Zobrazování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární perspektiva užívá místo S2 název H
Advertisements

Volné rovnoběžné promítání
Lineární perspektiva Ivana Kuntová.
BU51 Systémy CAD RNDr. Helena Novotná.
Základy rovnoběžného promítání
Průsečík přímky a roviny
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Kótované promítání – úvod do tématu
Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render.
Počítačová grafika III - Cvičení Integrováví na jednotkové kouli
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Axonometrické promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Otočení roviny do průmětny
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Modelování v prostoru.
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Koule a kulová plocha v KP
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
Počítačová grafika III Světlo, Radiometrie – Cvičení Jaroslav Křivánek, MFF UK
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Sabina Mikulecká Anna Hejlová
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Frenetův trojhran křivky
Středové promítání na jednu průmětnu
Zobrazování - základy..
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Zobrazování soustavou s dvěma lámavými plochami v paraxiálním prostoru
Vektorová grafika.
Co dnes uslyšíte? Kosoúhlé průměty povrchů těles.
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Zobrazování, promítání, perspektiva,axonometrie,izometrie
Pravoúhlá axonometrie
Kótované promítání – zobrazení roviny
Odraz světla.
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Strojírenství Technické kreslení Technické zobrazování (ST15)
Způsoby uložení grafické informace
ZPG -Základy Počítačové Grafiky cvičení 3
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
Co dnes uslyšíte? Zavedení středového promítání.
Konstruktivní geometrie
Co dnes uslyšíte? Afinita Důležité body a přímky.
Klasifikace lineární perspektivy
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
Kosoúhlé promítání.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Řezy v axonometrii Duben 2015.
Způsoby uložení grafické informace
Platónova tělesa.
REPREZENTACE 3D SCÉNY JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK.
3D MODELOVÁNÍ - teorie „HIGH TECHNOLOGY – další vzdělávání v 3D technologii“, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.10/ Ing. Jiří Bukvald.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Zobrazování. Modelování a zobrazování Realita (sutečnost) model Obraz(y) modelu modelování Zobrazování (vizualizace)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
O spojkách a rozptylkách
Technické zobrazování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Třírozměrné modelování
Vybrané promítací metody
Zobrazování, promítání izometrie
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Transkript prezentace:

Zobrazování

Modelování a zobrazování Obraz(y) modelu model Realita (sutečnost) modelování Zobrazování (vizualizace)

Promítání Zobrazení Φ: Rn→ Rk n>k Konkrétní situace pro 3D grafiku Φ: R3→ R2 Promítání je určeno Středem (může být i nevlastní -v nekonečnu) Promítací rovinou

Promítání rovnoběžné Střed promítání v nekonečnu Promítací paprsky navzájem rovnoběžné Směr paprsků určen dvěma úhly (azimut,zenit)

Axonometrie Projekční rovina protíná osy souřadnic dy dx dz

Dimetrie Promítací trojúhelník je rovnoramenný

Izometrie Promítací trojúhelník je rovnostranný (dx=dy=dz) Často ve spojení s azimutem=zenit=45o

Perspektiva Střed promítání vlastní

Jednoúběžníková perspektiva

Dvojúběžníková perspektiva

3-úběžníková perspektiva

Axonometrie Zadána Úhlem promítacího paprsku a severu (azimut): α Úhlem promítacího paprsku a vodorovné roviny (zenit): β

Drátěný „model“

Řešení viditelnosti hran

Řešení viditelnosti hran

Jak poznám viditelné stěny? Normála směřuje od uživatele → stěna není viditelná Normála směřuje ke stanovišti pozorovatele → stěna může (ale nemusí) být viditelná

Malířův algoritmus maluji potencionálně viditelné stěny „odzadu dopředu“

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je odvrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Malířův algoritmus Stěna je přivrácená

Protipříklad na použití malířova algoritmu

Prosté zobrazení všech bodů tělesa

Stínování (render) pozorovatel Zdroj světla Promítací rovina Úhel α

Stínování

Typy zdrojů světla Bodové Bodové se směrovanými paprsky (obvykle do tvaru kužele) Plošné (obvykle aproximováno maticí bodových zdrojů) Rozptýlené (ambientní)

Sledování paprsku (Ray Tracing) Zrdcadlový odraz Zdroje světla Promítací rovina Difusní odraz Paprsek prochází tělesem

Co se může stát s paprskem Je pohlcen tělesem (barva tělesa) Odrazí se Zrdcadlově (lesklost) Difusně Kombinovaně Projde tělesem Rovně (průhlednost) Se zlomem

Ray Tracing

Radiozita Ei = zi + oi * ∑vijej

Ray Tracing

Radiozita