Kultura a marketing v EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOCIÁLNÍ INDIKÁTORY V RÁMCI MĚŘENÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚVAHA NAD NEUDRŽITELNÝM STAVEM.
Advertisements

Vlivy na spotřebitele.
Vzdělávání seniorů není jen zájmové vzdělávání
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Rozdíly národních kultur zemí a jejich analýza. Úsilí EU vytvořit jednotný trh Zjednodušení pohybu zboží a služeb Xxx otázka eurospotřebitelů Francie.
Veřejná správa – úvod.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
6. Je dobro dáno povinností?
Rozdíly mezi osobnostmi
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Civilizace, kultura, instituce, sociální agregáty
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
MARKETINGOVÝ MIX.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Interkulturní psychologie
Model transkulturní péče
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Management - Motivování
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kultura a marketing v EU
Kultura a marketing v EU. „Nebe je tam,kde kuchaři jsou Francouzi, mechanici jsou Němci, policajti jsou Angličané, milovníci jsou Italové a všechno je.
Kupní chování a EU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Celoživotní vzdělávání
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Kultura a mezinárodní marketing v EU
Personální strategie mezinárodní firmy
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
SOCIÁLNÍ VYLOUČENÍ/EXKLUZE
Subjekty a objekty veřejných politik
Stát Definice, funkce, typy.
Sociologie pro SPP/SPR
Sociální skupiny a role
Kultura a mezinárodní marketing v EU
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Vymezení a funkce volného času
Moc médií 3.3..
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Geopolitika Státy a závislá území 1.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Management - Motivování
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Podniková kultura a manažerská etika
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

Kultura a marketing v EU

analýza kultury „půjčování si“ „Nebe je tam,kde kuchaři jsou Francouzi, mechanici jsou Němci, policajti jsou Angličané, milovníci jsou Italové a všechno je organizováno Švýcary. Peklo je tam, kde policajti jsou Němci, mechanici jsou Francouzi, kuchaři jsou Briti, milovníci Švýcaři a všechno je organizováno Italy.“ jazyk sociální instituce materiální kultura estetika analýza kultury vzdělávání referenční skupiny postoje a hodnoty náboženství změny k. „půjčování si“ k. adaptace

náboženství (svátky, symboly, rituály, postavení žen a mužů, jídlo…) jazyk (počet, styl komunikace a kontext, neverbální komunikace, „tichý jazyk“…..) náboženství (svátky, symboly, rituály, postavení žen a mužů, jídlo…) vzdělávání (věk, typ, zaměření, obsah…..) sociální instituce (rodina, komunity, právní systém, zdravotnický a školský systém, odbory, armáda, policie, odvětvové organizace, organizace v podnikání….) materiální kultura (jídlo, oblečení, nábytek…materiální objekty – prostorová dimenze, osobní dimenze, dimenze aktivity + objekty jako kvazi-verbální komunikace a symboly) estetika (design, tvary, barvy, zvuky, pachy…) postoje a hodnoty (…cizí,…změna, životní styl…) referenční skupiny (opinion leaders)

Geert Hofstede a kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě (normy, postupy, harmonogram, instrukce, pravidla, řády, informace , jasné cíle vs. málo formalit a pravidel, vágní cíle, zdánlivý chaos, žádný časový plán….) mocenská vzdálenost (zaměstnání, rodina, škola, společnost) individualizmus versus kolektivismus (vazby mezi jednoltivcem a skupinou, , obsah pojmu soukromí, outgroup, ingroup…) maskulinita versus feminita (asertivita, konkurence, vlastní zájmy, kariéra, peněžní motivace, „nejlepší“…vs. vztahy, solidarita, kompromisy, kvalita života, „průměrný“….) dlouhodobá versus krátkodobá orientace (šetrnost a hospodárnost, tradice, vytrvalost, oplácení přízně, dobré a dlouhodobé vztahy „guanxi“ …vs žít na dluh, novinky, užívat si života, „plytké“ vztahy…)

Edward Hall a kulturní odlišnosti komunikační kontext – vysoký vs nízký (implicitní vs explicitní komunikace) ekonomie času (monochronní vs polychronní kultury) prostor (vzdálenost – proxemika, fyzický prostor, materiální artefakty, ingroup vs outgroup, vlastnictví a kontrola určitého teritoria) Bronislaw Malinowski princip reprodukce princip teritoriality princip fyziologický princip spontánní tendence sdružovat se princip profesních a pracovních aktivit princip hierarchie princip totality

JINÉ POHLEDY NA ROZDÍLY V KULTURÁCH ideologismus vs pragmatismus (TRIANDIS) = universalismus vs partikularismus (GLENN) + mechanické kultury afektivní vs neutrální kultury (TROMPENAARS) intelektuální styly (GALTUNG) = galický, saxonický, teutonický a niponický = aktuální (empirická) realita vs potenciální realita uvažování založené na přání vs uvažování založené na realitě (USUNIER)

7 typů kulturních hodnot dle Schwartze („Schwartz Value Inventory) MOC (~maskulinita) INTELEKTUÁLNÍ AUTONOMIE úspěch - kreativita schopnosti - zvídavost ambice - široký rozhled nezávislost volba vlastních cílů AFEKTIVNÍ AUTONOMIE troufalost/odvaha - dobrodružný život - pestrý život HIERARCHIE - užívání si života autorita - radost bohatství vliv KONZERVATIZMUS společenská moc - čistota - ochrana image pokora - národní bezpečnost společnosti - slušnost - upřímnost HARMONIE - sebedisciplína ochrana ŽP - oplácení laskavosti - společ. řád jednota s přírodou - odpouštění - poslušnost krásný svět - úcta k rodičům a starším