Počítačové hry a animace Cvičení 1
(2) Úvod PHA mail:
(3) Úvod II. XNA framework –C# –XBOX 360 –Windows 7 Phone Semestrální úloha = týmový projekt –Koncept –Web –Design document a Proof-of-concept –Beta verze –Finální verze
(4) Tým cvičících Vedoucí: Michal Hapala Michal Lukáč Tomáš Barák Jarda Mach Michal Benátský
(5) Týmy Projekt – ucelený herní projekt –Typ: First person shooter, RPG, Strategie, Adventura, Logická, Arkáda… –Features: NPC / Nepřátelé, 2D/3D, Animace, Skriptování, Multiplayer… Role –Vedoucí týmu, Programátor UI / GFX / AI, Grafik, Web designér, Zvukař, Level designér …
(6) Osnova cvičení 1. Úvod do předmětu, prezentace úspěšných projektů, rozdělení do týmů. XNA 1: Úvod do XNA, Game Loop, 2D GUI, Input 2. volno Milestone 0 - Koncept 3. XNA 2: Transformace, Camera, Viewport, 3D Modely Milestone 1: Web projektu a role v týmu 4. XNA 3: AI, Logika, Triggery a skriptování 5. XNA 4: Kolize,BVH, Raycasting, Picking, Culling Report 1 6. XNA 5: Zvuk Milestone 2: Prezentace proof-of- koncept a design dokumentu 7. XNA 6: Shadery, Deferred rendering 8. XNA 7: Animace, Kostra, Skinning Report 2 9. XNA 8: Rezerva 10. CryEngine 3 Report XNA a Windows Phone Milestone 4: Prezentace beta verze 13. konzultace Odevzdání programu a dokumentace 14. Milestone 5: Finální prezentace, Zápočet
Týmy 4-členné týmy (celkově 10 týmů) Každý tým bude mít přiděleného jednoho cvičícího jako mentora. Týmy budou používat pro synchronizaci (verzovací systém SVN), odevzdávání a webovou prezentaci systém Trac. Body členů týmu jsou ekvivalentní bodům celého týmu Neúčast člena týmu na dvou a více milestonech je podnětem pro neudělení zápočtu. Kontrola bude probíhat např. podle týmových reportů nebo hesla… (7)
“Nemáš commit, nemáš zápočet!" (8)
Odevzdávání Termín odevzdání milestonu/reportu je vždy do začátku cvičení v daném týdnu. Odevzdání všech částí je povinné! Reporty i milestony budou obsahovat přibližnou hodinovou dotaci. Je povinné přidat i screenshoty z aktuální verze aplikace. (9)
(10) Bodování Semestrální projekt70b –0bKoncept –5bWeb projektu + role v týmu –9bReporty 1,2 a 3 –15bDesign dokument + proof-of-concept + prezentace –15bBeta verze + prezentace –26bFinalní prezentace + aplikace + dokumentace Test10b Zkouška20b Finální prezentace před porotou složenou z profesionálů –nejlepší tým: automatické A bez zkoušky
Reporty Reporty jsou zde pro kontrolu postupu práce na semestrálním projektu v mezičasech mezi milestony. Očekává se rozsah slov. Report nebude přijat pokud nebude jasně vidět postup kupředu. (11)
(12) Zápočet a známka Min. 40b z průběhu semestru pro zápočet bA 80-89bB 70-79bC 60-69bD 50-59bE
(13) Imagine Cup Imagine Cup Student Competition –Studentská soutěž –Téma: "Imagine a world where technology helps solve the toughest problems facing us today.„ –ESRB Rating “E” –Vyžadováno XNA –~40K $ na ceny pro finále
(14) jiné platformy...
(15) Cryengine3 Engine Crysis 2 Free licence –SDK Sandbox 3.0 What you see is what you play Pokročilý editor materiálů, animací, terénu Skriptování pomocí vizuálního Flowgraphu –Game DLL kód možnost upravit si „pravidla“ hry přístup ke všem sub-systémům Cryengine3 – animace, fyzika, renderer engine pro FPS možné upravit na např. adventuru, strategii atp.
(16) Milestone 0: Koncept Hrubý návrh hry –Základní myšlenka –Zpracování –Herní systém –Ovládání Poslat na PHA mail do
Rozdělení do týmů Web: sekce Týmy – link na google docs –Vytvořit tým o 4 členech –Zapsat se jako nezařazený se specializací Cryengine3: po konci cvičení přijde Tomáš Barák… (17)
Inspirace … (18)