Kultura a marketing v EU. „Nebe je tam,kde kuchaři jsou Francouzi, mechanici jsou Němci, policajti jsou Angličané, milovníci jsou Italové a všechno je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Rozdíly národních kultur zemí a jejich analýza. Úsilí EU vytvořit jednotný trh Zjednodušení pohybu zboží a služeb Xxx otázka eurospotřebitelů Francie.
Veřejná správa – úvod.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozdíly mezi osobnostmi
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Civilizace, kultura, instituce, sociální agregáty
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
MARKETINGOVÝ MIX.
Interkulturní psychologie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Model transkulturní péče
Nákupní rozhodování.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Kultura a marketing v EU
Management - Motivování
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
Kultura a marketing v EU
Kupní chování a EU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Kultura a mezinárodní marketing v EU
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Stát Definice, funkce, typy.
Sociologie pro SPP/SPR
Sociální skupiny a role
Kultura a mezinárodní marketing v EU
MARKETING 2.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Socializace Kejřová.
Moc médií 3.3..
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Geopolitika Státy a závislá území 1.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Management - Motivování
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Podniková kultura a manažerská etika
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Prvky edukačního procesu
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

Kultura a marketing v EU

„Nebe je tam,kde kuchaři jsou Francouzi, mechanici jsou Němci, policajti jsou Angličané, milovníci jsou Italové a všechno je organizováno Švýcary. Peklo je tam, kde policajti jsou Němci, mechanici jsou Francouzi, kuchaři jsou Briti, milovníci Švýcaři a všechno je organizováno Italy.“ prvky kultury materiální kultura vzdělávání postoje a hodnoty Náboženství – víra Jazyk - řečsociální instituce estetika referenční skupiny změny k. k. adaptace „ půjčování si“ Chování a zvyky

jazyk (počet, styl komunikace a kontext, neverbální komunikace, „tichý jazyk“…..) náboženství (svátky, symboly, rituály, postavení žen a mužů, jídlo…) chování a zvyky (kupní chování – před, v průběhu a po nákupu) vzdělávání (věk, typ, zaměření, obsah…..) sociální instituce (rodina, komunity, právní systém, zdravotnický a školský systém, odbory, armáda, policie, odvětvové organizace, organizace v podnikání….) materiální kultura (jídlo, oblečení, nábytek…materiální objekty – prostorová dimenze, osobní dimenze, dimenze aktivity + objekty jako kvazi-verbální komunikace a symboly) estetika (design, tvary, barvy, zvuky, pachy…) postoje a hodnoty (…cizí,…změna, životní styl…) referenční skupiny ( opinion leaders )

Geert Hofstede a kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě (normy, postupy, harmonogram, instrukce, pravidla, řády, informace, jasné cíle vs. málo formalit a pravidel, vágní cíle, zdánlivý chaos, žádný časový plán….) mocenská vzdálenost (zaměstnání, rodina, škola, společnost) individualizmus versus kolektivismus (vazby mezi jednotlivcem a skupinou,, obsah pojmu soukromí, outgroup, ingroup…) maskulinita versus feminita (asertivita, konkurence, vlastní zájmy, kariéra, peněžní motivace, „nejlepší“…vs. vztahy, solidarita, kompromisy, kvalita života, „průměrný“….) dlouhodobá versus krátkodobá orientace (šetrnost a hospodárnost, tradice, vytrvalost, oplácení přízně, dobré a dlouhodobé vztahy „guanxi“ …vs žít na dluh, novinky, užívat si života, „plytké“ vztahy…)

Edward Hall a kulturní odlišnosti komunikační kontext – vysoký vs nízký (implicitní vs explicitní komunikace) ekonomie času (monochronní vs polychronní kultury) prostor (vzdálenost – proxemika, fyzický prostor, materiální artefakty, ingroup vs outgroup, vlastnictví a kontrola určitého teritoria) Bronislaw Malinowski princip reprodukce princip teritoriality princip fyziologický princip spontánní tendence sdružovat se princip profesních a pracovních aktivit princip hierarchie princip totality

JINÉ POHLEDY NA ROZDÍLY V KULTURÁCH ideologismus vs pragmatismus (TRIANDIS) = universalismus vs partikularismus (GLENN) + mechanické kultury afektivní vs neutrální kultury (TROMPENAARS) intelektuální styly (GALTUNG) = galický, saxonický, teutonický a niponický = aktuální (empirická) realita vs potenciální realita uvažování založené na přání vs uvažování založené na realitě (USUNIER)

7 typů kulturních hodnot dle Schwartze („Schwartz Value Inventory) MOC (~maskulinita) INTELEKTUÁLNÍ AUTONOMIE - úspěch - kreativita - schopnosti - zvídavost - ambice - široký rozhled - nezávislost - volba vlastních cílů AFEKTIVNÍ AUTONOMIE - troufalost/odvaha - dobrodružný život - pestrý život HIERARCHIE - užívání si života - autorita - radost - bohatství - vliv KONZERVATIZMUS - společenská moc - čistota - ochrana image - pokora - národní bezpečnost společnosti - slušnost - upřímnost HARMONIE - sebedisciplína - ochrana ŽP - oplácení laskavosti - společ. řád - jednota s přírodou - odpouštění - poslušnost - krásný svět - úcta k rodičům a starším

Kultura, marketing, EU, svět a internet research/ research/ etiquette/france-country-profile.html etiquette/france-country-profile.html