„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 N á zev aktivity III/2 Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba výrazů s proměnnou
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Přímá úměrnost Trojčlenka
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Přímá úměrnost.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Perspektivní zobrazení
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Slovní úlohy na společnou práci
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Transkript prezentace:

„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace a zkvalitněn í výuky prostřednictv í m ICT N á zev vzděl á vac í ho materi á luNepř í m á ú měra - kadeřník Č í slo vzděl á vac í ho materi á luJaro š ov á _32_INOVACE_37/2 Jm é no autoraIng. Alexandra Jaro š ov á N á zev š koly Středn í š kola živnostensk á Sokolov, př í spěvkov á organizace

MATEMATIKA NEPŘÍMÁ ÚMĚRA – obor kadeřník VYPRACOVALA : Ing. Alexandra Jarošová

OBSAH  Úvod Úvod  Příklad k procvičení 1 Příklad k procvičení 1  Příklad k procvičení 2 Příklad k procvičení 2  Příklad k procvičení 3 Příklad k procvičení 3  Příklad k procvičení 4 Příklad k procvičení 4  Příklad k procvičení 5 Příklad k procvičení 5  Zdroje Zdroje

Co je nepřímá úměra?  Vztah dvou veličin  Kolikrát se zvětší jedna veličina, tolikrát se zmenší druhá veličina, která na ní závisí.  Kolikrát se zmenší jedna veličina, tolikrát se zvětší druhá veličina, která na ní závisí.

Příklad k procvičení 1. Kadeřnici vydrží zásoba pro 40 zákaznic na 21 dní. Zásoba šamponů a kondicionérů pro 30 zákaznic kadeřnici vydrží na 4 týdny. Na kolik dní jí tato zásoba vydrží, jestliže se zvýší počet zákaznic na 40 ? 30 zákaznic dní 40 zákaznic... x dní x = = 21 dní x = 21 dní 28 Foto : Jarošová

Příklad k procvičení 2. Dvě auta rozvezou letáky za 1,5 hodiny. Na rozvezení reklamních letáků o nových službách v kadeřnickém salónu potřebuje jedno auto 3 hodiny. Jak dlouho by rozvezení stejného počtu letáků trvalo dvěma vozům? 1 auto... 3 hodiny 2 auta... x hodin x = 1. 2 = 1,5 hodiny x = 1,5 hodiny 3 Foto : Jarošová

Příklad k procvičení 3. Dvoučlenný tým může počítat s časovým limitem 12 minut. Na kadeřnické soutěži soutěží týmy vždy po 3 kadeřnicích. V časovém limitu 8 minut mají umýt 3 hlavy. Jaký časový limit by se povolil dvoučlennému týmu? 3 členi... 8 minut 2 členi... x minut x = 3. 2 = 12 minut x = 12 minut 8 Foto : Jarošová

Příklad k procvičení 4. Třicet zákaznic by 4 kadeřnice učesaly za 10 hodin. Pět kadeřnic zvládne za pracovní směnu (8 hodin) učesat 30 zákaznic. Za kolik hodin by stejný počet zákaznic učesaly 4 kadeřnice? 5 kadeřnic... 8 h 4 kadeřnice... x h x = 5. 4 = 10 hodin x = 10 hodin 8 Foto : Jarošová

Příklad k procvičení 5. S flakónky o objemu 500 ml by kadeřnice vyrobila 10 balíčků, velké balení bylo 5litrové. Kadeřnice připravuje dárkové balíčky s vlasovou kosmetikou. Rozlévá bylinkovou vlasovou vodu z velkého balení do ozdobných flakónků o objemu 250 ml nebo 500 ml. Velké balení jí vystačí na 20 balíčků po 1 ks flakónku o objemu 250 ml. Kolik balíčků by vyrobila s flakónky o objemu 500 ml? Kolikalitrové bylo velké balení vlasové vody? 250 ml ks 500 ml... x ks x = = 10 x = 10 balíčků * 500 = 5000 ml = 5 litrů Foto : Jarošová

Zdroje ROSECKÁ, Zdena a kol. Aritmetika 7. Brno: Nová škola, 2002, ISBN