Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Advertisements

Řízení jako ekonomický nástroj v neziskových organizacích
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Výrobek a jeho životní cyklus
Cenová strategie Eduard Andráši.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÝ MIX.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING.
Marketing a řízení NNO Přednáška Vstup pro kap v povinné literatuře Rektořík, J. kol. Organizace neziskového sektoru….
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MARKETINGOVÝ MIX.
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Základy a obsah marketingu
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
BKV_MVVS Marketingu ve veřejném sektoru BKV_MVVS Tutoriál Simona Škarabelová.
Produktová strategie Literatura: - Janečková, L. Vaštíková, M.: Marketing služeb. Grada 2000.
8. Marketing.
Strategické marketingové plánování
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
Vítejte na Základech marketingu
Strategické marketingové plánování
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Úkol na příští seminář:
Základy a obsah marketingu + Marketing nehmotného produktu
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Marketing organizací veřejného sektoru
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
BPV_MVVS jaro 2014 Simona Škarabelová Zuzana Prouzová 2 externisté.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Zápatí prezentace1 Marketing nehmotného produktu (služeb) Marketing nehmotného produktu (služeb) Analýzy prostředí Analýzy prostředí 2. přednáška MVVS.
Model struktury strategického managementu
MARKETING NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ. C O JE MARKETING ? A.Smith: „Jediným a konečným cílem veškeré výroby a služeb je spotřeba. Zájem výrobce se měl vzít.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru
Marketing neziskových organizací
Lidé, procesy, partnerství
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
ÚVOD do Ekonomie, požadavky na studenty
MARKETING Přednáška P
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru Tutoriál Simona Škarabelová, Zuzana Prouzová

Co je marketing. V čem může organizaci prospět Co je marketing? V čem může organizaci prospět? Co vše si pod tím představujete?

Marketing Základ – odhalení spotřebitelských potřeb Potřeba, požadavky, poptávka Produkty - vývoj výrobku, služby vedoucí k uspokojení této potřeby Hodnota – uspokojení a cena - Stanovení ceny v souladu s požadavky dodavatele a představou zákazníka Vztahy, směna, transakce Trend od výroby k zákazníkovi ke společenským potřebám Trend marketing jako rovnocenná činnost firmy – sjednocující činnosti pro efektivní výstup - k pojímání M jako integrovaného a organického prvku organizace orientovaného na zákazníka

Základní informace k předmětu Tutoriály 20 a 21.10. 2012

20. října 2012 se Zuzanou Prouzovou Přednáška Základní informace k předmětu Podmínky zkoušky Literatura Obsah předmětu Úvod do problematiky

20. října 2012 se Zuzanou Prouzovou Tutoriál Představení a vypracování analýz a nástrojů Matice šíře sortimentu SWOT analýza Positioning a Repositioning – Poziční mapy nebo Potterovu analýzu 5ti sil Ansoffova matice.

21. října 2012 se Simonou Škarabelovou Tutoriál Představení a vypracování analýz a nástrojů Komunikační audit Mediální plán nebo komunikační kampaň Fundraisingový audit Plán sponzorství

Pozvánka na 21.10.2012 komunikační kampaň (Antwerp ZOO - Baby Elephant campaign - youtube) fundraisingová kampaň (Diakonie Frankfurt: Help the Oma - vimeo

Základní informace k předmětu Informace v interaktivní osnově předmětu BKV_MVVS na ISu →

Úvod do problematiky

Co pro vás v organizaci znamená marketing?

V čem se liší marketing u neziskových a veřejných organizací?

Specifika marketingu ve veřejném sektoru: Produkt je převážně služba, navíc doprovázená externím užitkem, mnohdy obtížné identifikovat jediného uživatele, tzn. je více cílových skupin. Klienti často nemají svobodný výběr poskytovatele služeb (veřejná správa).

Specifika marketingu ve veřejném sektoru: Manažeři organizací mají menší volnost v rozhodování, ovlivňují je statutárně stanovené standardy. Cena, pokud se užívá, odráží centrálně stanovené společenské hodnoty, nikoliv hodnotu pro klienta.

Marketingové směnné transakce v ziskové organizaci:   Zboží, služby Výrobce Spotřebitel Peníze

Marketingové směnné transakce v neziskové organizaci: Dodavatel, resp. poskytovatel služby Donátor, Veřejný rozpočet, Daňový příjem Spotřebitel,klient, Návštěvník, Daňový odvod

Dopad těchto specifik?

Tutoriál – vybrané nástroje

POT - části Matice šíře sortimentu. SWOT analýza Positioning a Repositioning – Poziční mapy Potterova analýza 5ti sil Ansoffova matice.

Matice šíře sortimentu - př. Ekologického právního servisu

Ekologický právní servis - dokončení

Poziční mapy nadací a ekologických sdružení

Potterova analýza 5-ti sil Jízdní prostor „Náš segment, naše odvětví“ Hrozba/síla dodavatelů Potencionální konkurence Hrozba / síla zákazníků Hrozba substitutů

Vývoj produktu/služby Rozšiřování, rozvoj trhu Ansoffova matice . Vývoj produktu/služby =úprava výrobku/služby pokud jde o kvalitu a výkon Rozšiřování, rozvoj trhu nabízení nových aplikací výr./služeb a tím otevírání nových trhů, nebo převádění výr./služby na zcela nové trhy Diverzifikace jak vývoj výrobku/služby, tak i rozšíření trhu Pronikání na trhy rostoucí prodej stávajícím uživatelům, nebo objevení nových zákazníků na stejném trhu existující T R H Y nové existující VÝROBKY nové