7. První pomoc - POŠKOZENÍ CHLADEM Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní úrazy MUDr. Jana Picmausová.
Advertisements

Poškození teplem, chladem, elektrickým proudem, chemikáliemi
studijní materiál HS ČR Okrsek Bouřňák MUDr. Machold Petr
studijní materiál HS ČR Krušné hory, okrsek Bouřňák MUDr. Machold Petr
Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Tepelná poranění
AKUTNÍ STAVY VZNIKLÉ Z ÚRAZOVÝCH PŘÍČIN
Digitální učební materiál
První pomoc Úrazy ve škole.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Šok, krvácení J. Mannová.
ZÁKLADY 1. POMOCI část 3 – Neúrazové stavy
PORANĚNÍ CHLADEM PODCHLAZENÍ OMRZLINY.
Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-18 Jolana Fialová SOU Domažlice
První pomoc při poranění elektrickým proudem
Intoxikace (otravy).
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Neúrazové stavy.
PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. šok.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zásah elektrickým proudem
ÚRAZY TEPLEM A CHLADEM Mgr. Jana Volemanová.
Ztráta funkce distribuce kyslíku a živin ke tkáním.
Poruchy termoregulace, popálení, poleptání
ŠOK.
Kyseliny, zásady, otravy jedovatými látkami, ...
Přehřátí, podchlazení, omrzliny, poleptání
PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. poškození chladem.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Tonutí Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
Tepelná poranění Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_190_Biologiečlověka_Prvnípomocpřitepelnýchporaněních Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín,
Krvácení – vnitřní.
poranění pohybového aparátu
- význam nádorových onemocnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_94_Kožní soustava AUTOR: NADĚŽDA ČMELOVÁ ROČNÍK, DATUM: 8.,
Homeostáza a termoregulace
Úžeh Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
Měření teploty Pavel Konečný Modulární systém dalšího vzd ě lávání pedagogických pracovník ů JmK v p ř írodních v ě dách a informatice CZ.1.07/1.3.10/
První pomoc při šoku Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_189_Biologiečlověka_Prvnípomocpřišoku Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
První pomoc při šoku Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_189_Biologiečlověka_Prvnípomocpřišoku Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Úraz elektrickým proudem
Školení první pomoci
BEZVĚDOMÍ Definice Neschopnost postiženého jakýmkoli způsobem reagovat na vnější i vnitřní podněty.
8. První pomoc -TEPELNÁ PORANĚNÍ Mgr
Zpracovala Mgr.Martina Novotná 2007
12. První pomoc -poranění páteře Kubíková, Zuchová a kol. 2008
10. První pomoc - neúrazové stavy
TEPELNÁ PORANĚNÍ Prezentaci Bc. Zuchové a Mgr. Novotné Ph. D
Tělní tekutiny Krev a míza.
Akutní stavy u dětí popáleniny, přehřátí, podchlazení, omrzliny
Poranění páteře pro výukové účely zpracovala Mgr
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
KOŽNÍ SOUSTAVA. KŮŽE kůže je největší orgán lidského těla, povrch přibližně 1,6 m 2 – 1,8 m 2 funkce: obal, ochrana, jsou v ní uloženy smyslové orgány.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zimní spánek Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák si zopakuje znalosti o první pomoci AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstup diskutuje o problematice.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
K výuce zpracovala Mgr. Kubíková 11/2007
Hiblerův zábal v praxi Ladislav Sieger 2006.
KŮŽE ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_28_Kůže.
PP – popáleniny ,el. proud, třídění a transport
DM - komplikace.
INTOXIKACE Dle prezentce Bc. Zuchové upravila pro výuku Mgr. Kubíková 11/2007.
Akutní stavy u dětí popáleniny, přehřátí, podchlazení, omrzliny
Hiblerův zábal v praxi Ladislav Sieger 2006.
Transkript prezentace:

7. První pomoc - POŠKOZENÍ CHLADEM Mgr 7. První pomoc - POŠKOZENÍ CHLADEM Mgr. Zdeňka Kubíková 4/ 2008 Použity pasáže z prezentce Bc. Zuchové 2007

Poškození Lokální - omrzliny Celkové -podchlazení

Hodnocení omrzlin obr. Stupně: 1. stupeň 2. stupeň 3. stupeň

LOKÁLNÍ OMRZLINY vznikají působením velmi chladného okolí na nechráněnou část těla nebo dotek velmi studeného předmětu tekutý dusík, led přímo na kůži,…. Příčina: dlouhodobé zúžení cév následkem chladu

LOKÁLNÍ OMRZLINY postižené tkáně nejprve bledé, voskově bílé, modré skvrny, zčernání, mohou být i puchýře nejprve pálení a bodavá bolest, poté ztráta citlivosti, bílá necitlivá plocha !

OMRZLINY PRVNÍ POMOC sundat prsteny!!! LOKÁLNÍ OMRZLINY PRVNÍ POMOC sundat prsteny!!! postižené části obnažit, pokud to lze ohřívat - lázeň 40 C + Betadine nebo Jodisol nesundávat obuv během túry – hrozí otok ! dle rozsahu volat ZZS sledování vitálních funkcí www.horosvaz.cz – doporučuji!!!

OMRZLINY www.perun.cz

CELKOVÉ PODCHLAZENÍ působením velmi chladného okolí na organismus; vítr účinek násobí !!! celkové podchlazení organismu postupný pokles tělesné teploty vede ke zpomalení životních funkci až smrti V zimním období – bezdomovci (nejvíce ohrožená skupina lidí), horolezci Tonoucí – v létě (!!!) i zimě

PODCHLAZENÍ CELKOVÉ snaha udržet max. teplotu tělesného jádra FÁZE: nejprve má postižený třesavku, studená, bledá, suchá kůže….. poté třesavka končí , nastupuje nepřiměřené chování, pomalé, apatické … bezvědomí konečná fáze: zpomalení tepové a dechové frekvence…srdeční zástava obr. Obranný mechanizmus snaha udržet max. teplotu tělesného jádra Obrázek: Wladimír Szczesny B

! izolovat od země + přikrýt ! CELKOVÉ PODCHLAZENÍ nikdy s pacientem nehýbeme – tento stav nelze „rozchodit“ volání ZZS 155 sledování vitálních funkcí zajištění tepelného komfortu podle stavu vědomí podat teplý nápoj, čokoládu… ! izolovat od země + přikrýt !