JITKA HOUFKOVÁ KDF MFF UK Praha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Nemocnice pro medvídky
Pohádky pro společné čtení
V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
Třída RÁKOSNÍČCI ZŠ a MŠ Újezd, p.o.
Návody k fyzikálním experimentům na portálu Alik.cz
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Věda na scéně - Science on Stage Jitka Houfková KDF MFF UK Praha.
Centrum Pomněnka České Budějovice
Fyzikální projekt První soukromá základní škola v Hradci Králové, s. r
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
Zdarma pro Vás aneb nabídka MFF UK, ČEZu a Eduforu školám
Vznik lidského myšlení Filip Bordovský. Vznik lidského myšlení Rozum, neboli schopnost myslet se u lidí vyvinula na základě velkého množství faktorů:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Co nabízí KDF MFF UK (např. vedoucím klubů malých Debrujárů a malým Debrujárům) Zdeněk Drozd.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
VY_52_inovace_PRV.5.20 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
VY_III/2_INOVACE_87_František Hrubín
Digitální učební materiál
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_inovace_PRV.5.22 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Pokračující aktivity Soutěžní přehlídka
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Tepelné jevy v experimentech Petr Kácovský KDF MFF UK 18. října 2013 Vlachovice 1.
Věda na scéně Science on Stage
DINOPARK OSTRAVA DNE SE I. A II. TŘÍDA ZÚČASTNILA ŠKOLNÍ EXKURZE DO DINOPARKU OSTRAVA. POČASÍ NÁM PŘÁLO, A TAK SI DĚTI MOHLY VYCHUTNAT PROHLÍDKU.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Listopad A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Realizace programu Aflatoun v mateřských školách STÁŽ SRBSKO 9. – Lenka Košková, Michaela Vláčilová.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
16.května si připravily děti pro rodiče program. Nacvičily několik pohádek a také písniček.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Mateřská škola Vsetín Luh I. Kde nás najdete? Kde nás najdete?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_52_INOVACE_03_PRV_3.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
ZŠ A MŠ KUNÍN ZAŘÍZENÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA
Ukázky laboratorních prací z elektřiny a magnetismu
Příjemce podpory: TRIALOG
Preventivní programy pro zlepšení stavu chrupu u dětí
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Magnety a vodiče v jednoduchých pokusech
1. setkání PS mateřské školy Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Hotel Grand Čáslav, 7. 3.
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Kdy: VE STŘEDU Čas: odpoledne, OD 15,30 Bude potřeba: Zahradní nářadí-
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
, Pedagogická fakulta MU
Seznámení s metodikami a způsobem využití na školách - Fyzika Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a.
ANKETA „Vymysli název pro nové interaktivní vědecké centrum v Brně“
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
FYZIKA Čím se budeme další čtyři roky zabývat?
Statutární město Ostrava
Název projektu Cesta k vědě poznáním všemi smysly II
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_1_Co je fyzika.
Rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti ve výuce chemie
Název školy : ZŠ Pardubice - Spořilov
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_03_Rodina Téma: Rodina
MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR
Bc. Kristýna Menclová MŠ Rozmarýnek
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.
Transkript prezentace:

JITKA HOUFKOVÁ KDF MFF UK Praha Pohádková fyzika JITKA HOUFKOVÁ KDF MFF UK Praha

Pohádková fyzika workshopy pro mateřské školky a dětské skupiny od roku 2008 Vlachovice 2013

pokud se ve školce dělají přírodní vědy, je to většinou biologie většina učitelek v MŠ nemá přírodovědné vzdělání ani zkušenosti s děláním pokusů pokud se ve školce dělají přírodní vědy, je to většinou biologie Vlachovice 2013

Struktura workshopů interaktivní, založené na hands-on experimentech, pozorování a diskuzi s dětmi probíhají ve školce, za přítomnosti učitelek! jednorázová setkání nebo série setkání jedno setkání 30 až 40 minut Vlachovice 2013

Hlavní témata vzduch a jeho vlastnosti, voda a její vlastnosti, optika, teplo, magnetismus a elektřina, tření některá témata v rámci jednoho setkání, některá během více setkání Pokusy: tyč s motýlem, rozkvétající kytičky Vlachovice 2013

Aktivity po setkání ve školce: kreslení obrázků s pokusy, které se dětem nejvíce líbily po školce: vyprávění rodičům, sourozencům,… o tom, co jsme dělali a vlastní pokusničení doma Vlachovice 2013

Vlachovice 2013

Důvody pro kreslení obrázků pro děti: upevnění nových poznatků, námět pro povídání si s rodiči pro lektory: zpětná vazva, informace o tom, co děti zaujalo nejvíce a jak tomu porozuměly, zdroj pro další výzkum a vylepšování programu Vlachovice 2013

Děkuji za pozornost jitka.houfkova@mff.cuni.cz Vlachovice 2013