Velikonoční slovní úlohy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o n méně/více 0-20
Advertisements

Elektronická učebnice - I
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Početní výkony s desetinnými čísly
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Odčítání v druhé desítce bez přechodu
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_577_ARITMETICKÝ_PRŮMĚR Téma: OPAKOVÁNÍ ARITMETICKÉHO.
Matematika a její aplikace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Násobení a dělení desetinných čísel
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Restaurace AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3., 11.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_551_Odčítání do 20 AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Matematické operace s desetinnými čísly
Co už umím Jana má 18 korálků. Eva má o 5 méně. Kolik korálků má Eva? 1. Nakresli: Jana…………………………………………… Eva …………………………………………… Vypočítej: ………………………………………………………
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_562_PÍSEMNÉ_SČÍTÁNÍ Téma: OPAKOVÁNÍ – PÍSEMNÉ.
Převody jednotek délky
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
Matematika – 2. ročník ZŠ „Slovní úlohy vážně i nevážně“
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_565_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_DVOJ CIFERNÝM_ČINITELEM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Úvěr od nebankovních institucí.
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_14_Slovní úlohy
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_04_Odčítání od čísla 12
Nejprve ústně popiš jednotlivé obrázky s užitím předložek, poté zapiš do sešitu celou větou. Zkontroluj.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
Fyzikální veličiny LC.
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Jednotky délky Matematika – 4. ročník.
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_MATEMATIKA
OPVK 1.4 EU peníze školám NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice-Spořilov
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Vypočítej tabulky a+b a b
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
JEDNOTKY DÉLKY A HMOTNOSTI
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Transkript prezentace:

Velikonoční slovní úlohy Matematické operace Velikonoční slovní úlohy

Vyberte si vajíčko a vyřešte slovní úlohu.

Babička chtěla péct velikonočního beránka Babička chtěla péct velikonočního beránka. Potřebovala na něj 0,24 kg mouky, 0,17 kg cukru a 0,05 kg ořechů. Kolik kg surovin celkem potřebovala? Zápis: Mouky …. 0,24 kg Cukru …… 0,17 kg Ořechů….0,05kg Surovin………?kg Výpočet: 0,24 0,17 0,05 0,46 kg Odpověď: Babička potřebovala celkem 0,46 kg surovin.

David dostal na Velikonoce 100 Kč od babičky David dostal na Velikonoce 100 Kč od babičky. Koupil si 5 čokoládových vajíček a jednoho čokoládového velikonočního zajíčka. Jedno vajíčko stálo 9 Kč, zajíček stál 53 Kč. Kolik peněz Davidovi zbylo? Zápis: dostal … 100 Kč koupil … 5 vaj. a 1 zaj. vajíčko … 9 Kč zajíček … 53 Kč zbylo … ? Kč Výpočet: 100 – (5. 9 + 53) = 100 – (45 + 53) = 100 – 98 = 2 Kč Odpověď: Davidovi zbyly 2 Kč.

Děvčata barvila vajíčka Děvčata barvila vajíčka. Katka nabarvila 14 červeně, Zuzka 16 žlutě, Jana 12 zeleně, Hana 11 oranžově a Petra 12 modře. Kolik vajíček nabarvila průměrně každá dívka? Zápis: Katka … 14 Zuzka … 16 Jana … 12 Hana … 11 Petra … 12 Průměrně … ? Výpočet: (14 + 16 + 12 + 11 + 12) : 5 = 65 : 5 = 13 Odpověď: Každá dívka nabarvila průměrně 13 vajíček.

Babička chtěla rozdělit na Velikonoce rovným dílem 5760 Kč svým dvanácti vnukům. Kolik dostal každý z nich? Zápis: finanční částka … 5760 Kč vnuků ………………. 12 každý dostal …….. ? Kč Výpočet: 5760 : 12 = 480 Kč Odpověď: Každý vnuk dostal 480 Kč.

Klárka čeká na koledníky Klárka čeká na koledníky. Svým spolužákům, kterých je 14, chce navázat na pomlázku mašli. Koupila si stuhu dlouhou 1260 cm. Kolik centimetrů bude měřit jedna mašle? Zápis: spolužáků ….. 14 délka stuhy … 1260 cm 1 mašle ……. ? cm Výpočet: 1260 : 14 = 90 cm Odpověď: Jedna mašle bude měřit 90 cm.

Terezka má u sebe 25 Kč. Chce si koupit čokoládové vajíčko za 11,50 Kč, pomeranč za 9,50 a žvýkačku za 5,50 Kč. Budou jí peníze stačit? Výpočet: 11,50 9,50 5,50 26,50 Odpověď: Peníze jí stačit nebudou. 26,50 je víc než 25 Kč. Zápis: má ………….. 25 Kč vajíčko …. 11,50 Kč pomeranč … 9,50 Kč žvýkačka … 5,50 Kč bude stačit … ?

Děkuji za pozornost. Obrázky použity z galerie firmy Microsoft Office.