Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(Literární výchova - 7. ročník)
Advertisements

Literární druhy a žánry
Struktura literárního díla
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Galík, J.: PANORAMA ČESKÉ LITERATURY Bauer, A.: Čeština na dlani, přehled světové a české literatury.
Karel Havlí č ek Borovský 8. ročník Karel Havlí č ek Borovský Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Báje (mýty) a pověsti 6. ročník.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Arnošt Lustig Jan Drda Ota Pavel 9. ročník.
Starověké Řecko 6. ročník.
Osvobozené divadlo 9. ročník.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Jan Amos Komenský 8. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Generace tzv. buřičů 2 8. ročník Generace tzv. buřičů Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Generace tzv. buřičů 8. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Národní divadlo 8. ročník.
Franská říše 7. ročník.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Matematika 2. roč. – Násobení a dělení : 4 =
Vítězslav Hálek Jakub Arbes Karolína Světlá 8. ročník.
Starověká Mezopotámie
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Opakování z literatury 8. r. 1. část
Colours Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
Literární moderna 8. ročník Literární moderna Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české.
Lumírovci 8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Meziválečná literatura
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
B ožena N ěmcová 8. ročník B ožena N ěmcová Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/
PRAVĚK 6. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Arabská říše 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Matematika pro 2. ročník – násobení a dělení 3
Osvícenství v literatuře
Klasicismus a osvícenství
Co možná nevíte aneb 5 zajímavých faktů ze světa literatury
Jan Neruda 8. ročník.
OSVÍCENSTVÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Opakování z literatury 8. r. 3. část
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Opakování z literatury 8. r.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Klasicismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Daniel Defoe životopis anglického.
Transkript prezentace:

Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico, J. Soukal: Literární výchova pro II. stupeň základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií, SPN Praha, J. Košťák: Literatura 1. díl, Fortuna Praha, R. Bláhová a kol.: LITERATURA pro 1. ROČNÍK STŘEDNÍCH škol, Didaktis, M. Sochrová: KOMPLETNÍ PŘEHLED české a světové LITERATURY, Fragment, 2007.

Vznik klasicismu je spojen s vládou krále Slunce Ludvíka XII. 2.Ludvíka XIII. 3.Ludvíka XIV.

Klasicismus klade důraz na: rozum 2.citové hodnoty

Citové hodnoty naopak zdůrazňuje: renesance 2.preromantismus 3.baroko

Intelektuální hnutí 17. a 18. století, které kladlo důraz na rozum a prosazovalo vedle tolerance i společenské a politické změny ve jménu pokroku nazýváme: osvícenství 2.národní obrození 3.renesance

Název klasicismus pochází z latiny a znamená: vynikající, vzorový 2.perlu nepravidelného tvaru 3.obrození

V době prvního francouzského císaře se používalo pro klasicismus též výrazu empír 2.císařství 3.impérium

Do tzv. vysokého stylu literatury klasicismu patří: 1.eposy, ódy, hymny, tragédie 2.komedie, bajka, satira 0 0 5

Do tzv. nízkého stylu literatury klasicismu patří: 1. eposy, ódy, hymny, tragédie 2.komedie, bajka, satira 0 0 5

Pro vysoký styl literatury klasicismu je typická jednota místa, času a děje: ano 2.ne

Hlavním cílem nízkého stylu literatury klasicismu bylo: pobavit 2.poučit

Dobrodružný román vznikl v Itálii 2.Anglii 3.Španělsku

Spisovatel, novinář, obchodník, napsal dílo Robinson Crusoe W. Shakespeare 2.Voltaire 3.Daniel Defoe

Kniha Robinson Crusoe vychází ze skutečného příběhu jistého námořníka: ano 2.ne

Kolik let stráví Robinson na ostrově? let 2.28 let 3.38 let

Podaří se Robinsonovi vrátit do rodné vlasti? ano 2.ne

Čtyřdílný utopistický román, imaginární cestopis Gulliverovy cesty napsal anglikánský kněz, básní a spisovatel: Moliére 2.Jonathan Swift 3.George Gordon Byron

Kolik zemí navštívil Lemuel Gulliver? tři 2.čtyři 3.pět

Téma: Evropská literatura 18. století – 8. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (