SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Komunikační dovednosti
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Prezentační dovednosti
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
COMPARATIVES, SUPERLATIVES, TIME EXPRESSIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
Hodnototvorný řetězec a logistické procesy Kapitola 9: Technologické a logistické funkce článků procesních řetězců , Model článku řetězce – vstupy a.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
KAPITOLA 11: AKTIVNÍ BANKOVNÍ OBCHODY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Logistika průmyslového podniku Oblasti, vazby a rozhraní
ZÁKLADNÍ DISPOZIČNÍ PRINCIPY NAVRHOVÁNÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Kloubové mechanismy Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Převody čelními ozubenými koly s přímým a šikmým ozubením
Mechanické převodovky s proměnným převodovým poměrem
Převody s ozubenými koly kuželovými a šroubovými Planetový převod
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
ÚČETNICTVÍ 2 7. KAPITOLA: ÚČETNICTVÍ 2 7. KAPITOLA: ZÚČTOVÁNÍ SE ZAMĚSTNANCI A INSTITUCEMI SOCIÁLNÍHO A ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ Vysoká škola technická a.
ÚČETNICTVÍ 3 4. KAPITOLA: ÚČETNICTVÍ 3 4. KAPITOLA: SPECIFIKA ÚČTOVÁNÍ V JEDNOTLIVÝCH PRÁVNÍCH FORMÁCH PODNIKÁNÍ – VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST Vysoká.
STAVBY PRO KULTURU, OSVĚTU A DUCHOVNÍ SLUŽBY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Dodavatelsko- odběratelské vztahy při realizaci stavby
Revision of tenses, Pronouns,Numerals, Prepositions
STAVBy pro obchod a služby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Účetnictví 1 6. kapitola: Metodické prvky účetnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZÁKLADNÍ NORMOVÁ A PŘEDPISOVÁ USTANOVENÍ V OBORU DOPRAVNÍCH STAVEB (POZEMNÍ KOMUNIKACE) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
9. OTVOROVÉ VÝPLNĚ I. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
10. JEDNOPLÁŠŤOVÉ A DVOUPLÁŠŤOVÉ PLOCHÉ STŘEŠNÍ KONSTRUKCE – STAVEBNĚ FYZIKÁLNÍ PROBLEMATIKA Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
8. podlahy II. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Pozemní stavitelství II
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Řízení a plánování kariéry
REGRESNÍ ANALÝZA Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Naklady a jejich členění
ÚČETNICTVÍ 1 3. KAPITOLA: ZDROJE KRYTÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Třískové obrábění I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
MIKROEKONOMIE ZISK A ALTERNATIVNÍ CÍLE FIRMY
AUDIT ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Struktura podnikatelského plánu
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
KONCEPCE NAVRHOVÁNÍ NÍZKOENERGETICKÝCH A PASIVNÍCH BUDOV Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
ÚČETNICTVÍ 3 1. KAPITOLA : ÚČETNÍ ZÁVĚRKA – OBSAH A FORMA ÚČETNÍCH VÝKAZŮ V ČR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of.
Vybrané manažerské nástroje
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
TEST DOBRÉ SHODY A TEST NEZÁVISLOSTI Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
PRESENT PERFECT - EXPERIENCE + EVER, NEVER, YET, JUST, ALREADY, CLOTHES Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 6: Kde je?
Vysoké učení technické v Brně
Psychologické působení propagace
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Transkript prezentace:

SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice

Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07./2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

ZÁKONITOSTI KOMUNIKACE VE SKUPINĚ. KOMUNIKACE A SEBEVĚDOMÍ, SELF- PREZENTACE (SELF-IMAGE), MEDIACE KLÍČOVÉ POJMY self-image, self-prezentace, vlastnosti lháře, sebevědomí, sebeláska, sebeúcta, správné držení těla, dobrý dojem

SELF-IMAGE, SELF- PREZENTACE Self- prezentací budeme rozumět způsob, jakým prezentujeme (představujeme a předkládáme k vnímání) sami sebe druhým osobám. Z hlediska zákonů sociální percepce víme,že nejdůležitější ze všech kroků v lidské interakci je moment utváření prvního dojmu.

VLASTNOSTI LHÁŘE Vlastnosti, kterými oplývá lhář: Méně gestikuluje Více se dotýká sám sebe na obličeji př. Škrábání krku Vyhýbavý, těkavý, nesouvislý pohled Méně slov Neprozrazuje o sobě moc Motorický neklid Udržování odstupu

SEBEVĚDOMÍ, SEBELÁSKA, SEBEÚCTA Dobrý dojem však nevzbudíme jako lidé s nízkým sebevědomím. Dobře působí lidé zdravě sebevědomá, mající úctu k sobě samému a disponující schopností ovládat své emoce. Sebeúcta začíná u sebelásky. Člověk by se měl mít rád takový, jaký je. Mít rád i to, jak vypadá. Když s něčím není spokojený, podniknout takové kroky, aby dosáhl pro sebe přijatelného zlepšení.

SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA Prvním důležitým bodem, jak zaujmout na schůzce je náš postoj těla. Neměli bychom se krčit, ani příliš povyšovat.

SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA Obrázek 1: Správné držení těla: Zdroj: Lewis, 1995

SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA Důležité je oslovení jménem Oční kontakt Obrázek 2: Pohledová zóna při formální (vlevo) a neformálním (vpravo) setkání Zdroj: Lewis, 1995

SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA Pozor na dotyky Ovládat čas a prostor Dbejme vhodný střih při oblékání Ovládat dobře komunikaci Buďme opravdoví

DOBRÝ DOJEM Hospodařte s každou vteřinou prvního setkání. Být dobrým posluchačem je skutečně účinnější způsob, jak udělat dobrý dojem, než být nadaným řečníkem. Buďte si vědomi čehokoli, čím byste mohli vyvolávat u druhých negativní pocity - i když třeba neobjektivně a nespravedlivě - a snažte se tyto vlastnosti překonat. Také si buďte vědomi toho, čím můžete na druhé působit pozitivně, a na těchto svých silných stránkách stavte. Význam prvního dojmu krátkého mezilidského kontaktu je patrná z následujícího procentuálního zastoupení jednotlivých komponent. Celých 55% působení představuje úprava zevnějšku a neverbální komunikace, dalších 38% pak intonace, výška a síla hlasu a pouhých 7% výsledného dojmu je dáno vlastním („řečeným“) obsahem. Je patrné, jak s postupující vizualizací médií narůstá intenzita vnímání a zároveň jak se posunuje jeho obsah v neprospěch racionálních složek.

CÍLE KAPITOLY pochopení jakými vlastnostmi oplývá lhář, znalost pojmu jako sebevědomí, sebeláska, sebeúcta, porozumění zdravého držení těla, pochopení dobrého dojmu.

DĚKUJI ZA POZORNOST