STRUKTURÁLNÍ POLITIKA. Struktura ekonomiky Struktura = vnitřní členění A) podíl na HDP x B) podíl na zaměstnanosti AIS x Odvětvová struktura.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové technologie = nový regulátor? LIBOR DUŠEK LIBERÁLNÍ INSTITUT A UNIVERSITY OF CHICAGO Konference “Deregulace českého plynárenství”, Liberální institut,
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Execution of Orders 06C14 AutorLadislava Pechová.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_07.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
5. FISKÁLNÍ POLITIKA. Historie vývoje podílu vládních výdajů na HDP (%) Zdroj: Tanzi-Schuknecht (2000) Francie 17,027,629,034,646,149,855,0.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015.
DESCRIBING A PHOTO, PICTURE, ART, PAST CONTINUOUS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
Vývojové tendence na trhu práce. Přeměny ve způsobech organizace výroby FordismusPost-fordismus Flexibilita výroby Důsledky vývojových tendencí Růst participace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Complaints 06C16 AutorLadislava Pechová Období.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Chytrá volba pro podnikání René Keyzlar Operator Channel Lead 1/3/2012.
Devils in the Czech Republic. Costumes During the day usually nothing happens, the families watch TV, go for walks and enjoy family comfort Teenagers.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Computers Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 PAYMENT + INVOICE Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětKonverzace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_13_London (13) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název vzdělávacího materiálu
Digitální učební materiál
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
EU peníze středním školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Introduction to MS Dynamics NAV (Return Management)
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Revison of the 2nd semester
LONDON´S BURNING - práce s textem
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
MEZINÁRODNÍ DAŇOVÁ KANCELÁŘ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

STRUKTURÁLNÍ POLITIKA

Struktura ekonomiky Struktura = vnitřní členění A) podíl na HDP x B) podíl na zaměstnanosti AIS x Odvětvová struktura

Zemědělství/Průmysl/Služby (% HDP) USA2/28/701/22/77 Japonsko3/39/581/31/68 Korea9/42/504/41/56 Rusko17/48/355/35/60 Čína27/42/3113/46/41 Indie31/28/4121/27/52 Uganda57/11/3232/21/47

Zemědělství/Průmysl/Služby (% HDP) Německo2/38/611/29/70 Francie4/27/703/22/76 V. Británie2/35/631/26/73 Itálie4/34/633/28/70 Švédsko3/32/642/29/69 Belgie2/33/651/25/73 Rakousko4/32/642/31/67

Zemědělství (% HDP) Francie5,94,33,42,3 Německo3,11,91,30,9 Itálie7,54,73,32,2 Británie2,71,71,80,9 Japonsko5,43,21,91,4 USA4,02,41,61,2

Zemědělství/Průmysl/Služby (% HDP) Česká Rep.6/49/453/38/59 Slovensko7/59/344/30/67 Maďarsko15/39/463/31/66 Polsko8/50/423/33/64 Slovinsko6/42/523/37/61 Rumunsko24/50/2614/37/49 Estonsko17/50/344/29/67

Strukturální změna Změna struktury ekonomiky Příčiny strukturálních změn a) nabídkové b) poptávkové c) zahraniční Strukturální pokles = dramatická změna struktury ekonomiky, vliv mobility VF; vyhnitá oblast

Struktura československého hospodářství 1930 % HDP Zemědělství22 Průmysl38 Stavebnictví6 Služby34

Životní cyklus odvětví INTRODUCTIONINTRODUCTION GROWTHGROWTH MATURITYMATURITY DECLINEDECLINE

Fáze životního cyklu Introduction – The product appears on the market. Customers are not aware of its potential benefits so advertising is usually necessary. Investments are needed to cover sunk costs and to build up a market. Risk is high because it is not clear if the product succeeds. Profit is negative due to high costs and low sales. The level of competition is low. Growth – The product has been successful and there is a rapid spread of awareness and use of the product. Sales are growing quickly, unit costs are decreasing and profits start to be generated. Investments are still high. The product is promising and new competitors are attracted into the industry. Maturity – The product reaches limits of the market size. Sales and profits are high but there is limited possibility to expand them. Marginal sales are growing only very slowly or they are even starting to stagnate. Investments are mainly renewable. Competition is very intensive on the market, because the product is highly profitable. Decline – The product is starting to be obsolete. Customers have been attracted to other products. Advertising or brand loyalty can slow it down but not for long. Sales are falling and unit costs are increasing as output falls. Profit is low or negative and competitors leave the market.

Struktura zaměstnanosti ČR

Transformační recese

Strukturální změny v dlouhém období

Struktura poptávky

Strukturální politika Case 1: USA: Vývoj atomové pumy, Kosmonautika Case 2: UK: renovace dolů a lodí Case 3: Francie – indikativní plánování + státní vlastnictví Case 4: Japonsko – MITI, motorky, polovodiče Case 5: Airbus Case 6: Industrializace RZ Case 7: Industrializace Slovenska Case 8: Letecký průmysl ČR Case 9: Too big to fail

Citáty „Je pak plýtváním používat amerického dělníka k výrobě něčeho, v čem není alespoň jedenapůlkrát produktivnější než dělník japonský.“ (M. a R. Friedmanovi: Svoboda volby 1979, Liberální Institut 1992; s. 51) „Ochrana v podstatě znamená vykořisťování spotřebitele. Příznivá obchodní bilance ve skutečnosti znamená, že do zahraničí posíláme zboží o větší celkové hodnotě, než přivážíme.“ (M. a R. Friedmanovi: Svoboda volby 1979, Liberální Institut 1992; s. 51) „But the techno-hype that surrounds us has some real costs. It causes business to waste money; it causes politicians to seek high-tech fixes (give every child a laptop!) when they should be getting back to basics (teach every child to read).” (Paul Krugman – The Accidental Theorist 1999, p. 104)