
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Fotosyntéza je váš kamarád
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Rostliny.
BUŇKA – základ všech živých organismů
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
JÍZDNÍ ŘÁDY AUTOBUSŮ – prezentace k pracovnímu listu Český jazyk Praktická škola jednoletá nebo dvouletá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
PODÍL ŽÁKŮ, KTEŘÍ ÚSPĚŠNĚ SLOŽILI MATURITNÍ ZKOUŠKU Z CELKOVÉHO POČTU KONAJÍCÍCH MATURITNÍ ZKOUŠKU (ČISTÁ MÍRA ÚSPĚŠNOSTI) Nebudeme-li uvažovat ty přihlášené.
Využití strukturálních fondů ve Středočeském kraji
Včely Jan Bureš.
Program RP08-18 Podpora včelařství ve Zlínském kraji
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Fond Vysočiny Odpady 2018 Ing. Eva Navrátilová Jihlava 10. dubna 2018
Transkript prezentace:

Ž ivot v č el Zdroje:

O v č eli č kách V č ely musí opoušt ě t své komfortní a bezpe č né hnízdo v dob ě rojení, mnohem č ast ě ji ale proto, aby mohly donést ž iviny a energii. Létavky ka ž dého v č elstva podnikají v okolí svého hnízda pátrací lety a spole č n ě vytvá ř ejí hustou neviditelnou informa č ní sí ť, která podchytí všechny dostupné kv ě ty. V č ely musí opoušt ě t své komfortní a bezpe č né hnízdo v dob ě rojení, mnohem č ast ě ji ale proto, aby mohly donést ž iviny a energii. Létavky ka ž dého v č elstva podnikají v okolí svého hnízda pátrací lety a spole č n ě vytvá ř ejí hustou neviditelnou informa č ní sí ť, která podchytí všechny dostupné kv ě ty. Z hlediska rostlin tedy není vůbec nutné, aby na scénu kromě včel vstupoval ještě další opylující hmyz. Včelstvo může čistě teoreticky pokrýt kolem svého hnízda plochu 400 km2, pokud počítáme s maximální vzdáleností, na jakou se může včela od hnízda vzdálit.

Obrázky včel

Včelí úl Moderní včelí úl je přizpůsoben tak, aby vytvářel co nejlepší podmínky pro život včel a zároveň, aby umožňoval co nejsnazší manipulaci chovateli včel – včelaři. Jednotlivé typy úlů se odlišují mnoha svými vlastnostmi. Například podle rozměru rámku, ve kterém včely staví medové plásty (rámková míra), velikosti a variability vnitřního prostoru, způsobu přístupu a izolace a podobně.

Obrázky včelích úlů

Prezentace Od Michaely Kirovové Od Michaely Kirovové Život včel Život včel

Se včelařením jsme začali v roce 1990 ve 14 letech. Včely máme umístěné v polabské nížině v oblasti „zahrady Čech“. Začalo to jako koníček a postupně se z toho vyklubala vášeň, závislost a do budoucna možná i více. V současné době máme 22 včelstev ale pokud se vše podaří, na konci roku 2008 budeme na stavu cca 150 včelstev. Takovéto mohutné expanzi by nebylo možné dosáhnout bez dotací. Zejména díky radě Ústeckého kraje, která pravidelně myslí ve svých rozpočtech na včelaře. Výrazné podpory se včelaři může dostat také z fondů EU a státu. Se včelařením jsme začali v roce 1990 ve 14 letech. Včely máme umístěné v polabské nížině v oblasti „zahrady Čech“. Začalo to jako koníček a postupně se z toho vyklubala vášeň, závislost a do budoucna možná i více. V současné době máme 22 včelstev ale pokud se vše podaří, na konci roku 2008 budeme na stavu cca 150 včelstev. Takovéto mohutné expanzi by nebylo možné dosáhnout bez dotací. Zejména díky radě Ústeckého kraje, která pravidelně myslí ve svých rozpočtech na včelaře. Výrazné podpory se včelaři může dostat také z fondů EU a státu.