Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuVY_32_INOVACE_TP II Stupeň a typ vzděláníStřední odborné vzdělávání Vzdělávací oborInformační služby, Ekonomika a podnikání Tematický okruhPublic relations Druh učebního materiáluVýukové materiály Cílová skupinaŽáci středních škol Anotace Kombinovaný výukový materiál pro žáka pracující s pojmy v oblasti propagace a reklamy. Přehled teorie a praxe, propojení na pracovní list pro žáka. Klíčová slova Propagace, reklama, komunikační aktivity, marketing, mix Datum
Definujte PR Pro nápovědu klikněte sem
Jako PR označujeme ty formy komunikace managementu, které organizaci pomáhají přizpůsobit se jejímu okolí, měnit je nebo udržet, a to se zřetelem k dosažení cílů organizace.
Jaká je účinnost PR? Pro nápovědu klikněte sem
Tak jako např. reklama je PR složitým prvkem v procesu komunikačních aktivit. Efektivnost činnosti závisí na dokonalém formulování cíle, kreativním zpracování komunikovaného sdělení a na pečlivé volbě efektivních komunikačních kanálů.
Peter Behrens tvrdil, že jedinečnost je důležitá při úspěšném podnikání. O jakou součást PR se jedná? Pro nápovědu klikněte sem
Jde o identitu organizace Význam CI – vede k sounáležitosti vnitřní i vnější veřejnosti s organizací. Myšlenka fenoménu CI se objevila poč. 20. stol. – Proces vnímání skutečnosti, je identifikací někoho či něčeho. – Je procesem solidarizace, být identifikován = součást většího celku. – Totožnost = trvalá vlastnost.
Za otce PR se většinou považuje …………………. doplňte jeho celé jméno Jeho názorem bylo, že veřejné mínění musí mít vedle své ničivé síly schopnost vytvářet pozitivní názory a umět je správně nasměrovat. Američan Ivy Lee Pro nápovědu klikněte
Znáte ještě další významné osobnosti, které se zabývaly PR? Pro nápovědu klikněte sem
Například: Marcus Tullius Cicero ( př. n. l.) – communis opinio 18. stol. J. J. Rousseau – opinion public; Ivy Lee – praktické používání PR Zdeněk Chmel – humanic PR Václav Svoboda – současné PR (teorie, praxe)
Použité zdroje SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 184 s. Manažer. ISBN „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Klára Masařová.“