Kultura a marketing v EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Název vzdělávacího materiálu
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
ÚVOD DO SOCIÁLNÍ POLITIKY
Rozdíly národních kultur zemí a jejich analýza. Úsilí EU vytvořit jednotný trh Zjednodušení pohybu zboží a služeb Xxx otázka eurospotřebitelů Francie.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
KULTURA Jitka Nešněrová.
SOCIOLOGIE 10 Náboženství
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Civilizace, kultura, instituce, sociální agregáty
Rodinné prostředí žáka
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Zpracovala: Simona Hyková
Cíle sociální politiky „Základní“ cíle (sociální), obecně: Dimenze ochrany před riziky: –Ochrana před chudobou –Ochrana navyklého životního standardu –Přesun.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
MARKETINGOVÝ MIX.
Interkulturní psychologie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Model transkulturní péče
Nákupní rozhodování.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Kultura a marketing v EU
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
Kultura a marketing v EU. „Nebe je tam,kde kuchaři jsou Francouzi, mechanici jsou Němci, policajti jsou Angličané, milovníci jsou Italové a všechno je.
Kupní chování a EU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
3. téma: Kultura
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Etnografie a národnostní politika ČLR
Kultura a mezinárodní marketing v EU
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
KULTURA Barbořáková Šárka, Pěkníková Noemi. KULTURA (LAT. CULTURA, „CO JE TŘEBA PĚSTOVAT“)  V užším slova smyslu: soubor vybraných a tvůrčích lidských.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Subjekty a objekty veřejných politik
Sociologie pro SPP/SPR
Sociální skupiny a role
Kultura a mezinárodní marketing v EU
MARKETING 2.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Socializace Kejřová.
Moc médií 3.3..
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Pedagogika a psychologie
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

Kultura a marketing v EU

„Nebe je tam,kde kuchaři jsou Francouzi, mechanici jsou Němci, Angličané, milovníci jsou Italové a všechno je organizováno Švýcary. Peklo je tam, kde policajti jsou Němci, mechanici jsou Francouzi, kuchaři jsou Briti, milovníci Švýcaři a všechno je organizováno Italy.“ Etnocentrizmus = zveličování významu etnického hlediska, obvykle neúměrná preference určitého etnika 1. úkol: popsat kulturu (prvky charakterizující kulturu) země (10 prvků – charakteristik, pojmů…)

prvky kultury umění jídlo „půjčování si“ KULTURA „Způsob, jak co děláme“ „ …konfigurace naučeného chování a výsledků chování, jehož prvky jsou sdíleny a předávány členy určité společnosti“ (Ralph Linton, 1945) Terpstra a Sarathy, 2000: (upraveno) Jazyk - řeč sociální instituce materiální kultura estetika prvky kultury vzdělávání referenční skupiny postoje a hodnoty Náboženství – víra Chování a zvyky umění jídlo „půjčování si“ změny k. k. adaptace

http://strangemaps. wordpress http://strangemaps.wordpress.com/2007/06/03/127-the-inglehart-welzel-cultural-map-of-the-world/

Hofstede (2001) –úrovně národní kultury: Národní úroveň Regionální/etnická/religiózní/lingvistická afilační úroveň – základní kulturní mínění, názory Úroveň pohlaví Úroveň generační Úroveň sociální třídy

náboženství (svátky, symboly, rituály, postavení žen a mužů, jídlo…) jazyk (počet, styl komunikace a kontext, neverbální komunikace, „tichý jazyk“…..) čas, prostor, věci, přátelství, dohody (Doole, Love, 2004) náboženství (svátky, symboly, rituály, postavení žen a mužů, jídlo…) chování a zvyky (kupní chování – před, v průběhu a po nákupu) vzdělávání (věk, typ, zaměření, obsah…..) sociální instituce (rodina, komunity, právní systém, zdravotnický a školský systém, odbory, armáda, policie, odvětvové organizace, organizace v podnikání, vláda, zájmové skupiny, spolky, klany….) Švýcarsko a pronájmy bytů a jejich vybavení – kupní role materiální kultura (jídlo, oblečení, nábytek, nářadí, dopravní prostředky, vzhled lidských sídel, domácností…materiální objekty – prostorová dimenze, osobní dimenze, dimenze aktivity + objekty jako kvazi-verbální komunikace a symboly) estetika (design, tvary, barvy, zvuky, pachy…)- krása, chuť… VKUS postoje a hodnoty (mýty a báje, víra, věda…cizí,…změna, životní styl…) referenční skupiny (opinion leaders) umění (hudba, tanec, literatura, divadlo, obrazy, sochy, architektura…) Jídlo Úspěch, vývoj, materiální komfort, mládí, individualismus – osobnost, Efektivnost a praktičnost

