Nová slova Stránky 80-81. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to jsem? Where am I?. Už jsem v tomhle obchodě někdy byl? Have I been in this store before?
Advertisements

Fonologie Cvičení číslo 6.
Konverzace: Popište situaci, ve které jste měl/měla štěstí.
Commands: Imperatives & aby Change the following direct commands to indirect commands using aby, and vice versa. Vzor: Martin mi řekl, „Podívej se na toho.
Nová slova Chapter 6. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 2 VY_22_INOVACE_27 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dagmar Andrysová Datum: Název: VY_22_INOVACE_1_2_21.
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Shopping II By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) Imagine there’s no Heaven.
Imperatives & chtít + aby-clauses Create sentences based on the following pattern. Vzor: Proč mi nevoláte? Zavolejte mi. Chci, abyste mi zavolal. *Taken.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Už sněží několik hodin. It's been snowing for hours.
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:VY_32_INOVACE_AJK443 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník Datum.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Elektronická učebnice - II
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
At the shop Dialogues. Phrases / Potřebné fráze Mohu Vám pomoct? Kolik stojí….? How much is / are…..? Can I help you? tato (tento,toto) / tyto … Ještě.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Feminine Nouns, Adjectives, and Demonstratives Czech 403.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Past Simple Minulý čas prostý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šárka Sedláčková. Dostupné z Metodického portálu
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Listopad 2013 Ročník:9. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň.
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_My_weekend.
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
At the clothes shop Dialogues.
Analysing a writing task
Název vzdělávacího materiálu
Kinds of shops Shopping dialogue Payment
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_09
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název materiálu: Past simple tense
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Verbs: Aspect & Negation
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
JOHN LENNON ( ) Imagine wave.
Verbs: Aspect & Negation
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Translation 05/07 Jessica ráda chodí do divadel, že? Jessica likes going to theatres, doesn‘t she? Ten koncert nevypadá zajímavě, že? The concert doesn‘t.
Transkript prezentace:

Nová slova Stránky 80-81

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Diktát

L6 exx. Stránka 16

Rozkazovací způsob Proč nestuduješ? Studuj! Proč neposloucháte? Poslouchejte! Proč nenavštěvujeme babičku? Navštivme babičku! Proč jsi nekoupil slovník? Kup slovník!

Rozkazovací způsob How to form the imperative: 1. Take the 3pl (oni) form and remove the final vowel or diphthong: dělají > dělaj-, koupí > koup-, mluví > mluv-, pracují > pracuj-, přednášejí > přednášej-, poslechnou > poslechn-, platí > plat- 2. Next, count how many consonants you have at the end of the stem: 1 or 2?

Rozkazovací způsob If you have 2 consonants at the end of the stem, then add these endings: (ty) -i, (my) -ěme, (vy) -ěte Examples: poslechnou > poslechn- gives poslechni, poslechněme, poslechněte řeknou > řekn- gives řekni, řekněme, řekněte vysvětlí > vysvětl- gives vysvětli, vysvětleme, vysvětlete myslí > mysl- gives mysli, mysleme, myslete

Rozkazovací způsob 3. If you have 1 consonant at the end of the stem, then look at the preceding vowel and decide whether it is long or short. If it is long, you need to shorten it: koup- > kup-, navštív- > navštiv- 4. Next look at the final consonant. If it is NOT j, t, d, or n, you are done, and you can add these endings: (ty) -0, (my) -me, (vy) -te The next slide gives examples of these imperatives.

Rozkazovací způsob Kup, kupme, kupte Navštiv, navštivme, navštivte Mluv, mluvme, mluvte Věř, věřme, věřte Cvič, cvičme, cvičte Představ, představme, představte Uč se, učme se, učte se Přelož, přeložme, přeložte Dovol, dovolme, dovolte Pros, prosme, proste Snaž se, snažme se, snažte se

Rozkazovací způsob 5. Now look at the stems ending in j, t, d, and n. If the stem ends in t, d, or n, convert: t > ť, d > ď, n > ň and add these endings: (ty) -0, (my) -me, (vy) -te Examples: Ztrať, ztraťme, ztraťte Zaplať, zaplaťme, zaplaťte Poraď, poraďme, poraďte Promiň, promiňme, promiňte

Rozkazovací způsob 6. Now look at the stems ending in j. If the stem ends in -aj, convert it to -ej. Now you can add these endings to ALL remaining verbs: (ty) -0, (my) -me, (vy) -te Examples: Dávej, dávejme, dávejte Dej, dejme, dejte Dělej, dělejme, dělejte Kupuj, kupujme, kupujte Poslouchej, poslouchejme, poslouchejte

Rozkazovací způsob More examples: Pracuj, pracujme, pracujte Přednášej, přednášejme, přednášejte Říkej, říkejme, říkejte Studuj, studujme, studujte Vyprávěj, vyprávějme, vyprávějte Vysvětluj, vysvětlujme, vysvětlujte Ztrácej, ztrácejme, ztrácejte Opakuj, opakujme, opakujte Zavolej, zavolejme, zavolejte

Rozkazovací způsob More examples: Pamatuj si, pamatujme si, pamatujte si Představuj, představujme, představujte Zeptej se, zeptejme se, zeptejte se Podívej se, podívejme se, podívejte se Navštěvuj, navštěvujme, navštěvujte Odpovídej, odpovídejme, odpovídejte Pomáhej, pomáhejme, pomáhejte Poděkuj, poděkujme, poděkujte

Rozkazovací způsob There are a few irregular verbs to beware of: Být: buď, buďme, buďte Mít: měj, mějme, mějte Vidět: viz vizme, vizte Pomoci: pomoz, pomozme, pomozte Vědět: věz, vězme, vězte Odpovědět: odpověz, odpovězme, odpovězte