Propagace 6.5.2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
Komunikace v mezinárodních aktivitách
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Marketingová komunikace
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Komunikační politika klíčová slova
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Komunikační (propagační)
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace.
Propagace základní pojmy
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Propagace 6.5.2008

Propagace = koordinace MKT komunikačních aktivit s cílem ovlivnit postoje nebo chování spotřebitelů = zahrnuje v sobě všechny komunikační nástroje, kterými můžeme předat nějaké sdělení (reklama, podpora prodeje, PR, osobní prodej, Direct Marketing) MKT sdělení: informují, připomínají, přesvědčují, navazují vztah

Propagace Nadlinkové (reklama v médiích) a podlinkové aktivity (podpora prodeje, propagační materiály, dárkové předměty, direct marketing, prezentace, propagační akce, semináře, veletrhy, ...)

Propagace Integrovaná marketingová komunikace (IMK) = koordinace všech komunikačních nástrojů tak, aby se ke spotřebiteli dostávalo jednotné sdělení - zajišťuje, aby postavení značky na trhu, charakteristika produktu a komunikační sdělení byly systematicky součástí každého prvku komunikace a byly předávány v rámci konzistentní komunikační strategie.

Vlastnosti IMK vytváří jediný ucelený styl začíná u zákazníka pokouší se vybudovat vztah k zákazníkovi komunikace v rámci IMK je obousměrná soustřeďuje se také na zájmové skupiny vytváří nepřetržitý tok informací vyhodnocuje výsledky na základě bezprostřední zpětné vazby

Komunikační model Šum

Komunikační model Efektivní komunikace předpokládá: schopnost vysílače dobře a jasně komunikovat schopnost vysílače vybrat dobré médium schopnost vysílače vybrat vhodného příjemce schopnost (nálada, čas, možnosti) příjemce přijmout a dobře dekódovat poselství

Komunikační proces

Kroky v plánování IMK Volba cílové skupiny Stanovení cílů komunikace Plán rozpočtu MKT komunikace stanovení celkové částky určené na propagaci (rozpočtování shora a rozpočt.zdola) volba mezi strategiemi push a pull rozdělení rozpočtu mezi jednotlivé prvky propagačního mixu Plán propagačního mixu Zhodnocení účinnosti komunikačního programu

Komunikační strategie strategie „push“ Marketingové aktivity výrobce Marketingové aktivity mezičlánků Výrobce Velkoobchod a maloobchod Spotřebitelé strategie „pull“ Poptávka Poptávka Výrobce Velkoobchod a maloobchod Spotřebitelé Marketingové aktivity výrobce

Faktory ovlivňující sestavení komunikačního mixu typ trhu produktů využití strategie tlaku n. tahu stádium připravenosti zákazníka ke koupi etapy životního cyklu finanční prostředky: podle fin. možností, % z prodejního obratu, srovnáním s konkurencí, výsledek market. výzkumu, metoda úkolů a cílů

Reklama = neosobní sdělení zaplacené konkrétním subjektem, využívající masmédia k přesvědčovaní nebo k předávání informací Podle úlohy v životním cyklu produkty: zaváděcí (informativní) připomínací přesvědčovací Podle objektu reklamy: http://reklamy.mesec.cz/hlasovani/ produktová podniková (institucionální) názorová reklama veřejné služby Model AIDA = Attention, Interest, Desire, Action

Tvorba reklamní kampaně Identifikace CS Stanovení cíle reklamního sdělení a rozpočtu Návrh konkrétní podoby reklamy Test obsahu reklamy Výběr média a stanovení časového rozvrhu Vyhodnocení reklamní kampaně

Typy reklamy jedinečná nabídka – důvody PROČ? srovnávací reklama demonstrace ze života životní styl strach sex-appeal humor osobnost jako symbol, reference n. doporučení odbornost, vědecký důkaz slogany a znělky fantazie hudební

Public Relations = udržet nebo zlepšit image organizace v očích různých částí veřejnosti Aktivity PR: zpracování tiskových zpráv, tisk. konferencí publicita produktu veřejné záležitosti lobbování vztahy k investorům sponzorství publikace aktivity sociální odpovědnosti

Typy spotřebitelů a podpora prodeje Typ spotřebitele Chtěné výsledky Nástroje PP Loajální (Loyal customers) Spotřebitelé, kt. produkt kupují stále n. velmi často Posílení chování, zvýšení spotřeby, změna načasování nákupu Věrnostní programy Bonusy, dárky, prémie Zákazníci konkurence Spotřebitelé, kt. kupují konkurenční produkt stále n. velmi často Porušení věrnosti, přechod na firemní produkt Vzorky (srovnání s konkurencí) Soutěže (upoutání pozornosti) Brand Switchers Spotřebitelé, kt. nakupují různé značky v dané kategorii Přesvědčit je, aby více kupovali značku firmy Promoční akce, kt. snižuje cenu – kupóny, větší balení za stejnou cenu, bonusové balíčky Price Buyers Spotřebitelé, kt. nakupují za nejnižší ceny Přesvědčit je, aby kupovali značku firmy Kupóny, větší balení za stejnou cenu, nabídka vyšší přidané hodnoty

Osobní prodej Kroky v procesu osobního prodeje: průzkum, kontakt, prezentace, řešení připomínek, závěr a další kontakt se zákazníkem.

Transakční versus vztahový m. Transakční marketing Vztahový marketing Udělá se obchod a zmizí se Zůstává se poblíž zákazníka Protlačuje se cena Podporuje se hodnota Krátkodobé myšlení a jednání Dlouhodobé myšlení a jednání Budování podnikání na obchodních případech Budování podnikání na vztazích Získávají se noví zákazníci Snaha o udržení stávajících zákazníků Poprodejní služby jsou chápány jako náklady Poprodejní služby jsou chápány jako investice do vztahu Zaměření na výrobek/služby Zaměření na přání a očekávání zákazníka

Direct marketing Osobní prodej Zásilkový prodej Specializované stánky = interaktivní systém marketingu, který využívá 1 n. více reklamních sdělovacích prostředků, aby vyvolal měřitelnou odezvu zákazníků n. uskutečnění transakcí z jakéhokoliv místa Osobní prodej Zásilkový prodej Specializované stánky Katalogový prodej on-line marketing Telemarketing Teleshopping

Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing Kotler, P. Marketing Management Solomon, M.R.; Marshall, G.W.; Stuart, E.W. Marketing očima světových marketing manažerů Marketing – distanční studijní opora www.strategie.cz http://mam.ihned.cz/ www.profit.cz