Řízení reaktoru typu ABWR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Princip a popis jaderných reaktoru
Advertisements

vypracovala: Monika Čápová, Michaela Modrová
ANO? Zajímáte se o některou z těchto oblastí?
Jaderný reaktor a jaderná elektrárna
Jaderný reaktor Aktivní zóna – část reaktoru, kde probíhá řetězová reakce. Jako palivo slouží tyče s uranovými tabletami Moderátor – slouží jako tzv. zpomalovač.
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ENERGIE Energie souvisí s pohybem a s možností pohybu, je to tedy nějaká míra množství pohybu. FORMY ENERGIE Mechanická (kinetická, potenciální) Vnitřní.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Jaderná energie Atomová jádra Jaderné reakce Radioaktivita
JADERNÁ ENERGIE Co už víme o atomech Atomová jádra Radioaktivita
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhAtomy a záření.
Jaderné reakce.
Tepelné motory.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výukový.
Magnetohydrodynamika
Kritický stav jaderného reaktoru
Není-li z reaktoru odveden uvolněný výkon, může nastat i výbuch
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Jaderné Elektrárny.
Tato prezentace byla vytvořena
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Elektronická učebnice - II
Fy – kvarta Yveta Ančincová
RF 1.1. Klasifikace jaderných reaktorů Podle základního jaderného procesu, který probíhá v jaderném zařízení, lze jaderné reaktory rozdělit na dvě základní.
Typy jaderných reakcí.
Jaderná Elektrárna.
Simulace provozu JE s bloky VVER 440 a CANDU 6
Kybernetika Jakub Ježek 3IT.
Atomy Každé těleso je tvořeno malými, které se nedají dělit, nazýváme je atomy Látky jednoduché nazíváme prvky Látky složené nazýváme sloučeniny Při spojování.
Simulace provozu JE s reaktorem VVER 1000 Normální provoz i havarijní stavy Zpracovali: M. Kuna, P. Baxant, J. Fumfera.
ŠTĚPENÍ JADER URANU anebo O jaderném reaktoru PaedDr. Jozef Beňuška
Výroba elektrické energie
Využití energie Slunce
Jak se trvale získává jaderná energie
Temelín.
Graf předpokládaného růstu spotřeby elektrické energie ve světě
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.
Simulace provozu JE s bloky VVER 1000 a ABWR
Simulace provozu JE s bloky VVER-440 FT 2009
Jaderná elektrárna.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 01.
Jaderné reaktory Pavel Tvrdík, Oktáva Jaderný reaktor Jaderný reaktor je zařízení, ve kterém probíhá řetězová jaderná reakce, kterou lze kontrolovat.
Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_35_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Jaderná elektrárna.
1 JE – jaderne elektrarny JE – Jaderné elektrárny 2 1 DDZ, rozdělení elektráren, Princip výroby elektřiny, 2 Objev elektronu, Historie JE.
Jaderná energetika. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku Slouží k naučení nového učiva. Žák používá znalosti z chemie. Žák vyjmenuje základní části jaderné elektrárny,
Jaderné reakce. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a příroda Okruh dle RVP: Fyzika Tematická.
Jaderná ELEKTRÁRNA.
ESZS Regulace TE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Simulace řízení jaderné elektrárny typu ABWR
Jaderné reakce Při jaderných reakcích se mohou přeměňovat jádra jednoho nuklidu na jádra jiných nuklidů. Přitom zůstává elektrický náboj i počet nukleonů.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Jaderná energetika, souhrnné otázky a úkoly
Simulace provozu JE typu VVER-440
Jaderná energetika, souhrnné otázky a úkoly
Simulace provozu reaktoru VVER-440
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 02.
Simulace provozních stavů jaderných reaktorů ABWR
Transkript prezentace:

Řízení reaktoru typu ABWR Stanislav Taborovets Jakub Reinštein Supervisor : Ing. Dušan Kobylka Ph.D.

Princip jaderné elektrárny Tepelný stroj Přeměňuje sílu jaderných vazeb na tepelnou energii palivo : Uran,Plutonium,Thorium

Reaktor ABWR Jeden okruh Mediátor-lehká voda Používán v Japonsku Palivo:U235

Schéma reaktoru typu BWR Zdroj:wikipedia

Výhody a nevýhody Výhody: jednoduchost,nižší náklady,menší obohacení paliva,velká záporná spětná vazba,menší tepelné zatížení,nišší tlak v reaktoru Nevýhody:kontaminace radiací z důvodu chlazení vodou z primáru,větší nádoba reaktoru

Provozní řízení Pomocí regulačních tyčí a čerpadel 205 B4C tyčí v 8 svazcích Automatické ochrané systémy Regulační tyče vstřelovány ze spod

Simulátor Není úplně reálný Poměrně obtížná obsluha Pro jednoho operátora

Simulace 1 Snížení výkonu ze 100% na 70% Ruční řízení Hladký průběh Pozvolné změny všech veličin

Simnulace 2 Ruční provedení nouzového odstavení reaktoru Vstřelení všech regulačních tyčí Prudký pokles víkonu jádra až ke 2% a pak pozvolný pokles na 0 Postupné snižování tlaku, proudu a teploty Pomalé snižování výkonu

Chování veličin po nouzovém vstřelení rčegulačních tyčí

Simulace 3 Havárie napájecích čerpadel Pokles vody v aktivní zóně Snížení víkonu reaktoru Zvíšení teploty Snížení tlaku Automatické vstřelení regulačních tyčí

Závěr Bezchybně fungoval jen na automatickém řízení Ochrané systémi neustále bránili havárii

Poděkování Děkujeme Katedře jaderných reaktorů a obzvláště Ing. Dušanu Kobylkovi Ph.D. za základní zasvěcení do problematiky jaderných reaktorů, ochotnou pomoc a úžasnou trpělivost při zodpovídání našich dotazů. A samozřejmě i celému organizačnímu týmu týdne vědy.