Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 VY_32_INOVACE_55 Anotace: Počítání v oboru čísel 0-100, šifrovaná úloha, doplňování do tabulky, finanční gramotnost – mince, nákup Autor: Vanda Šimonová Jazyk: Český Vzdělávací oblast: Matematika Očekávaný výstup: Žák používá sčítání a odčítání při řešení praktických úloh, žák pozná české mince a bankovky, žák odhadne cenu základních potravin a celkovou cenu nákupu. Klíčová slova: Sčítání a odčítání 0-100, šifra, doplňování do tabulky, mince, nákup. Druh učebního materiálu: prezentace s obrázky Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: Snímky 4,6,7,9,10,11 lze vytisknout Ověřeno v praxi dne: 9.12.2014 Ve třídě: 2.
MATEMATIKA S PŘÍBĚHEM Matematika pro 2. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na www.zsamsslapy.wbs.cz
Do Štědrého dne už zbýval opravdu jen krůček Do Štědrého dne už zbýval opravdu jen krůček. Děti pomáhaly doma s běžnými domácími pracemi, protože i děti musí přiložit ruku k dílu, aby doma vše fungovalo tak, jak má. Lůďa kromě přinášení dřeva musel ještě pomáhat tatínkovi s odhrnováním sněhu z příjezdové cesty a samozřejmě pomáhali i babičce. Bez tatínka a bez Lůdi by si sama se sněhem vůbec neporadila. Však jim za to chystala tu nejlepší vánočku na světě.
Víte, jak se peče taková nejbáječnější vánočka Víte, jak se peče taková nejbáječnější vánočka? Povím vám to, ale nejdříve spočítejte pár příkladů: __+30= 60 12 - __= 8 30+__= 80 __ - 8= 9 __+50=100 14 - __= 5 20+__= 50 __ - 10=10 __+10= 90 19 - __=16 40+__= 80 __- 11= 9
Správné řešení: 30+30= 60 12 - 4 = 8 30+50= 80 17 - 8 = 9 50+50=100 14 - 9 = 5 20+30= 50 20 -10 = 10 80+10= 90 19 - 3 = 16 40+40= 80 20 - 11 = 9
Do správné vánočky patří tyto základní suroviny Do správné vánočky patří tyto základní suroviny. Rozlušti jednoduchou šifru a údaje zapiš do tabulky. 14,16,22,12,1; 12,23,1,20,15,10,3,5; 23,5,11,3,5; 3,22,12,19; 14,1,20,13,16; 14,13,5,12,16 Klíč k luštění: A1,B2,C3,D4,E5,F6,G7,H8,CH9,I10,J11,K12,L13,M14,N15,O16,P17,Q18,R19,S20,T21,U22,V23, W24,X25,Y26,Z27
Tabulka pro tisk
Řešení tabulky: M O U K A ------- V S N I C E J R L
Do správné vánočky také patří další ingredience: plátky mandlí …….30,- Kč kůra z chemicky neošetřeného citronu….10,- Kč hrozinky….30,- Kč špetka muškátového květu…20,- Kč (celý sáček) moučkový cukr….30,- Kč Babička na tento nákup dala Lůďovi 100,- Kč. Bude mu to stačit?
Spočítej, kolik je na obrázku desetikorun. Kolik je to stokorun?
Vypočítej slovní úlohu: Lída s Lůďou šli do obchodu nakoupit na třídní besídku a každý měl 90,- Kč. Lída nakoupila 3 sáčky slaných tyčinek, jeden sáček byl za 20,- Kč; Lůďa kupoval 1 pomerančový džus za 30,- Kč a dvoje brambůrky (jedny brambůrky stály 20,- Kč). Komu zbylo víc? Lída:_________________________________________ Lůďa_________________________________________ Odpověď:_____________________________________ _____________________________________________
Správné řešení: Lída: 20+20+20=60; 90-60=30 Kč Lůďa: 30+20+20=70; 90-70=20 Kč 30 je víc než 20 Odpověď: Lídě zbylo víc.
A takhle krásně vypadá vánočka od babičky a ještě lépe chutná!
Citace Obrázky - klipart