Školní pedagogika Jitka Č ervenková, Martina Ukropcová Žák ve škole.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

Výuka cizích jazyků technických předmětů
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
Pedagogika volného času (VČ)
ICT v životě základních škol
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní Internetový Informační Portál ŠIIP, ZŠ Vrchlického, Liberec © 2006 Ondřej Peřina představení prvního roku projektu projekt SIPVZ č. 0358P
Název projektu: Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/ Subjekt.
Didaktické prostředky
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Vlastní hodnocení školy
Školní informační systémy
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Co se děje za zavřenými dveřmi? Komunikace ve školní třídě
Účelové stravování Střední odborná škola Otrokovice
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Teorie vzdělávání dospělých
Závěry ze semináře k problematice strukturovaného studia učitelství KONFERENCE „STRUKTUROVANÉ STUDIUM UČITELSTVÍ“ v Srní.
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Problémový žák Biologie a chemie se zaměřením na vzdělávání
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Odhalování podvádění v soutěži Bobřík informatiky Václav Šimandl.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Didaktické prostředky
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
Pedagogika a psychologie
Nelegální komunikace ve škole
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagog.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Školní pedagogika Jitka Č ervenková, Martina Ukropcová Žák ve škole

Reakce žáků na požadavky školy. Co je zdrojem nedovoleného chování a jednání žáků? Akceptovatelné a neakceptovatelné podvádění. Strategie žáků na cestě k úspěchům.

Žák - jedinec, který je nějakým způsobem vychováván a vzděláván - jako objekt, jako subjetk Škola - místo určené vzdělávání a výchově mládeže - pro správné fungování je důležitý školní řád Podvádění - úmyslné porušení pravidel za účelem získání nějaké výhody

Reakce žáků na požadavky školy zájem o vzdělání zájem o předmět úspěšnost ve studiu kvalitou a chováním učitelů vztahy ve třídě rodinné zázemí

Útěk - mluvení ve třídě během hodiny - očividný nezájem vůči probírané látce - opravdoví útěk v podobě záškoláctví Útok - tendence přít se, provokovat nebo se dokonce uchýlit k agresivnímu chování Podřízení systému

Zdroj nedovoleného chování a jednání žáka Druhy podvádění tradiční podvádění elektronické podvádění - rozvoj a dostupnost IT technologií přináší nejen usnadnění komunikace, učení, získávání nových informací, ale také nové způsoby podvádění

Detekce podvádění Podezřelé činnosti před a při podvádění chybí kopie testů někteří žáci jsou roztěkaní někteří studenti si sedli na jiná místa věci na lavici, které tam nepatří jiné oblečení než obvykle padání tužek žák nepracuje naplno

Motivy podvádění vlastní zisk přizpůsobení se napravení vnímané nespravedlnosti osobnostní prosociální nehrozí žádné důsledky pro studenta/ pro ostatní výzva dřívější zkušenosti s podváděním udržení vztahů

Akceptovatelné a neakceptovatelné podvádění Pohled žáka: Běžné a snadné Členění do 4 skupin Rozpor nahlášených podvodů a přiznaných podvodů žáky (v dotaznících) Pohled učitelů: Tlak ze strany školy a trhu Soucit

Důsledky podvádění Může zkazit povahu jednotlivého žáka. Snižuje přesnost a spolehlivost závěrů. Výsledné známky mohou ztrácet vypovídající hodnotu, o vědomostech žáka a dokonce o kvalitě školy. Opisování ovlivňuje nejen výslednou známku, ale také reputaci učitele a školy. A pokud je opisování pro studenty snadné, objevuje se podvádění častěji.

Strategie žáků na cestě k úspěchu Klidné místo na učení Čas Přestávky Poznámky, aktivní práce s textem Opakování

Literatura Mareš, J. Tradiční a netradiční podvádění ve škole. Pedagogika, 2005, Foneseca, L. (2013). „Všichni vědí, že opisovat se nemá, ale stejně to každá dělá.“Pedagogický pohled na paradoxy „férového“ opisování. Studia paedagogica, 18(2-3), s Bendl, S. (2001). Kázeň ve škole, METODY ASTRATEGIE. Praha: ISV. Auger, M. T., & Boucharlat, Ch. (2005). Učitel a problémový žák. Praha: Portál. Kolář a kolektiv, Z. (2012). Výkladový slovník z pedagogiky. Panáková, M. (2011). Fenomén podvádění ve školách. Národní ústav v odborném vzdělávání, Pedagogicko psychologická poradna Praha 10, Jak se učit na střední škole. Dostupné z

Děkujeme za pozornost.