Miříkovité 1 2 kmín kořenný kopr vonný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VĚDOMOSTNÍ HRA HÁDEJ, KDO JSEM
Advertisements

Lilkovité.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
Petržel Petroselinum crispum.
Digitalizace výuky Příjemce
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: KAKOSTOVITÉ, MIŘÍKOVITÉ, TOJEŠŤOVITÉ
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
BYLINY A KEŘE LESA 14..
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
MIŘÍKOVITÉ Apiaceae.
Krytosemenné rostliny
Zelenina.
KONVALINKOVITÉ CONVALLARIACEAE. zpravidla vytrvalé byliny s oddenky nebo hlízami oboupohlavné květy většinou v květenstvích plodem většinou bobule, vzácně.
Škola:. Základní škola Kladruby
BOLŠEVNÍK.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Miříkovité.
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Dvouděložné rostliny – Čeleď Lilkovité
MRKEV OBECNÁ Daucus carota.
Čeleď lilkovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lilkovité rostliny Zpracovali Simona Rušarová- vše společně
KRTIČNÍKOVITÉ SCROPHULARIACEAE.
Miříkovité rostliny. Obecná charakteristika Jsou to byliny Jsou to byliny Často dvouleté Často dvouleté Prostoupené kanálky z vonnými látkami (silicemi)
Květenství a plodenství
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření:
Miříkovité Čeleď: (Apiaceae)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_415.
BYLINKY. MEDUŇKA (čeleď hluchavkovité) vytrvalá listy vonní po citronu východní středozemí, Malá Asie použití: čaj, koření navozuje klid – dobrý spánek,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
KOŘENOVÁ ZELENINA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: kořenová, zelenina, mrkev, petržel, celer, červená řepa,
Význam zeleniny ve výživě  Zelenina je soubor různých rostlin a jejich částí, které se zasyrova nebo vhodně upravené významně uplatňují ve výživě lidského.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
  Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život"  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 28.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
VYBRANÉ DRUHY Z ČELEDI MIŘÍKOVITÝCH Jan Matula Ok, 2012/13.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_36_Přírodopis 7.ročník_Miříkovité Téma: Miříkovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Miříkovité Mlynáříková, Sochůrková, Kloučková. Miříkovité (Apiaceae)  Dvouděložné  Jednoleté, dvouleté, vytrvalé  Byliny  Duté, článkované lodyhy.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 7.ročník_Růžovité Téma: Růžovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Zelenina Vypracoval: Lukáš Karlík
Potraviny a výživa - Zelenina
Provozováno výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Liliovité a amarylkovité rostliny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Miříkovité Čeleď: (Apiaceae)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘÍRODOPIS
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
čeledi krytosemenných rostlin II
ČELEĎ LILKOVITÉ Borovková Kasíková Kolářová QA.5
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola Městec Králové
čeleď: MIŘÍKOVITÉ byliny s dutými článkovanými lodyhami
BOTANIKA: dvouděložné rostliny
Koření P. Pechová, 2012.
Transkript prezentace:

Miříkovité 1 2 kmín kořenný kopr vonný

Charakteristické znaky Rostliny byliny, často dvouleté Obsahují vonné látky - silice silné, vytrvalé nebo bulvy Kořeny drobné 5 četné Květy okolík, složený okolík Květenství Plody dvounažky

Zápis do sešitu - byliny, často dvouleté - kanálky s vonnými silicemi - listy složené, střídavé - silné, vytrvalé kořeny - drobné 5 četné květy v květenství okolík nebo složený okolík - plody - dvounažky

zelenina kořenová a) pro kořen - mrkev obecná, petržel obecná, pastinák setý b) pro bulvu - miřík celer 3 pastinák setý

- petržel kadeřavá, kopr vonný 2) naťová - petržel kadeřavá, kopr vonný 2 koření - kmín kořenný, fenykl obecný, koriandr setý - anýz 4 5 fenykl obecný koriandr setý

- bolševník velkolepý – dorůstá až do 3 m výšky, plevele - kerblík lesní, bršlice kozí noha, - bolševník velkolepý – dorůstá až do 3 m výšky, na kůži – vyrážku a puchýře 6 7 bršlice kozí noha bolševník velkolepý

léčivé účinky – bedrník obecný 9 10

– prudce jedovatý, zvláště jedovaté nedozrálé plody bolehlav plamatý – prudce jedovatý, zvláště jedovaté nedozrálé plody - ve starověku byl využíván k přípravě jedovatého nápoje - takto zemřel i Sokrates - koncem 20. století se masivně rozšířil 11

Doplň tuto větu – tajenkou Některé miříkovité rostliny jsou lidmi využívány jako: Z každého řádku si napiš pouze písmeno z oranžového okénka. 1) Lidový název koriandru setého 2) Miříkovitá rostlina s oranžovým kořenem

3) Miříkovitá rostlina pěstovaná pro bulvu 4) Miříkovitá rostlina - koření 5) Miříkovitá rostlina - koření

6) Miříkovité rostliny obsahují vonné 7) Plodem miříkovitých rostlin je 8) Prudce jedovatá miříkovitá rostlina

ZELENINA A jaké slovo vyšlo? A jaká byla jednotlivá doplněná slova? Anýz Mrkev Celer Fenykl Kmín Silice Dvounažka Bolehlav

http://www.oseva-trading.cz/image/kmin%20kvet.jpg č. 1 http://www.biolib.cz/IMG/GAL/17090.jpg č. 2 http://www.ekofarma-redhost.cz/media/images/.thumbnails/sortiment-640x480 /pastinak_640x640_1292587571.jpg č. 3 http://www.spektrumzdravi.cz/wp-content/uploads/2010/05/fenykl-3.jpg č. 4 http://martincinherbar.ic.cz/img/koryandr_1_big.jpg č. 5 http://www.botanika.borec.cz/fota/brslice_kozi_noha2m.jpg č. 6 http://www.priroda.cz/clanky/foto/IMG_7245pa.JPG č.7 http://www.paukertova.cz/gallery/gal40_obr1191754416_114_t.jpg č. 8

http://www.biolib.cz/IMG/GAL/BIG/94653.jpg č. 10 http://www.zesemen.cz/653-491-thickbox/bedrnik-obecny-semena-bedrniku-pimpinella-saxifraga-50-ks.jpg č. 9 http://www.biolib.cz/IMG/GAL/BIG/94653.jpg č. 10 Obr. lebky - http://microsoft.com DOBRORUKA, Luděk J. a kol. Přírodopis II. Praha: Scientia, 1998, ISBN 80-7183-134-4.