Martina Braunerová
Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…) Naučit studenty pracovat s daty a s grafikou Zprostředkovat studentům informatický pohled na počítač Podporovat rozvoj tvořivosti a projektový způsob práce
Moderní metodiku výuky Rychlý počáteční pokrok Smysluplné a zábavné úkoly Možnost v krátké době vytvářet vlastní programovací projekty (např. hry) Možnost využít výsledky své programátorské práce pro další účely (např. do vlastních webových stránek)
Uživatel pomocí příkazů ovládá grafický kreslící objekt – želvu Želva se pomocí příkazů pohybuje po obrazovce a kreslí za sebou čáru, obtiskuje obrázky nebo může převzít podobu jiného obrázku Prostředí české, grafické, s podporou objektů (další želvy, posuvníky, tlačítka, textová pole…) Prostředí se ovládá jak příkazy psanými do příkazového řádku, tak psaním procedur do „paměti želvy“ nebo zaškrtáváním nabídek u jednotlivých objektů
Je umístěna do „želví“ soustavy Tato soustava více odpovídá vnímání člověka (oproti standardní KSS s pevnými osami x a y)
Obsahuje grafický editor LogoMotion Umožňuje plnohodnotné objektové programování (hierarchie objektů, objektové proměnné, dědění vlastností a chování…) Podporuje moderní „nelineární“ programování (ne BEGIN…END, ale např. spouštění paralelních procesů)
Umožňuje „událostní programování“ (želvy reagují na události – klepnutí myší, kolize s jinou želvou, stisk klávesy) Umožňuje vytvářet síťové projekty Dává na původní aplikaci nezávislý výstup (EXE soubory nebo webové projekty)
Učebnice Programování pomocí Imagine od autorů Kalaše a Blaha Samotné Imagine obsahuje rozsáhlou nápovědu, která popisuje příkazy jazyka i prostředí aplikace Oficiální české stránky Stránky pro podporu výuky programování v prostředí Imagine logo
BLAHO, Andrej a Ivan KALAŠ. Imagine Logo. Vyd. 1. Brno: CP Books, 2006, 48 s. ISBN X. Imagine [online] [cit ]. Dostupné z: Imagine Logo [online] [cit ]. Dostupné z:
Děkuji za pozornost