Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnet a jeho užití - test
Advertisements

Měření času – jednotky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Objem a jeho měření.
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (2. část)
Šíření zvuku prostředím
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Magnetické pole cívky s proudem
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY ZEMĚ NA KAPALINU
VZTLAKOVÁ SÍLA PŮSOBÍCÍ NA TĚLESO V KAPALINĚ
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
O roli pružiny při měření síly
Fyzika Měření objemu a času.
Příprava laboratorní práce č.3
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu pevného tělesa
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Teplotní roztažnost pevných látek
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POSTUPY PŘI MĚŘENÍ OBJEMU 1) Měření objemu kapalin dílek na stupnici může mít různé.
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření hmotnosti tělesa
Objem LC.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
OBJEM a jeho měření.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Transformátor a jeho užití
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti kapalin (2. část)
Měření objemu pomocí odměrného válce
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Elektrolýza a její využití
Magnetické pole Země Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Magnetické pole Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření času Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Magnetické indukční čáry
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Měření objemu pevného tělesa
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 2013, leden

Měření objemu

K měření objemu kapalných a pevných těles používáme odměrný válec.

Zásady měření vybereme vhodný odměrný válec

Zjistíme: 2. v jakých jednotkách je stupnice odměrného válce; 3 Zjistíme: 2. v jakých jednotkách je stupnice odměrného válce; 3. kolik jednotek odpovídá 1 dílku, např. 1 dílek  2 ml; 4. jaký je měřící rozsah stupnice.

Postup měření: Kapalinu přelijeme do odměrného válce. Určíme, ke které čárce stupnice sahá hladina kapaliny ve válci. Odečteme na stupnici objem kapaliny v příslušných jednotkách. Je-li hladina mezi dvěma čárkami, zaokrouhlíme objem na hodnotu, ke které je hladina blíže.

Úkol 1: Zjisti u přiděleného odměrného válce měřící rozsah, hodnotu jednoho dílku. Válec zakresli do sešitu.

Úkol 2: Změř objem kapaliny v odměrném válci, výsledek zapiš. Např. V = 79 ml Odchylka měření je rovna polovině jednoho dílku, např. 0,5 ml, je-li nejmenší dílek 1 ml.

Měření objemu pevného tělesa 1. Vybereme vhodný odměrný válec. 2. Do válce nalijeme kapalinu (nejčastěji vodu), odměříme její objem a zapíšeme. Např. V1 = 47 ml (obr.1)

Obr. 1 Obr. 2

4. Určíme objem kapaliny s ponořeným tělesem, výsledek zapíšeme. 3. Těleso zavěšené na niti ponoříme celé do kapaliny. 4. Určíme objem kapaliny s ponořeným tělesem, výsledek zapíšeme. Např. V2 = 52 ml (obr.2)

Objem tělesa se rovná 5 ml = 5 cm3. 5. Objem tělesa určíme jako rozdíl objemů: V = V2 – V1 tj. V = 52 ml – 47 ml = 5 ml 6. Odpověď: Objem tělesa se rovná 5 ml = 5 cm3.

Jaké odměrné nádoby používáte doma?

Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžena a BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Dotisk 2. vydání. Nakladatelství Prometheus, spol. s r. o., Praha 4, 2006 . Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-146-5. Zdroj obrázků: vlastní tvorba.