Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 Bc. Štěpán Janás 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
X EXEL.
Základy počítačů a kancelářský software
Jak vytvořit složku. Menu Pokud chceme vytvořit složku, máme 2 způsoby. První způsob : Druhý způsob : Krok 1 Krok 2 Krok 3.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/2.
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
GarageBand_1 Ing . Irena Uluçay.
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník Třídění a řazení dat pomocí tabulkového procesoru.
Sbírka úloh CNC programování – SURFCAM Vypracoval: Bc. Milan Samec Dis. CZ.1.07/1.1.1O/
Jak vložit tabulku Excel do Wordu
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Orientace robotického systému v pracovním prostoru pomocí optických senzorů. Autor práce: Tomáš Baďura Vedoucí práce: Dr. Ing. Radovan Kukla.
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Tabulkový procesor. Tabulkový procesor pokročilé funkce filtrování a řazení dat formuláře podmínky a podmíněné formátování export a import dat.
Vkládání klipartů a obrázků do excelu
Spouštíme aplikace Spuštění aplikace Malování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Informační a komunikační technologie 1.3 Nastavení počítače Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník.
LabVIEW Konstrukce programu
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
VY_32_INOVACE_A3-11 TABULKOVÝ PROCESOR - EXCEL AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: LISTOPAD 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU ÚVOD DO PRÁCE.
Vstupně-výstupní porty
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Úloha č. 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Detekce pohybu s vykonáním mechanické energie pomocí mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav.
Úloha 2 Zabezpečení prostoru pomocí detekce zvuku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Elektronická pošta Informatika 5. třída.
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
wordart wordart wordart wordart wordart wordart
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Ovládací panely Šablona 32 VY_32_INOVACE_1_7_Windows-ovládací panely.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod na programování v NXT- G část.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
PowerPoint Program na vytváření prezentací Pozadí snímků  Pravým tlačítkem klikneme do snímku a otevřeme Formát pozadí.
Téma : ArchiCAD skladba keramického stropu Vypracoval: Ing. Wasserbauer Radek.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Spouštíme aplikace Spuštění aplikace Malování
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
6. cvičení 25. března 2015.
Tvoření složek a zástupců
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013

Zadání úlohy Sestavit zařízení, které bude rozeznávat vzdálenost nejbližšího předmětu před senzorem. V případě výskytu předmětu, se změní zvuk na reproduktoru mikropočítače NXT. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Úlohu lze použít např. jako hlídač určitého malého prostoru v oblastech změny vzdálenosti i bez přítomnosti světla.

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás Navrhnout algoritmus pro uvedenou úlohu - Sestavit zařízení z komponent podle zadání (mikropočítač NXT, ultrazvukový senzor) - Připojit senzor k mikropočítači - Naprogramovat mikropočítač NXT - Otestovat systém, zapsat hodnoty do tabulky Postup

Vstupní zařízení: Ultrazvukový senzor Výstupní zařízení Reproduktor mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Použité díly

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Algoritmus Ultrazvukový senzor Modulace zvuku na Reproduktoru mikropočitače Start Vyhodnocení vzdálenosti

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace

Spustíme vývojové prostředí LEGO MINDSTORMS Education NXT Programming V záložce File vybereme možnost New a vytvoříme nový projekt Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program

V pravé části programu se nachází nástrojová lišta s programovými komponenty Nástrojová lišta obsahuje tři záložky, zvolíme prostřední – Kompletní zobrazení Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program

Flow Loop Smyčka je část kódu, který se opakuje, pokud je splněna podmínka Smyčka se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Loop Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Seznámení s prvkem Smyčka

Pokud klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví podmínku, kdy se má smyčka opakovat  Forever – Běží do nekonečna  Sensor – Běží pokud je na určitém sensoru daná hodnota  Time – Běží po určitý čas  Count – Běží po určitý počet opakování  Logic – Běží pokud má proměná danou hodnotu Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Seznámení s prvkem Vlastnosti smyčky

Flow Loop Protože chceme abychom četli data z senzoru opakovaně použijeme smyčku Z panelu nástrojů vložíme komponent Smyčka do vlákna programu Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program

SensorUltrasonic sensor Senzorový prvek umožnuje číst data ze sensoru Ultrazvukový sensor se nachází v záložce Sensor pod tlačítkem s názvem Ultrasonic sensor Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Seznámení s prvkem Sensor - Ultrazvuk

Pokud klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek vyvoláme nabídku vlastností Port – Nastaví port, na kterém se nachází senzor Compare – Nastaví měřenou vzdálenost Show – Nastaví zda měřenou hodnotu dostáváme v palcích nebo v centimetrech Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Seznámení s prvkem Vlastnosti Sensor - Ultrazvuk

SensorUltrasonic sensor Vložíme ultrazvukový senzor do smyčky Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program

Klikneme na něj levým tlačítkem a nastavíme: 1.Nastavíme port, na kterém se nachází senzor 2.O Comapre se nezajímáme, chceme pouze číst hodnotu 3.Nastavíme výstupní hodnotu v centimetrech Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program

Action Sound Sound je prvek, který umožnuje přehrávat tóny nebo zvukové soubory Tento prvek se nachází v záložce Action pod tlačítkem s názvem Sound Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Seznámení s prvkem Sound

Pokud klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek vyvoláme nabídku vlastností Action – Nastaví zda přehrávat zvukový soubor či tón Control – Nastaví zda zvuk přehrát nebo zastavit Volume – Nastaví hlasitost Note – Nastaví frekvenci tónu Repeat – Nastaví opakování Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Seznámení s prvkem Vlastnosti Sound

Action Sound Vložíme prvek Sound do vlákna programu, do smyčky za prvek Sensor Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program

1.Nastavíme hodnotu Action na Tone 2.Zvolíme Play u možnosti Control 3.Nastavíme hlasitost 4.Nastavíme trvání Note na 0,1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program

Každý prvek má panel proměnných hodnot, ten zobrazíme levým kliknutím na zvýrazněnou plochu Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Seznámení s proměnnými

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program „Zobáčky“ proměnných hodnot můžeme spojovat pomocí kliknutí levým tlačítkem na „zobáčky“, které chceme spojit 1.Spojíme výstupní hodnotu senzoru Distace s vstupní hodnotou Tone Frequency prvku Tone

Program je dokončen, už ho stačí jen nahrát tlačítkem PLAY Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace - Program

Spustíme program Z reproduktoru se začne ozývat tón Při změně vzdálenosti se změní výška tónu. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Postup realizace

Při zapnutí programu začíná senzor měřit předměty na základě odrazu vyslaného signálu předává data do mikropočítače. Mikropočítač převede hodnoty ze senzoru do potřebného tvaru a odešle na reproduktor. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Popis výstupu

Provedeme měření vzdálostí ve svém okolí (vzdálenost spolužáka, výšku třídy, velikost lavice atd.). Zjistíme kolik mm je potřeba na změnu tónu Výsledky zapíšeme do tabulky Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Popis výstupu

Děkuji za pozornost Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Po provedení úlohy ukliďte pracoviště a zkontrolujte, zda máte všechny zapůjčené součástky.

Použité zdroje a literatura Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013 Všechna díla jsou z dílny autora.