Geert Hofstede a kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě (normy, postupy, harmonogram, instrukce, pravidla, řády, informace , jasné cíle vs. málo formalit a pravidel, vágní cíle, zdánlivý chaos, žádný časový plán….) mocenská vzdálenost – „nerovnost“(zaměstnání, rodina, škola, společnost) individualizmus versus kolektivismus (vazby mezi jednotlivcem a skupinou, , obsah pojmu soukromí, outgroup, ingroup…) maskulinita versus feminita (asertivita, konkurence, vlastní zájmy, kariéra, peněžní motivace, „nejlepší“…vs. vztahy, solidarita, kompromisy, kvalita života, „průměrný“….) dlouhodobá versus krátkodobá orientace (šetrnost a hospodárnost, tradice, vytrvalost, oplácení přízně, dobré a dlouhodobé vztahy „guanxi“ …vs žít na dluh, novinky, užívat si života, „plytké“ vztahy…) RITUÁLY, HRDINOVÉ, SYMBOLY

Edward Hall a kulturní odlišnosti http://edwardthall.com/ komunikační kontext – vysoký vs nízký (implicitní- spíše „vše kolem správy“ (např. známost, sociální význam, extra informace…) vs explicitní komunikace – psaný a mluvený jazyk) ekonomie času (monochronní – sekvenčně vs polychronní - simultánně - kultury) „Time is money“ USA, „Those who rush arrive first at the grave (Španělsko), „Before the time, it is not the time; after the timme, it´s too late“ (Francie) Ghauri, Cateora, 2006 prostor (vzdálenost – proxemika, fyzický prostor, materiální artefakty, ingroup vs outgroup, vlastnictví a kontrola určitého teritoria) Bronislaw Malinowski http://www.nndb.com/people/320/000099023/ princip reprodukce – pokrevní vztahy a manželství – základ pro kontraktační rámec rodina, klan – organizace, regulace… princip teritoriality – společné zájmy, kooperace + důvody teritoriální integrace (reálné i abstraktní) ??????MKT???? princip fyziologický - pohlaví, věk, vzhled, handicap – role, rozdělení práce, vzorce vztahů… princip spontánní tendence sdružovat se – „část sociálních institucí“ – prosazování společných cílů princip profesních a pracovních aktivit – ekonomická organizace (dle znalostí…,) sociální instituce – systémy – právní, zdravotnický, armáda, policie… princip hierarchie - princip totality – shrnutí principů – kolektivní rozhodovací procesy na nejvyšší úrovni

JINÉ POHLEDY NA ROZDÍLY V KULTURÁCH ideologismus vs pragmatismus (TRIANDIS) = universalismus vs partikularismus (GLENN) + mechanické kultury afektivní vs neutrální kultury (TROMPENAARS) intelektuální styly (GALTUNG) = galický, saxonický, teutonický a niponický = aktuální (empirická) realita vs potenciální realita uvažování založené na přání vs uvažování založené na realitě (USUNIER)

10 typů kulturních hodnot dle Schwartze („Schwartz Value Inventory) a 56 hodnot MOC/síla INTELEKTUÁLNÍ AUTONOMIE úspěch - kreativita schopnosti - zvídavost ambice - široký rozhled nezávislost volba vlastních cílů AFEKTIVNÍ AUTONOMIE troufalost/odvaha - dobrodružný život - pestrý život HIERARCHIE - užívání si života autorita - radost bohatství vliv KONZERVATIZMUS/tradice společenská moc - čistota - ochrana image pokora - národní bezpečnost společnosti - slušnost - upřímnost HARMONIE - sebedisciplína ochrana ŽP - oplácení laskavosti - společ. řád jednota s přírodou - odpouštění - poslušnost krásný svět - úcta k rodičům a starším

10/11 typů hodnot power, success, hedonism, stimulation, self- direction, universalism, benevolence, tradition, conformity, security + spirituality http://sreview.soc.cas.cz/upl/archiv/files/645_108rehakova21.pdf http://hellishhumor.com/hellish-pictures/german-vs-chinesse-culture.php

Kultura, marketing, EU, svět a internet http://stephan.dahl.at/research/online-publications/intercultural-research/ http://www.answers.com/topic/culture-of-europe http://pespmc1.vub.ac.be/BelgCul2.html http://www.buyusa.gov/france/en/115.html http://www.communicaid.com/france-business-culture.asp http://www.kwintessential.co.uk/resources/global-etiquette/france-country-profile.html http://www.executiveplanet.com/index.php?title=France http://exporter.ihned.cz/